Florida

  • Sabrina86

    Hoi allemaal,

    11 juli is het zover, dan gaan we met onze 2 dochtertjes ( 3 en 8 jaar) voor het eerst naar Florida.We hebben geboekt naar kissimee in Orlando.

    Omdat we daar 20 dagen zitten, willen we niet alleen maar aan het zwembad liggen en naar de pretparken gaan.

    Ben al flink aan het googlen, maar het schiet niet echt op.

    We zijn al 3 keer naar het zuidwesten van de USA geweest, en natuurlijk geen enkele moeite gehad om een lijst te maken van de nationale parken.

    Maar Florida is heel anders, en we willen toch echt meer doen dan alleen naar de (peperdure) pretparken gaan.

    We hebben ook al een SUV gehuurt, en daar willen we graag gebruik van maken.

    Iemand suggesties?

  • Cees A

    Je schrijft: We hebben geboekt naar Kissimmee ……. Omdat we daar 20 dagen zitten …………….

    Bedoel je dat je 20 dagen alleen maar in Kissimmee en Orlando blijft ?

    Of wil je toch iets meer van Florida zien en ga je een rondreis maken?

    20 dagen volmaken met alleen de Kissimmee omgeving en de Orlando-pretparken lijkt me inderdaad wat lastig

    (hoewel er in de omgeving best veel te zien en te doen is)

    Een rondreis plannen in Florida is geen probleem, dan zijn die 20 dagen zo vol.

  • Sabrina86

    Hoi Cees,

    We landen in Sanford, en verblijven 20 dagen in een appartement in Kissimee.Dus helaas geen rondreis door Florida

    Ik had al het gevoel dat het best wel eens lastig kon zijn om een planning te maken

  • Maria

    Sabrina86 Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi Cees,

    > We landen in Sanford, en verblijven 20 dagen in

    > een appartement in Kissimee.

    Dus helaas geen

    > rondreis door Florida

    > Ik had al het gevoel dat het best wel eens lastig

    > kon zijn om een planning te maken

    toch prima Sabrina, het weer is er uitstekend en de omgeving eveneens, mijn zoon woont er :)

  • Sabrina86

    Had ik daar maar familie wonen;)

    Wat wij graag zouden willen is mooie natuurparken en dergelijke bezoeken, maar kan daar dus niet zoveel over vinden.

    Misschien omdat er daar ook niet zoveel zijn?:S

  • Cees A

    Een paar ideetjes om wat dagen te vullen.

    — Ga een dagje naar Kennedy Space Center. Je ziet daar alles over ruimtevaart en de maanvluchten. https://www.kennedyspacecenter.com/

    — Noordelijk van Cape Canavaral ligt Merrit Island, een natuurgebied met veel watervogels.

    — Denk ook eens aan Legoland. Dit park ligt wat zuid-westelijk van Orlando en wordt vaak overgeslagen.

    Legoland is een voortzetting van het vroegere Cypress Garden en de tuinen zijn erg mooi.

    — Bezoek Disney's Downtown Marketplace en Universal Citywalk.

    Marketplace en Citywalk zijn de uitgaans- en winkelgebieden van Disney en Universal en bedoeld om mensen na bezoek aan de parken “vast” te houden.

    Beide zijn gratis te bezoeken en best leuk. Parkeren bij Disney Marketplace is gratis, Bij Universal moet je betalen.

    — In Kissimmee zijn diverse vlooienmarkten. Ikzelf vind de Main Gate Flea Market met 400 standhouders erg leuk:

    — Denk ook aan de kleine pretparken zoals de Fun Spots in Kissimmee en Orlando: http://fun-spot.com/K_Kissimmee.aspx

    De Fun Spot parken zijn gratis toegankelijk, je betaalt, net als hier op de kermis, alleen voor de attracties waar je in wil

    Het Fun Spot park in Kissimmee is goed te combineren met een bezoek aan Old Town dat er vlak naast ligt.

    — Bezoek Celebration. Dit ruim opgezette dorpje met veel parken en een leuk klein centrum is ooit ontworpen door Disney.

    Bij het visitorcenter kun je kaarten met wandelroutes door het dorp halen

    — Bij Kissimmee zitten diverse bedrijven die tochten met airboats aanbieden.

    — Een dagtochtje naar het Florida Aquarium in Tampa is ook goed te doen: http://www.flaquarium.org/

    — Dagje outlet-shoppen in Orlando: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17

  • Sabrina86

    ok Cees, dat zijn goeie tips.

    Heb er al wat op het lijstje gezet

  • eric

    Mooie natuurparken , dan zou je in de buurt van Homosassa Springs en rondom de Crystal River het eea kunnen bezoeken.

    Helaas is het manatee seizoen dan grotendeels voorbij , maar wie weet….ik weet niet of er dan bijv. nog snorkeltochten zijn , maar is zeker een aanrader. Zoek dan wel een aanbieder die met weinig mensen gaat , sommigen gaan met 20 man , en dan is een snorkeltour echt niet zo leuk meer.

    Ook in de buurt van Cape Canaveral , zoals Cees al noemde , Merrit Island. Een redelijk groot gebied met een wildlife loop van een mile of 7 , waar je allerhande vogels , dolfijnen , etc kunt spotten.

    Hieronder een manatee tijdens onze snorkeltocht van verleden jaar november…

    Gr. Eric http://www.ericencarin.nl

  • Sabrina86

    Wow, SUPER! Heb net wat filmpjes van oa de homosassa springs bekeken

    Nou, zoiets bedoel ik dus…mijn lijstje word steeds langer(tu)

  • Jet

    Maak het lijstje niet te lang, de Disney parken zijn erg overweldigend en het is juist fijn als je na een hele dag (en vaak ook nog de hele avond) de volgende dag niets hoeft, zeker met kleinere kids. Beetje uitslapen, ontbijten, zwembadje doe je ze waarschijnlijk een groter plezier mee dan alle dagen op stap. In de middag kan je dan iets (beperkts) in de buurt doen.

    Een ronde door heel Disney met het Disney openbaar vervoer, zoals de monorail (die ook nog eens dwars door een hotel heen rijdt), boot en bus vonden ze bij mij destijds ook een hele belevenis op zich.

    Een dagje strand hoort ook nog tot de mogelijkheden, zoals Cocoa Beach ter hoogte van Cape Canaveral.

    Een waterpark is ook erg leuk, bv Wet en Wild of een van de Disney Waterparken.