Washington - Los Angeles

  • hdeweert

    Er zijn veel mensen die het zg gevoel van vrijheid krijgen als ze in Amerika zijn maar uiteindelijk

    blijkt dat zij niets van Amerika hebben meegenomen dan dat zg gevoel. Je geeft aan het al eens

    eerder gedaan te hebben. Zonder duidelijke info van wat je wel en niet gedaan hebt en wat je eventueel

    zou willen gaan doen zijn er weinig tips te geven .

    Succes met de mooie stedentrip

  • Muriel

    Beste hdeweert,

    ik proef een beetje sarcasme uit uw bewoordingen, maar goed hier is de link van onze site die we hebben gemaakt naar aanleiding van onze reis.

    http://sites.google.com/site/hensebekema

    groeten

  • hdeweert

    Zo te zien en lezen heb je die trip goed voorbereid dat is tegenstrijdig met de opmerking over de vrijheid.

    Iedereen die door Amerika trekt heeft dat gevoel maar als je per dag b.v. 5,5 uur rijd ben je bijna een

    werkdag onder de pannen want je bent een hele dag alleen maar onderweg. Dat is geen vakantie dat

    is een prestatie neer zetten. Ik heb stukken van deze website gelezen, je zou toch een moeten

    googelen waar de The Million Dollar Highway zich bevind

    http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Route_550

    je geeft aan dat je er geweest bent maar volgens de aangegeven route mis je deze weg grandioos.

    De gegevens van de website lijken zo uit een reisgids te komen.

    succes

  • Muriel

    Beste hdeweert,

    Bent u heel uw leven al zo sikkeneurig of bent u dat geworden sinds uw reisje naar Hoevelaken (volgens mij bent u nooit verder geweest dan dit liefelijke plaatsje)? Eerlijk gezegd interesseert mij uw mening geen zier en zal derhalve niet meer reageren op uw nietszeggende, onbenullige en afgunstige commentaar. Als laatste wil ik u nog meegeven dat deze reis schitterend en overgetelijk was en beslist een aanrader voor iedereen (behalve voor u dan).

    Gegroet

  • Cees A

    Beste Muriel,

    Om te beginnen, ik heb begrip voor je kribbige reactie op de berichten van H de Weert. Je hebt voor jouw gevoel een supervakantie gehad en dan is het niet leuk als iemand daar kritische kanttekeningen bij plaatst.

    Anderzijds moet ik het toch opnemen voor H de Weert, want hij heeft wel gelijk.

    Ik heb je verslag ook gelezen en ook ik krijg het idee dat jullie vakantie (jammer genoeg) niet meer is dan een oppervlakkige kennismaking met Amerika.

    Ook zonder urenlange wandelingen kun je in Amerika dingen ondernemen die je toch een ander beeld geven van het land en zijn Nationale Parken

    Ik wil dit verduidelijken met een voorbeeldje.

    Op het eind van dag 7 schrijf je: >>> Om half 6 zijn we gearriveerd in Moab. Morgen hebben we hier een extra dag ingepland. Weliswaar geen rustdag want we willen veel gaan bekijken hier (er zijn zeker 4 parken in de buurt), <<<

    4 parken, en je plant daar maar 1 dag voor ……………………………

    Voor wat betreft Canyonlands ben je niet verder geweest dan Island in the sky. Da's jammer, op 3 van de bovenste 4 foto's op dag 8 zie je bv de Shafer trail.

    Zou je het bijvoorbeeld niet leuk gevonden hebben om met een in Moab gehuurde Jeep die trail te rijden ? Als je beneden door Canyonlands rijdt krijg je toch echt een veel beter beeld van het landschap.

    In Yellowstone heb je amper een halve dag doorgebracht. Het gehele noordelijke deel, met o.a. Mammoth hot springs, heb je gemist.

    Je schrijft zelf op dag 5: >>> We kunnen concluderen dat Yellowstone een prachtig park is en een must voor natuurliefhebbers. <<<

    Zou je zelf nu ook niet wat langer in zo'n prachtig park willen verblijven ?

    Ik hoop dat je het bovenstaande opvat als opbouwende, positieve kritiek.

