rondreis Las Vegas-Yellowstone

• marja

Ja het is zoals Maria al schrijft, iedereen heeft zijn eigen mening over kaarten en mappen en uiteraard over hoe hij/zij de reis voorbereidt en uitvoert.

Nogmaals ik zou het fijn vinden zomaar te reizen, maar dan wil ik wel meer tijd hebben dan 3 weken en dan zou ik ook in een rustiger periode gaan. Ik moet nu ook rekening houden met een 14 jarige puber en het geeft ons gewoon meer rust te weten dat de kamers zijn geboekt.

We gaan deze reis o.a. maken om het Yellowstone Park te bezoeken, ik ben blij dat ik weet dat ik daar accomodatie heb en niet op en neer hoef te rijden of ver van het park zit waardoor ik uiteindelijk er nog niet veel van te zien zou krijgen.

Vanwege de moederdag heb ik nog niet gekeken naar het navigatitiesysteem, ik ga dat met het hemelvaartweekend doen.

Bedankt weer voor jullie tips. Vriendelijke groet,

Marja

• Svenn

Ter plekke hotel zoeken:

De NP lodges in Grand Canyon hadden we van te voren geboekt, evenals de eerste dag en Death Valley en Yosemity.

De tussenliggende motels, we wisten immers niet goed hoe ver dat we zouden komen met autorijden/ of we nog wakker genoeg waren om's avonds nog even door te rijden, hebben we terplekke geboekt. Dat ging als volgt.

iPhone, de app Hotels.com (of eventueel Booking.com). De app weet al gelijk waar je bent en laat de beschikbare plekken zien in je omgeving inclusief prijs, klantbeoordeling en afstand. Er was altijd wel een aanbieding. Reservering doe je direct via de app. Daarna naar het motel toe en ze hebben je reservering al ontvangen. Kamersleutel in ontvangst nemen, soms CC en ID laten zien en klaar.

Als extra app kun je nog die van Best Western en Motel6 nemen, deze ketens zijn niet altijd vermeld bij de twee eerdergenoemde. Ok Booking.com en Hotels.com laten beide vaak andere hotels zien.

Zelfs zeer laat 's avonds, zeg rond 10 uur, gaat dit nog prima!

• Jet

Gebruik van je smartphone kost wel veel data verkeer als je dat met je Nederlandse mobiel doet, tenzij je ergens gebruik maakt van wifi, maar dan kan je het ook op je laptop doen.

Of is het de app waardoor het geen data kost ? Maar als je de boeking maakt, dan zul je toch met iets verbinding moeten maken om de boeking er door heen te krijgen en je betaling te doen??

Ik ben altijd erg huiverig om zoiets in het buitenland te doen als ik geen wifi heb.

• Svenn

3G dekking was bijna overal, het lijkt me niet dat een hotel boeken heel veel data gebruikt. Verder ben ik niet bang voor veiligheid, immers, je kan alle betalingen via Credit Card weer laten annuleren. Nee ik laat mijn credit card gegevens niet achter bij elke willekeurige site, maar ik reken er op dat een site als booking.com en hotels.com hun beveiliging op orde hebben. Het zijn niet zomaar de eerste de beste sites, maar samen met expedia de grootste in hun soort.

Het viel me op dat in en nabij Grand Canyon NP geen 3G was.

Verder hebben de meeste restaurants van de grotere ketens gratis wifi. Gratis wifi was op heel veel plaatsen te vinden, vrij goed geregeld daar in de USA.

Die paar euro data verbruik heb ik ruimschoots terugverdiend met de hotel aanbiedingen.

Laptop heb ik verder niet gemist, iPad en iPhone hebben we alles mee kunnen doen.

• Jet

ik heb dus geen idee hoeveel data zoiets gebruikt, maar data gebruik in het buitenland kost volgens mij gewoon vrij veel, dus ik heb dat altijd uitstaan. Als het boeken niet zoveel kost, dan is het nog wel zo dat het zoeken toch best wel wat tijd in beslag neemt en dus data. Of voorkom je dat door te zoeken met die app ? Ik ben ook voor het gebruik van apps huiverig omdat ik bang ben dat je daar ook data mee gebruikt en dan al snel aan hoge kosten zit. Voor het gebruik van creditcard etc. maak ik me geen zorgen, Expedia, booking.com etc gebruik ik zo vaak daar zie ik inderdaad geen probleem in.

Ik zou dan zelf dus liever gebruik maken van Wifi ipv 3G, en inderdaad is dat in Amerika vaak aanwezig. Dat je de laptop niet mist als je de ipad bij je hebt dat begrijp ik, wat mij betreft is het dan ook of Ipad of laptop mee, maar jij had het over de smartphone gebruiken en dat is toch wel een heel erg klein schermpje om daarop een hotel te moeten zoeken, vandaar dat ik de combi laptop en wifi aanhaalde.

• Svenn

Ik heb even getest, via hotels.com app een hotel boeken kost al 4MB als je een snelle beslisser bent.

4MB kost vanaf 5 euro (Vodafone Blox) tot 36 euro (Vodafone iPhone abo zonder buitenland Blox), wat ik zo even vlug opgezocht heb.

Dus inderdaad toch maar liever Wifi gebruiken in plaats van 3G. Tenzij je een Blox hebt en je kunt snel beslissen.

• hettyG

Als je een paar nachten in het Yellostone wil overnachten

Dan zou ik van te voren reserveren

Het is er erg druk.Wij waren in begin juni Toen was nog een kamer op de derde verdieping

vrij.Voor een nacht.Wij hadden wel pech,want het water van de toilet bleef door lopen

Met gevolg,dat de vloer van de toilet ruimte onder water stond.Alle handdoeken gebruik om het water weg te

halenWe waren bang dat het water naar beneden ging Het zijn houten gebouwen.

De volgende dag hebben we in een huisje geslapen.Toen we wakker werden had het gesneeuwd.

en de bizons liepen tussen de huisjes.Ook hier was nog een huisje vrij

• monique1978

Als je bereidt bent een heel eind te rijden (Mnt Rushmore). Wij waren erg onder de indruk van Glacier NP. Echt prachtig! De moeite om even de afweging te maken….. maar nogmaals ook dit is nog een eindje rijden (vanaf Yellowstone). Wij hebben zelf net buiten het park overnacht in augustus. Geen probleem om iets te vinden!

Groeten Monique.