Rondreis west USA met peuter?

• arianne

Neele, ik zelf ben aan het rond kijken om te gaan in 2009 met onze zoon van dan 9. Eerst dit jaar nog een jaartje Florida. Hebben al gereist naar de states vanaf dat onze zoon 7 maanden was. Zijn altijd wel naar florida geweest en minimaal rond getrokken. Voornamellijk strand en wdw. En onze zoon heeft dit altijd helemaal top gevonden zelfs met 7 maanden!

Hij loopt het harst te roepen, op de vraag waar gaat de vakantie naar toe? Amerika!. Er zijn velen mensen met vooroordelen. Maar gewoon doen wat je zelf leuk vind. En niet omdat (alleen) je kind het leuk vind je gaat samen op vakantie.

En de ene dag doen we dingen op vakantie specifiek voor hem en een andere dag doet hij iets wat wij leuk vinden. bijv. shoppen, maar dat gaan we ook langs de speelgoedwinkel. Dus allemaal weer blij.

Maar even terug naar jou vraag. Volgens mij is New york ook redelijk betaalbaar en exelibar. Op het orlandotips.nl forum loopt ook een items over betaalbare hotels LV. Veel plezier

• Martin

Sorry, heb alleen ervaring met een moteltjes in LV en Venetian. Die laatste is natuurlijk geweldig en lekker luxe, maar niet echt goedkoop (vanaf 250 dollar per nacht volgens mij). CC was alleen bedoeld om even met de kleine naar binnen te wandelen, niet om te slapen.

Luxor is trouwens ook niet onaardig en zeker niet al te duur. Ligt alleen wel iets minder centraal. Voor de kids is natuurlijk Excalibur leuk met het sprookjesthema.

• Martin

Ik denk het ;).

Gewoon niet meer reageren Neele, je begint nu zelf ook verwijten te maken en dat was niet je insteek.

Als zij graag voor hun kinderen op vakantie gaan; prima. Wij gaan, net als jij, voor onszelf op vakantie en houden daarbij rekening met onze kinderen. Wat de anderen doen interesseert met niets, zolang ze zich er maar niet over lopen te zeuren.

Volgens mij hebben de mensen die hier negatief op jou vraag reageren geen enkele ervaring met verre reizen met kleine kinderen, dus laat ze maar lekker kletsen en kies je eigen weg.

Veel plezier in ieder geval!

Ps: Sea World in San Diego moet je echt doen als je tijd hebt in je schema. En in de buurt van Tucson is het Sonnara Desert Museum (ook voor de kids) de moeite waard.

• neele

maar………?

Zoals ik al eerder zei heb ik erg graag tips (wil overigens ook heeeeeeel graag naar Zuid Afrika maar vind dochter nog te klein voor het slikken van anti malaria pillen die je toch moet nemen voor Kruger) en ben ik helemaal niet geinteresseerd in de discussie die er gaat over Peuters op reis en CP.

Het zal zeker een lage opmerking zijn maar ik heb beide types die steeds zo vervelend doen eerder gevraagd ergens anders een discussie te openen over kinderen op reis, waar ik dan zeker geen deel aan zal nemen.

Ik wil gewoon lekker op vakantie met mijn meisje en niet voor mijn voeten krijgen dat ik slecht, verwend, egocentrisch en ga zo maar door ben.

Die mensen vind ik vervelend en die mensen gaan dus duidelijk naar CP.

Voel je vooral niet aangesproken zou ik zeggen:))

Je had dus heel veel tips maar…………………….?

• neele

Sorry Martin, je hebt helemaal gelijk!

Ik zal die types links laten liggen. Ben wellicht een beetje snel geraakt maar komt ook omdat ik deze discussie vaker heb moeten voeren op internet.

Het voelt zo raar dat mensen je bekritiseren zonder je te kennen en als we die wedstrijd doen dan kan ik het altijd beter:))

San Diego heb ik nog nooit gezien en staat zeker op het programma voor deze zomer.

Thanks!!

• neele

Dank je Arianne!

Wij hebben eerst ook aan Florida gedacht omdat dat toch weer een paar uur vliegen scheelt.

Maar we hebben zelf zo genoten van het westen dat dat blijft lokken.

Wat grappig overigens dat er op een Florida forum dingen over LV staan!

Ga daar ook eens kijken.

Fijne vakantie in Florida dus weer dit jaar!!!

• Hans

Nee, geen tips, helaas. Ben wel een aantal keren in de VS geweest maar niet met een peuter. Het viel ons toen (zelfs als stel zonder kinderwens) op hoe ontzettend kindvriendelijk het overal was. Maar ervaring heb ik er dus niet mee.

Misschien toch een tip; laat de tips van die kokerkijkende azijnzeikers links liggen, pik de tips op waar je iets mee kunt en ga lekker je eigen gang. USA of CP; who cares zolang je doet wat je zelf leuk vindt?

• neele

Martin, wij zaten de eerste keer ook in motel 6 omdat we dachten dat die andere hotels veel te duur zouden zijn.

De tweede keer had ik het al veel beter (nederlandser:)) aangepakt.

Ik heb op vele sites gekeken naar de diverse prijzen per dag en in de vijf dagen dat we in Vegas waren zijn we een keer verkast omdat het CP waar we zaten die laatste twee dagen echt te duur was.

Venetian blijft een droom ben ik bang…….

• neele

Hans je hebt helemaal gelijk!!!!!

• Antony

Ja, doen toch! Groot gelijk.