rondreis met kleine kinderen.

• jona

Is goed, nogmaals, ieder zijn meug, heb gewoon zelf wat nare ervaringen met sommige mensen op dat gebied.

En inderdaad bouwen jullie misschien iets heel moois op met de kinderen op deze manier.

goede reis!

Overigens hoop ik dat al die praktische zaken als visum en camper kopen lukken, het is een mooi land maar een apart volk wat er aan de macht is.

• alieke

Precies, ik ga me lekker verdiepen in de praktische details.

Groet, Alieke

• tallie

“Ik sta liever zand te scheppen in de Grand Canyon, dan in Vriezenveen”

Deze zin in jouw bijdrage zegt eigelijk alles. Ikke, Ikke Ikke

hatolex

• Monique

Ik ga me maar eens richten op de praktische kant. Wat mij betreft mag iedereen zelf weten of hij of zij, met of zonder kinderen, wil reizen. Ik snap die hele discussie niet, dus die laat ik aan me voorbij gaan.

Praktisch dan:

Wij huren al een aantal jaren campers voor ‘normale vakantieduur (vier tot zes weken)’ bij Road Bear. Hun vestiging in New York is ondergebracht bij een bedrijf wat Adventure on Wheels heet. Hun site: http://www.wheels9.com .

Zij, maar ook Road Bear zelf, bieden zowel huurcampers aan als campers via een leaseconstructie of zelfs kopen met terugkoopgarantie. Van Road Bear zijn wij gewend altijd hele goede kwaliteit campers te huren die maximaal één jaar oud zijn, ze vernieuwen elk jaar hun gehele vloot.

Zij bieden ook voor buitenlandse klanten service wat betreft verzekering en registratie van de campers bij koop, bij lease e.d. wordt de verzekering door hen afgesloten.

Het advies is bij een reisduur tot 3 maanden te huren, voor 3 tot 6 maanden te leasen en bij een langere periode te kopen, waarbij zij dan terugkoopgarantie geven.

Je kan de campers ophalen in New York, San Francisco, Los Angeles, Denver, Las Vegas en zelfs in Miami, waar ze geen kantoor hebben, maar wel mogelijkheden tot inleveren.

Succes!

• Nell

Kijk aan zo'n reactie heb je wat…..vind het een hele prestatie hoor met van die kleintjes op pad. Maar inderdaad zo hebben ze een hele periode van super quality time met papa en mama. Ze zullen er misschien niks van oppakken (van het land dan) maar gewoon van alles genieten. Zeker in Amerika zijn kinderen altijd het middelpunt, dus wat dat betreft zul je veel aanspraak hebben en krijgen.

Heel veel plezier, ik ben super jaloers want wij zijn altijd maar een paar weekjes daar en een halfjaar lijkt mij geweldig.

• mark

WAt een reacties. Ieder zijn heug en zijn meug om met kids lang weg te gaan.

Onze kids hebben wij ook van Terschelling tot Portugal tot Engeland tot Frankrijk tot Amerika tot Zuid Afrika tot Indonesie “gesleept”.

Echter wel voor niet langer dan 5 weken ( Zuid Afrika).

In iedergeval is men“ERG KINDVRIENDLIJK” in de States. Met kids word je overal snel en zeer correct geholpen. Je hebt als het ware overal voorrang.

In restaurants word je snel geholpen. Kids krijgen speeltjes, kleurpotloden etc etc.

Moet je in NL zien : Na enkele uren dreinende kinderen en je hebt pas je voorgerecht op.

In een restaurant in NL ben ik geweigerd met mijn kids. Had ik maar om 5 uur moeten komen.

In een ander restaurant ( na een uur wachten op het voorgerecht), komt de ober naar ons toe of wij de kids rustig willen houden ( uit protest hadden wij ze juist opgefokt). Nou hij kreeg de volle laag van ons. Manager erbij, woordenwisseling en wij zijn toen weggegaan. Ook een kids onvriendelijk restaurant.

De enige kids vriendelijke restaurants zijn pannekoekenhuizen. Nou die meellappen komen mijn neus uit!.

Nee, dan maar uit eten met kids in de States. HEERLIJK en RELAXT

• tallie

Laat even weten in welk restaurant je eet, blijf ik thuis. :)

hatolex

• Mart

Néé, dít is nu typisch een antwoord van iemand die geen argumenten heeft, en de mogelijkheid ontbeerd een kwalitatief antwoord te formuleren

• Mart

Als je de vraag gewoon niet wil snappen dan is er weinig aan te doen.

• Freddy

goed idee hatolex ,ik doe mee