rondreis Las Vegas-Yellowstone

• marja

Hallo allemaal,

verleden week heb ik onze vluchten geboekt en sinds een week ben ik weer druk bezig met het bestuderen van dit prikbord, reisgidsen en de rondreizen van de div. touroperators. Ik heb nu een voorlopige planning gemaakt maar twijfel een beetje over de haalbaarheid en zet het dus nu op deze site voor evt. tips of op-aanmerkingen. Een dag flink reizen is geen probleem, maar we willen ook wat zien en niet alleen maar van hot naar her reizen, dan laat ik liever een bestemming vervallen.

Wij, echtpaar met 15 jarige zoon, hebben 4 jaar geleden al het “klassieke”rondje gemaakt, vandaar dat bv. de Grand Canyon, nu niet in onze reis is opgenomen. We vliegen op en vanaf Las Vegas en vanwege de 15 jarige zullen we hier ook enkele dagen doorbrengen.

Mijn indeling is nu als volgt:

Dag 1 Amsterdam-Las Vegas

Dag 2 Las Vegas

Dag 3 Las Vegas

Dag 4 Las Vegas-Zion

Dag 5 Zion-Salt Lake City

Dag 6 Salt Lake City

Dag 7 Salt Lake City- Jackson

Dag 8 Jackson-Yellowstone

Dag 9 Yellowstone

Dag 10 Yellowstone

Dag 11 Yellowstone-Cody

Dag 12 Cody-Rapid City

Dag 13 Rapid City-Mount Rushmore-Cheyenne

Dag 14 Cheyenne-Dinosaur Quarry-Estes Park

Dag 15 Estes Park-Moab

Dag 16 Moab

Dag 17 Moab-Durango

Dag 18 Durango

Dag 19 Durango-Page

Dag 20 Page- Las Vegas

Dag 21 Las Vegas

Dag 22 Las Vegas-Amsterdam

Dag 23 Aankomst Amsterdam

Ik twijfel zelf het meest over het gedeelte van Yellowstone naar Cody en Rapid City,of dit niet te ver rijden is alleen voor Mount Rushmore.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt.

• Cees A

T/m dag 12 ziet het er goed uit, hoewel ik persoonlijk alle dagen die je in Las Vegas wil besteden aan het eind had “geplakt”

Van dag 12 t/m dag 17 wordt het een stuk gehaaster.

In de Black Hills en omgeving is meer te zien dan alleen Mt. Rushmore.

Wat dacht je van Badlands national park ? —–> linkje: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/southdakota/badlands/badlands.html

Of Custer State Park en Needles Hwy ? ——-> Linkje: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/custerstatepark/custerstatepark.html

Of Wind Cave nat. park? ——-> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/southdakota/windcave/windcave.html

Dag 15, Estes Park - Moab is m.i. een volgend knelpunt

Als je ook nog iets van Rocky Mt. National park wil zien ga je op die dag Moab niet halen !!

Linkje Rocky Mt. nat. park: ——> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/rockymountain/rockymountain.html

In Moab zijn 2 nationale parken en die ene dag die je hiervoor uittrekt vind ik wat magertjes.

Arches: ——-> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/arches/arches.html

Canyonlands: ——–> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/canyonlands/canyonlands.html

Mijn mening:

Eigenlijk zouden voor een route langs Yellowstone, Black Hills, Rocky Mts. en Moab, Denver of Salt Lake City betere startplaatsen zijn geweest.

Mosterd na de maaltijd deze opmerking, ik weet 't, want de tickets zijn al geboekt.

De enige keus die je nu nog hebt is schrappen in je route.

• marja

Bedankt voor je snelle reactie Cees.

Zoals je schrijft de vluchten zijn geboekt en die vinden we ook wel prettig, want we vliegen rechtstreeks met Arkefly naar Vegas, waar mijn zoon sowieso naar toe wilde gaan. Bovendien waren die ook nog enigszins betaalbaar, want t.o.v. een paar jaar geleden zijn de vluchten een stuk duurder geworden.

Ik zal inderdaad iets moeten schrappen, dat gevoel had ik zelf ook al. Dat wordt verder puzzelen, maar dat is ook leuk.

• tjasker

Hoi marja

Jammer dat je maar een dag in Zion park

In Zion park kan je een eind door het water lopen

Hier komt geen auto.Je gaat met een peddelbus naar toe

• marja

Hoi Tjasker,

Wellicht dat we hier ook langer blijven, na de opmerkingen van Cees ben ik ook erg gaan puzzelen en misschien dat ons rondje nu kleiner wordt en o.a. het Yellowstone gedeelte komt te vervallen. Wij hebben ook liever wat meer tijd voor de parken en steden waar we wel komen en wat we dan deze keer niet kunnen zien, komt dan een andere keer. Maar ik ben dus zoals gezegd met diverse “rondjes” bezig. Leve de voorpret!

