Washington - Los Angeles

  • Muriel

    Na het noorden, mid-west en het westen willen we de zuidelijke staten op gaan zoeken waarvoor we 4 à 5 weken tot onze beschikking hebben. Onze route in grote lijnen:

    Washington

    Nashville

    Memphis

    New Orleans

    Houston

    Dallas

    Roswell

    Monument Valley

    Flagstaff

    Phoenix

    San Diego

    Los Angeles

    Iemand nog tips ??

    Alvast bedankt

  • hdeweert

    mooie steden trip

  • Maria

    De trip ziet er mooi uit, hoeveel km,s rijden jullie bij benadering ?

  • VideJo

    Looking for little green men in Roswell?

  • Cees A

    Laat ik proberen om Muriel met een simpel rekensommetje weer met 2 benen op de grond te zetten.

    Ik tel 9 grote steden. Hoeveel tijd wil je in iedere stad verblijven ?

    Om iedere stad alleen maar wat oppervlakkig te verkennen moet je toch al op minimaal 2 dagen per stad rekenen.

    Dat zijn al 18 dagen.

    Als ik dan je route uitzet in Google maps kom ik op 3600 mijl oftewel bijna 5800 km.

    Reken een gemiddelde snelheid van 45 mijl (grote wegen en binnendoorwegen door elkaar genomen), dan rij je 80 uur.

    Dat zijn dus 2 volle “werk-weken” van 40 uur per week waarin je alleen maar rijdt, en rijdt, en rijdt, en rijdt, en rijdt ………………………….

    Kortom: Je rijdt van stad tot stad. Je zit hele dagen in de auto en je hebt geen tijd voor nationale parken en andere bezienswaardigheden op de route.

    Conclusie: Typisch een route van “overal geweest zijn, maar niks hebben gezien”. Zonde van de tijd en het geld.

  • Peter W

    >Na het noorden, mid-west en het westen willen we de zuidelijke staten..

    Wij deden 6 weken over Washington,DC > Dallas,TX en zijn nu aan het plannen DFW (via Houston/Galveston) > LAX. Inmiddels is het duidellijk: het barst van de dingen die wij willen zien (techniek en historie) en de route werd een te grote zigzag zodat we in plan.2 een route DFW > Bodie,CA > DFW. Ruwweg 10.000km waar we minimaal 8 weken over gaan doen. Wij mijden de Interstates.

    Wij plannen o.a. uit de AAA TourGuides waar we natuur en kunst wegstrepen en ongeveer alle andere zaken bezoeken. Vaak is de rit en het zoeken naar, leuker dan de bestemming.

    Als je uit Washington,DC vertrekt kom je langs een paar parels (uit onze collectie). Kost bij elkaar 2 dagen! Meer dan de moeite waard (voor ons).

    -Fort Meade Natl Cryptologic Mus on Colony 7 Rd at jct SR32&295 nr NSA m-f9-16 9800 Savage Road, Fort Meade, MD 20755

    -Linthicum Heights. Hist Electronics Mus 1mi E of SR295 off Nursery Rd exit to: 1745 W. Nursery Rd m-f9-15 sa10-14 (Next to BWI Marriott)

    - www.usmcmuseum.com National Museum of the Marine Corps, 18900 Jefferson Davis Hwy. Triangle, VA 22172

  • hatolex

    Als je van asfalt houd is deze route aan te bevelen(:D

  • Maria

    Ik had eerder Muriel al gevraagd naar de afstand bij benadering.

    Voor ons zijn 2 dagen per stad te lang, onze planning gaat uit van 3 dagen¨per 2 steden, s,middags aankomen en een begin maken met bezoek aan down town met openbaar vervoer en de volgende dag met een hop onn hop off bus de stad verkennen enz enz.

    s, morgens voor 08.00 uur aan het rijden zijn is dan een must, voor ons is plm 3500 km per rondtocht het maximum in de regel, ooit Zuid-West Amerika 5000 km gereden met z,n 2, achteraf te veel willen zien was onze conclusieX(

  • Muriel

    Deze trip zal zo'n 4000 mijlen vergen. We zijn ons bewust van de afstand, maar we zijn nu eenmaal verknocht aan het gevoel van vrijheid. We hebben dit dus meerdere malen gedaan, onze langste trip voer ons langs Custer State (1 dag extra), Yellowstone, Moab (1 dag extra), Bryce, Page, Grand Canyon, Las Vegas (1 dag extra), Death Valley, Yosemite, San Francisco (2 dagen extra), Los Angeles (3 dagen extra) en hebben er 4 weken over gedaan. 's-Morgens lekker vroeg opstaan (ca 6 uur) en daarna een lekker Amerikaans ontbijt. Wat ons betreft geen centje pijn en veel gezien. Natuurlijk begrijp ik dat je er van moet houden, maar nogmaals wij houden van het gevoel van vrijheid en laten trails voor wat het is (mede door rugproblemen van mijn partner). We zijn ook meerdere malen Europa ingetrokken zonder een planning vooraf, gewoon spullen pakken en dan maar zien waar we uitkomen, geweldig toch?

    Voor deze trip trekken we tussen de 4 en 5 weken uit, bekijken de highlights van een stad, bij tijdgebrek trekken we er een extra dag voor uit om daarna weer lekker het gevoel te hebben van onderweg te zijn, stoppen waar we willen en weer verder te trekken. Misschien moeilijk om dat gevoel goed over te brengen, maar toch.

  • Maria

    Muriel,

    Jouw lijntje is duidelijk, vrijheid blijheid.

    De meeste km,s maak je inderdaad bij een vroeg vertrek s,morgens , wij ontbeten meestal onderweg, jullie reizen in auto en verblijven in hotels denk ik ? Plezier verder :)X(