  • Muriel

    Beste Cees,

    Allereerst wil ik je zeggen dat ik mij ervan bewust ben dat jij vaker in Amerika bent geweest, jouw (meestal) deskundige commentaren, tips etc etc komen namelijk dikwijls voorbij op dit forum terwijl ik dit alles bij hdeweert in twijfel trek.

    V.w.b. je kritieken; we hebben inderdaad een supervakantie gehad, een vakantie precies zoals wij wilden. Hebben de dingen gezien die we wilden zien, hebben de dingen ondernomen die we wilden ondernemen. Geloof mij als ik zeg dat wij deze vakantie heel intens hebben beleefd. Je zult het met me eens zijn dat het daar uiteindelijk toch om gaat? Ik waardeer je opbouwende kritiek maar de dingen die in jouw ogen belangrijk zijn, willen niet zeggen dat wij ze ook belangrijk moeten vinden, het gaat er tenslotte in mijn ogen om wat je er zélf van maakt en niet wat een ander er denkt van te moeten maken. Waarom een jeep huren terwijl op een andere manier intens kunt genieten van het landschap en de rust zoals jij dat wilt. Iedereen in z'n waarde laten zullen we maar zeggen. V.w.b. het noordelijke deel van Yellowstone, deze weg was afgesloten ivm sneeuwval dus ja dan moet je toch iets anders kiezen.

    Efin, ik begon deze topic met de vraag over iemand tips had voor de route Washington-Los Angeles, tot dusver heb ik nog niets bruikbaars van je mogen zien, dus ik hou me aanbevolen.

    met vriendelijke groet

  • Maria

    een mooie website, de meeste reisroutes komen uit reisgidsen of boeken Lannoo,s geeft prachtige rondreizen aan.

    Vrijheid blijheid is op vakantie altijd van toepassing, we rijden met de camper voor 08.00 uur van de camping af, de ene dag verplaatsen we oms 150 km en in het uiterste geval zo,n 600 km, iedereen zijn te respecteren keuze toch ??X(

  • Muriel

    Bedankt Maria,

    de informatie die we op onze website hebben geplaatst was voor onze achterban, vandaar.

    Deze route hebben we uitsluitend zélf bedacht, we wisten wat we wilden doen en zien en zijn

    van daaruit gaan plannen. De bijhorende informatie hebben we uit diverse bronnen gehaald.

    Groetjes

  • Cees A

    Ik schrijf mijn berichten met als uitgangspunt respect voor jullie manier van vakantie vieren.

    Ik ben en blijf niettemin van mening dat wat meer rust en wat meer overal de tijd voor nemen zo'n vakantie nog beter kan maken.

    Het voorbeeld van de Jeep heb ik alleen genoemd omdat je schreef dat je geen wandelaar bent.

    De bedoeling was je attent te maken op het feit dat er meer manieren zijn om een nationaal park te verkennen dan van uitzichtpunt naar uitzichtpunt te racen.

    In je reactie schrijf je: >>> Ik waardeer je opbouwende kritiek maar de dingen die in jouw ogen belangrijk zijn, willen niet zeggen dat wij ze ook belangrijk moeten vinden, het gaat er tenslotte in mijn ogen om wat je er zélf van maakt en niet wat een ander er denkt van te moeten maken. <<<

    Deze zin geeft een beetje aan dat je eigenlijk niet echt openstaat voor andere ideen. Da's jammer, want andere ideen kunnen best waardevol zijn en kunnen best worden ingepast in jullie manier van vakantie vieren.

    Ik vrees dat jouw houding in deze er mede toe bijdraagt dat er weinig reactie's op jouw vraag komen.

  • Muriel

    Beste Cees,

    Tips of ideeën, wat maakt het uit. Jouw kijk op bepaalde dingen is duidelijk en ik ben een van nature positief ingesteld persoon dus ik beschouw jouw commentaar niet als negatief, maar ik krijg meer en meer de indruk dat niet ik maar jij niet openstaat voor andermans ideeën terwijl ik (jouw commentaren erop nahoudend) best wel hoger inschatte.

    Maar goed, ik laat het hierbij want ik vind het meer en meer een kwestie van verspilde energie worden.

    Veel geluk en wijsheid toegewenst