• marja

Door omstandigheden heb ik enige tijd niets meer aan voorbereidingen gedaan, maar gezien de tijdsduur ben ik nu weer begonnen aan het plannen van mijn reis door het westen van de USA. Ik heb de discussie van Daisy's reis gevolgd, maar haar “rondje” wijkt wel wat af van dat wij denken te gaan doen en vandaar dat ik deze opzet nu ook weer op de site plaats. De tip van Cees heb ik ook gevolgd, in Yellowstone zijn de overnachtingen op verschillende locaties, zodat we niet op en neer gaan rijden en we ook via de westkant het park binnen komen.

Het enige wat moeilijk blijft zijn de afstanden, ik heb dat via “distance to” en met een grote kaart voor me geschat en gekeken of bepaalde routes te doen zijn, maar dat blijft wel wat lastig. Mijn indeling is nu als volgt:

Dag 1 Amsterdam-Las Vegas

Dag 2 Las Vegas

Dag 3 Las Vegas-Zion

Dag 4 Zion

Dag 5 Zion-Salt Lake City

Dag 6 Salt Lake City

Dag 7 SLC- West Yellowstone

Dag 8 Yellowstone

Dag 9 Yellowstone

Dag 10 Yellowstone-Jackson

Dag 11 Jackson-Vernal

Dag 12 Dinosaur Nat. Monument

Dag 13 Vernal-Cisco

Dag 14 Arches-Moab

Dag 15 Moab-Durango

Dag 16 Durango-Silverton-Durango

Dag 17 Durango-Mesa Verde

Dag 18 Mesa Verde-Flagstaff

Dag 19 Flagstaff-Las Vegas

Dag 20 Las Vegas

Dag 21 Las Vegas

Dag 22 Las Vegas-Amsterdam

Dag 23 Aankomst Amsterdam

Ik hoop dat jullie hier weer naar willen kijken en evt. tips of commentaar willen geven. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet, Marja

• Cees A

Ziet er goed haalbaar uit.

Alleen dag 13 begrijp ik niet helemaal. (maar dat kan aan mij liggen hoor)

Mag ik vragen waarom je die dag voor Cisco kiest als overnachtingsplaats ?

Voor Arches national park lijkt me Moab meer geschikt als uitvalsbasis

• Ada

Slaap gewoon in Moab, dan hoef je tussendoor niet nog eens te verhuizen. Ik kan mij geen hotel herinneren in Cisco.

Arches ligt bovendien dichterbij Moab.

Als je op dag 15 van Moab naar Durango via I-70 en hwy 550 rijdt, dan kan je meteen een kleine omweg maken en dan Silverton bezoeken.

Die Hwy 550 is een van de mooiste in de omgeving overigens.

Tenzij je uiteraard de treinreis wilt maken, maar vraag mij af of dat veel meerwaarde heeft.

De dag die je hiermee wint zou je extra in Moab kunnen besteden, daar is zoveel te zien en te doen.

In Mesa Verde kan je met een parkwachter georganiseerd een deel van het park bezoeken dat alleen onder zijn leiding toegankelijk is, zorg dan dat je heel vroeg aanwezig bent, die tochten zijn snel uitverkocht. Per auto kan je maar een deel van het park zien.

Sla je de grand Canyon over? Of wil je dat doen op de rit van Flagstaff naar Las Vegas? Dat vrees ik dat je te weinig tijd voor de canyon hebt.

Je zou dan 1 nacht Las vegas kunnen inruilen voor bijv. 1 nacht Tusayan of Williams.

• marja

Cees en Ada, super dat jullie alweer zo snel gereageerd hebben, bedankt.

Waarom ik Cisco opgenomen heb, geen idee, ik word een daagje ouder en af en toe gaat er iets mis. Ik zit hier achter mijn bureau met reisboeken, brochures, de kaart en probeer zo de reis uit te stippelen; ik heb dat waarschijnlijk ergens zien staan, maar goed dat gaat er dus uit en het word gewoon Moab.

Ook de tip van de guided tour in Mesa Verde staat genoteerd, ik heb al even op de site gekeken, maar je kan pas 2 dagen van tevoren reserveren en moet dit persoonlijk doen. Gaan we zeker proberen.

Ik zat inderdaad te denken aan de treinreis, maar als dat inderdaad weinig toegevoegde waarde heeft, dan laat ik dat vallen en hebben we weer een extra dag.

En ja, de Grand Canyon hebben we gezien en zouden we graag nog een keer zien, maar dat gaat dus vanwege de tijd die we nu hebben niet door, dat slaan we deze keer over.

• Jet

Marja, ik lees even vluchtig je bericht en zie dat je problemen hebt met het inschatten van de afstanden en de reistijden.

Ik ben erg blij met Google Maps (gewoon even via google intikken). Deze geeft de kilometers (of miles) en reistijden en die laatste vind ik heel betrouwbaar. Het gaat dan natuurlijk wel om pure reistijden dus zonder de tank/plas/drink/foto pauzes.

Je kunt lekker inzoomen op google maps en de kaarten zijn ook prima uit te printen.