Rondreis west USA met peuter?

• Mart

Een peuter zal het inderdaad niets uitmaken of hij in het zwembad van Center Parcs zit of in het zwembad van het Bellagio. Maar een peuter is wel heel gevoelig voor ‘stemmingen’ en hij zal zich het beste voelen bij ouders die lekker in hun vel zitten. Ik ben er dus zeker van dat je een peuter meer plezier doet met blije ouders in Amerika dan met chagerijnige ouders in Center Parcs.

• neele

Je irriteert me toch te veel en daarom tegen mijn principe in toch een antwoord…

Denk je dat een drie jarige blij wordt van al die eencellige, fantasielose figuren die massaal richting die lelijke parken trekken om daar allemaal in zo'n monsterlijk ingericht huisje te gaan zitten, te zwemmen in een zwembad waar de ene huidziekte nog enger aandoet dan de andere?

ABN wordt door de gemiddelde bezoeker niet gesproken, allemaal een lelijk accent en het eten in de “ restaurants” (eigenlijk kantine) is te vies voor woorden.

Het zal de driejarige misschien worst wezen maar de ouders moeten er niet aan denken!

De driejarige was al heel blij met haar vele buitenlandse reizen, praat daar nog veel over en vind 11 uur in een vliegtuig idd geen feest.

Maar het feest dat er na die 11 uur losbarst, dat weegt zoveel zwaarder dan het

saaie bestaan in zo'n park dat die reis zo weer is vergeten.

Zo was dat tot nu toe en zo zal het waarschijnlijk weer zijn.

Veel plezier in Centerparks en val mensen met een andere vraag ajb niet meer lastig met jouw visie op wat een vakantie voor een kind zou moeten zijn.

Vroeg ik niet naar net zo min als jij naar mijn mening over Centerparcs vroeg.

Vervelend dat ik die toch geef, vind je niet?

Wellicht is mijn reactie erg heftig maar dat komt omdat ik overal waar ik rondneus naar info over reizen sinds mijn kind is geboren er mensen zijn die menen dat ze vakantie in eigen land moeten promoten.

Toen mijn dochter 2 maanden was en we naar Portugal gingen begon het al en nu ze drie is gaat het dus nog steeds door.

Ik word er zo moe van………..

• neele

Thanks Mart!!!!!!

Maar hebben jullie nou nog tips of krijgt het onderwerp “ zielige peuter in de US” nu de overhand?

• Ada

Neele, niets van aantrekken, gewoon doen.

Jij kent je kind het beste en zeker als die al vaker gereisd heeft, kan dit zonder problemen.

Verder is de hygiene erg hoog in de VS, in restaurants is altijd wel een kindermenu e.d.hotels zijn prima, mensen vriendelijk, dus wat let je…

Zoals eerder gezegd mijn kinderen hebben het altijd als leuk ervaren, reizen nu nog veel.

• Ada

Net hieronder zie ik een verslag van een rondreis West Amerika staan van Maurice Meijer. Kijk daar maar op, zij hebben duidelijk ook met een jong kind gereisd.

• tallie

Inderdaad heftige reactie, en vol met vooroordelen, waar ik maar niet op inga, maar terug lezend zul je dat zelf ook wel vinden

Ik probeer alleen maar te zeggen dat je als je kleine kinderen hebt je volgens mij voor je kinderen op vakantie gaat.

Toen mijn zoon 3 was ging ik naar centreparcs en die praat daar nog over (bij wjize van spreken) en toen die 18 was ging hij op mijn kosten naar amerika.

Hij met z'n neef en ik met mijn vrouw. en vonden het allemaal geweldig.

En dat de kinderen in een souk de geuren waarneemt………..

hatolex

• Antony

Da's schateren zeg, een dochter van 2 maanden die vakantie heerlijk vindt. Zijn met twee maanden de oogjes al open? Ja, blijft leuk dat forum hier.

Lange vliegreizen zijn ook zo leuk voor peutertjes: voor het raampje zitten, naar beneden zwaaien, de medepassagiers onderhouden met oorverdovend gekrijs, door het gangpad rennen. Wat ook zo leuk is voor peutertjes: het lange wachten op luchthavens of een tussenstop. Daar genieten ze zo van.

Dit was weer wat zout in de wonde van de jonge ouders hier en mijn wraak op de krijsertjes. Veel plezier in de USA met 46 graden in Las Vegas. In Death Valley is ook een mooi zembad ……. en veel zand …….en … veilig buiten spelen…..en weinig verkeer …..

• Martin

Je kunt nog steeds op de bonnefooi gaan, maar zorg dat je beter voorbereid bent. Zoek van te voren op jullie route wat hotels uit die je kunt aandoen, dan hoef je minder lang te zoeken. En zolang je niet vooraf boekt blijf je flexibel.

Death Valley zou ik mijden als het daar te warm is, LV is ook voor kinderen leuk. Zorg alleen dat ze ‘s middags slapen dan kunnen ze ’s avonds wat langer meedraaien (en dat is toch het leukst met al die lichtjes). Fonteinen bij Bellagio of een blik van de eifeltoren vinden ze waarschijnlijk geweldig. En natuurlijk even bij Circus binnenlopen.

En 3 is nog een leeftijd dat ze genoeg hebben aan een zwembad of een middagje op het strand (LA, San Diego), dus volgens mij gaat het helemaal lukken als je elke dag iets doet wat speciaal voor haar is.

• neele

Ik weet niet hoe het in jouw omgeving zit maar mijn kind had idd haar ogen open toen ze twee maanden was.

En behalve dat ze ooit een kinderhater in het vliegtuig per ongeluk onderkotste (hoe fijn was dat!!!) heeft ze eigenlijk nooit een kik gelaten en zit ze idd lekker naar beneden te kijken of naar haar dvd speler met koptelefoon op.

Wat is je punt eigenlijk?

Waarom reageer je?

Als je vindt dat kinderen geen lange reizen moeten maken, open daar dan een discussie over. Het staat je vrij. Ik zal er niet reageren.

Maar waarom reageren op een vraag die ik stel en die niets met mijn opvoeding te maken heeft.

Dat ik met mijn kind ver ga reizen is een feit. Dat zij dat leuk vindt is ook een feit.

Nee, ik weet niet of ze CP leuker zou vinden en dat ga ik ook niet uitproberen.

IK vind CP namelijk niet leuk.

Heb er gelukkig nooit hoeven overnachten maar heb wel mensen bezocht die ook denken dat je daar met kleine kinderen zo goed afbent.

Over krijsende kinderen gesproken!!!!

Dus wat wil je bewerkstelligen met je verhaal. Houd jij zelf wel van lang wachten op een vliegveld of is de aversie daartegen voorbehouden aan peuters?

Ik wacht liever niet lang op een vliegveld en ik ben geen peuter meer.

Ik ben drie keer in LV geweest en nooit was het er 46 graden.

Dat was het ook niet toen wij in de woestijn in Oman zaten. Wel een goede 35 maar ja, mijn kind is dan ook briljant en vind dat gewoon lekker warm.

Death Valley is een goed idee!

Zelf vond ik er niet zo veel aan maar dat zijn nou de goede tips waar ik naar zocht voor onze vakantie…………

• tallie

“ IK vind CP namelijk niet leuk ”

dat is nou het toppunt van ego-isme.

hatolex