rondreis met kleine kinderen.

• tallie

Het verhaal van Alieke eindigt met de vraag om tips, nou dan geef ik een goeie tip: doe je kinderen een plezier en ga naar centre parcs.

Dus inderdaad, je bent dom

hatolex

• Mart

Uit de mond van iemand die al jarenlang blijkbaar niet veel beter heeft te doen dan cynisch commentaar te geven op dit prikbord beschouw ik dit als een compliment.

• tallie

Dit is nu typisch een antwoord van iemand die geen argumenten heeft, en de mogelijkheid ontbeerd een kwalitatief antwoord te formuleren.

hatolex

• stan

Bravo!

• jona

Dank je!!

• alieke

Jongens, jongens, wat een reakties. Gelukkig zaten er ook een aantal zinnige bij. Ik heb idd niemand iets gevraagd of het mogelijk is te reizen met kinderen. Dat weet ik zelf wel. Kinderen als statussymbool??? Dan had ik beter een ferrari kunnen kopen, is op termijn goedkoper, en je komt nog eens ergens. Wellicht was mijn berichtje wat kort door de bocht. We hebben (de ouders dan) behoorlijk wat reiservaring. Als wij lang op reis gaan (om de ca. 5 maanden een half jaar tot een jaar) kopen we vaak een auto, busje, landrover oid. In Afrika, Nieuw Zeeland en Australie is dit niet zo'n rare manier van reizen hoor. Je kunt eenvoudig daar een verzekering sluiten voor een korte periode. Bovendien verkoop je de atuo voor ongeveer dezelfde prijs, en is het dus voordelig reizen. Ik begrijp dat dit in de VS anders is, nou prima antwoord op mijn vraag. Wat betreft Je doet kinderen een plezier met Centerparcs, idd daar zijn we ook geweest, vinden ze prima. Kinderen zijn graag bij hun ouders en waar dat is, zal ze een zorg zijn, daarom mag je het als ouders toch ook voor jezelf leuk maken, nietwaar. Ik sta liever zand te scheppen in de Grand Canyon, dan in Vriezenveen :). Als ze ouder zijn hebben ze er meer aan, juustem, helemaal waar, alleen die tijd komt nog wel, dit is waarschijnlijk niet de enige grote reis die we met ze gaan maken. Het is alleen nu een perfect tijdstip, voordat de oudste leerplichtig is en naar school moet. Maar ja, school is iets waar blijkbaar niet iedereen hier veel van meegekregen heeft ;)

Toch bedankt voor jullie reakties. Vriendelijke groet, Alieke

• alieke

Cees, leerplicht is in Nederland vanaf 5 jaar. Hatolex, gezien de tijd die we hebben verwachten we niet dat de kinderen dagenlang urenlang in de stoel zitten. Bovendien willen we graag een auto met DVD speler, dan kunnen ze “ het zandkasteel” kijken. Probleem getackeld en geen vieze handen!!

• franka

Inderdaad,je leeft maar 1 keer,dus geniet er van!!!!!!

• jona

Van school heb ik wel degelijk wat meegekregen, maar jullie misschien nog wel meer als je het je kunt veroorloven om zo vaak zulke lange reizen te maken.

En geloof me of niet, reizen gun ik iedereen, ik probeer het zelf ook veel te doen.

Ik word er alleen soms zo kriegelig van.Ik zie om me heen te veel en te vaak mensen die kinderen krijgen en er vervolgens niets voor willen laten, alles moet tot in het absurde doorgaan, tot aan maxicosi's op tafel in de betere restaurants. En vakanties met volledig verzorgde animatie voor de “kids”.

En in alle oprechtheid vraag ik me af of het voor jullie kinderen een plezier is wat je gaat doen. Maar goed, ieder zijn meug. Ik hoop dat het bevalt en de kinderen ook.

succes.

Voor alle duidelijkheid, ik heb er ook twee maar we gingen pas toen ze 8 en 10 waren, een beetje engels begrepen en snapten waar ze waren, nu komen nog steeds herinneringen boven en ze zijn nu 16 en 18. Daarvoor was het gewoon zee en strand op vakantie in Frankrijk en Nederland

• alieke

Jona, dank voor je reaktie. Dat van school is uiteraard niet persoonlijk. Wij verdienen geen bakken met geld, wij vinden het belangrijker om veel van de wereld te zien en veel tijd met elkaar door te brengen, dan materiele luxe. Mijn man en ik werkgen bijvoorbeeld beiden parttime om ook beiden voor de kinderen te zorgen. We hebben een doodnormaal inkomen, maar gaan weinig uit eten (zeker niet met maxicosi op tafel), en doen weinig luxe dingen. Waar iemand anders spaart voor een auto, sparen wij voor een reis. Wij zijn dus zeker geen luxe yuppen, was het maar waar.

En wat betreft reizen met kleine kinderen. Ze krijgen er idd niet veel van mee dat ze in Amerika, Australie of noem maar op zijn geweest. Ze krijgen echter wel mee dat ze exclusieve tijd met hun ouders hebben, zonder werk, stress, haast e.d. Bovendien hoop ik dat ze onbewust meekrijgen dat er meer is dan Nederland, Ik hoop dat ze wat meer ‘ openminded’ worden dan zoveel nederlanders.En natuurlijk bereik je dat niet alleen door ze mee te nemen op reis, dat draag je sowieso uit in je opvoeding.

Grappig dat je zegt dat alles maar door moet gaan als je kinderen krijgt, ik lach altijd iemand uit die zegt: je kunt met kinderen alles doen wat je zonder deed, want dat is echt niet waar. Voordat we kinderen hadden gingen we regelmatig op pad, elk weekend klimmen, regelmatig weekendjes/weekjes weg, en dat doe je niet met kinderen. Ook het reizen zal anders zijn, op een station slapen zal er niet meer bij zijn. Je let meer op veiligheid dan anders. Mijn eerste voorkeur is weer Afrika, is alleen niet veilig met die kleintjes, dat komt later wel.

Pff, het is een hele episode geworden, ik hoop dat je mijn standpunt wat beter begrijpt. Groetjes Alieke