Anneke Schreef:
——————————————————-
> Zielig, ik woon al 32 jaar in de USA, maar herken
> hier elke Hollander die op vakantie is.
Ja, die geven geld uit; een veelvoud van wat Amerikanen uitgeven voor hun vakantie.
Anneke Schreef:
——————————————————-
> Inderdaad Anthony, dit slaat als een tang op een
> varken !
Een Nederlands echtpaar heeft al zo meer dan 1000 Euro extra uit te geven aan tickets. Gaan er kinderen mee, dan komen de vakantiekosten al rond de 2000 Euro hoger uit dan de kosten voor een Amerikaans gezin. Amerikanen kunnen gebruik maken van de eigen wagen, terwijl de Nederlandse wagen hier ongebruikt voor de deur blijft staan; kost ook geld. Autohuur is voor Nederlanders veel duurder dan voor Amerikanen, die bij huur gebruik kunnen maken van de eigen autoverzekering. Verzekeringskosten zijn vaak net zo hoog als het huurbedrag, kort gezegd: autohuur met verzekering is voor Nederlanders bijna 100% duurder dan voor Amerikanen.
Estakosten, door Obama ingevoerd om “het toerisme te bevorderen” mag de Nederlander ook betalen.
Het 65+-voordeel geldt alleen voor Amerikaanse ingezetenen, bv met de Parkenpas, entreegelden, campgroundtarieven, boekingen, etc. Nederlanders betalen daarvoor het volle pond. Amerikanen kunnen de pas 52 weken per jaar gebruiken, Nederlanders slechts 2 of 3 weken. Zeg daar niets van op dit prikbord, want dan wordt de hoogste sequioa uitgezocht om je op te knopen.
Euro's wisselen in dollars of betalen met de creditcard brengt dure wisselkoersen met zich mee.
En als er 1 bevolking is die optimaal gebruik maakt van al die voordeelcoupons dan zijn het Amerikanen wel. Die gaan nergens zonder korting naar binnen.
Ik concludeer dat Jet en Anneke bovengenoemde kosten niet als vakantiekosten zien, toch moeten tickets, verzekeringen, wisselkoersen wel degelijk door de vakantieganger betaald worden. Het hele forum staat vol met vragen naar de beste en goedkoopste manier om vakantie in de USA te vieren. Logisch, want Nederlanders kunnen hun Euro ook maar 1 keer uitgeven. Het is dan ook gemakkelijk en goedkoop voor Jet en Anneke om als kippen zonder te kop te roepen: “Dat slaat als een tang op een varken!”
Hoho, ik roep niet als een kip zonder kop dat jouw opmerking als een tang op een varken slaat, ik zeg dat ik niet zo stellig die opmerking zou maken dat Nederlanders meer geld uitgeven op vakantie dan Amerikanen.
En nee, ik heb niet de uitgaven om op vakantie te gaan daarin meegenomen, maar de uitgaven op/tijdens de vakantie.
Overigens ga jij er dan van de vergelijking uit Nederlands vs Amerikanen in de US op vakantie en vergeet je derhalve aan de Amerikanen die deze kant opkomen voor vakantie, die hebben ook te maken met vliegtickets, autohuur etc. Maar goed, laten we dat even vergeten.
De meeste Nederlanders willen allemaal zo goedkoop mogelijk, camper of budget hotel, eten bij McDonalds of een Food Court of een piepschuimkoelbox voor de lunchpicknick, zoals hier op het forum ook allemaal voorbij komt. Laat ik vooropstellen dat ik daar allemaal geen problemen mee heb en niemand veroordeel, maar Amerikanen verblijven vaak in de duurdere hotels en eten in de duurdere restaurants en zie ik in Disney niet met koelboxen en verpakte boterhammen rondlopen.
Zij redeneren dat de vakantie maar kort is (een 5 daagse trip is voor een Amerikaan een behoorlijke vakantie) en dat ze dan niet op een cent letten en alles uit de kast willen halen.
Jet Schreef:
——————————————————-
> en
> vergeet je derhalve aan de Amerikanen die deze
> kant opkomen voor vakantie, die hebben ook te
> maken met vliegtickets, autohuur etc.
Ik ben nog nooit een Amerikaans gezin met kinderen tegen gekomen op vakantie in Europa. Ze zullen wel bestaan, maar Amerikanen reizen sinds 2002 veel minder en ze hebben een grondige hekel aan hun eigen security. Ik dacht dat tickets naar Europa ook duurder zijn dan omgekeerd.
> Zij redeneren dat de vakantie maar kort is (een 5
> daagse trip is voor een Amerikaan een behoorlijke
> vakantie) en dat ze dan niet op een cent letten en
> alles uit de kast willen halen.
Een vrije dag (bv Presidents Day) aan het weekend is voor de Amerikaan drie dagen vrij en noemt dat vakantie. Amerikanen zeggen niet voor niets: “Wij leven om te werken; Europeanen werken om te leven!” Ik zou niet met ze willen ruilen.
Net terug van een onverwacht weekje Nederland. Autohuur op Schiphol voor een “behoorlijke” auto inclusief verzekering was $1000. Zo ga je als Amerikaan niet een paar weken gezellig door Europa touren. Ik vermoed dat een heel wat betere auto in de USA incusief alle verzekeringen wel goedkoper is. Als dit niet het geval was zouden we hier geen Nederlanders meer zien.
Anneke Schreef:
——————————————————-
> Net terug van een onverwacht weekje Nederland.
> Autohuur op Schiphol voor een “behoorlijke” auto
> inclusief verzekering was $1000.
En wat zou je bij deze moeten betalen voor een weekje autohuur: http://www.autoeurope.nl/ Ik kom dan voor de eerste week van maart aan een bedrag van 189 Euro all-in voor een Opel Corsa.
Ik betaalde eind 2011 bij AutoEurope voor een maand lang 11 Euro per dag inclusief alle verzekeringen op Fuerteventura. (Een dag fietshuur zou op 10 Euro per dag komen, dus 20 Euro met 2 personen.)
Anneke had het over een “behoorlijke” auto, dus ik ben gaan kijken bij Hertz voor een Ford Mondeo.
In Amerika zou men zo'n model een Full-Size noemen.
Voor Europese begrippen mag je dit model toch wel een behoorlijke auto noemen.
Bij afhalen op Schiphol kost 1 week (van 2 t/m 9 april) huur van die Mondeo 462,99 € . Dat is met de huidige dollarkoers 620,40 $
Deze prijs kunt u vinden op www.hertz.nl
Anneke vertelt niet wat voor auto ze heeft gehuurd (misschien een limousine ? ) en ook niet bij welke verhuurder ze dat heeft gedaan.
Gezien de prijs die ze heeft betaald mogen we echter wel stellen dat ze haar huiswerk niet goed heeft gedaan.
Of misschien overdrijft ze een heel klein tikkeltje om haar gelijk te halen …………………………………………………
Voor de verduidelijking ,ik moest overwacht voor een begrafenis naar Nederland,dus veel huiswerk heb ik niet gedaan. Via internet bij Herz gehuurd. Acteraf bleek de verzekering op Schiphol veel duurder te zijn, maar daar konden ze ons verder niet mee helpen. Het was een Honda hybrid, een paar euros op benzine bespaard en ik overdrijf niet…. De tickets waren ruim $1600 x2, dus het was een duur weekje.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?