Marwin,
Deze route is erg ambitieus, zeker met een camper. Je zult veel kilometers maken en de natuur vooral vanuit het camperraam zien, ter plaatse heb je erg weinig tijd om dingen te doen/bekijken, laat staat wandelingen te maken.
Heb je de route al eens uitgezet op google-maps? Kijk dan vooral naar de rijtijden en bedenk dat dit gebaseerd is op een auto zonder (noodzakelijke) stops. De route zonder Vancouver Island is al 4000 kilometer, zonder dat ik echt op de details gelet heb, alleen de hoofdpunten uitgezet, hierbij zijn niet de ritjes “even” naar dat meertje, even dat zijweggetje, even naar de supermarkt inbegrepen. Niet alle bezienswaardigheden liggen langs de hoofdweg, Maligne Lake bij Jasper ligt bv al 50km van Jasper vandaan + 50 km terug is alweer 100 op de teller erbij en dat gaat zo ongeveer de hele vakantie door.
Ik zou me nog eens 3x achter de oren krabben om ook nog Vancouver Island en Olympic mee te pakken. Die dagen zou ik toevoegen aan de rest van je route. Je hebt bv op dag 11 Banff staan en op dag 12 extra dag Banff maar in werkelijkheid heb je maar 1 dag ter plaatse. Het is nl van Glacier naar Banff over de snelste route al een dikke 4,5 uur rijden met een auto, de mooiere route is dikke 6,5 uur, dat ga je op 1 dag met de camper niet halen. Ter plaatse heb je maar 1 dag voor Banff. En dat is voor Banff en direct omgeving precies genoeg maar dan mis je Kootenay, je mist hetgeen tussen Banff en Lake Louise te zien is, je mist Lake Louise en Yoho.
Zo ook voor dag 13 Banff - Jasper en dag 14 extra dag Jasper. Alleen al tussen Lake Louis en Jasper kan je een volle dag doorbrengen, er zijn mensen die hier zelfs 2 dagen over doen zoveel moois is er te zien. De extra dag Jasper is in feite de enige dag Jasper.
Ik zie trouwens wel 3 hele dagen voor Yellowstone (heel goed en zeker niet op minderen), maar geen dagen voor Grand Teton, als je toch helemaal in die hoek van de US zit dan zou ik zeker Grand Teton meepakken, plan hiervoor zeker 1 extra dag (liever 2).
Pak de reisgidsen van diverse touroperators er eens bij en kijk eens wat voor routes zij uitgestippeld hebben en lees dan vooral de beschrijvingen. Daar lees je “u kunt vandaag dit of dat doen” en bedenk dat je het OF letterlijk moet nemen want voor EN heb je geen tijd. Als dat is wat je wilt van een vakantie “veel geweest zijn, weinig echt gezien” dan is dat uiteraard prima, maar wil je niet iedere dag om 6 uur de wekker zetten en niet alleen maar kilometers maken, maar ook echt nog wat zien en doen, dan is deze route echt too much.
Wat betreft dag 10: Glacier NP (Road to the Sun rijden): Met een camper kan je deze route niet rijden, wel kun je vanuit St Marys Entrance met parkbussen het park in en van de Going-to-the-sun pass genieten.
Als je er toch voor kiest om naar VI te gaan laat dan dag 21: Vancouver Island (Tofino??) in ieder geval achterwege. Vancouver - Tofino is een dikke 6 uur reizen, zonder wachttijden bij de ferry. Tofino - Victoria is vervolgens ook weer 4,5 uur rijden en voor Tofino heb je minstens 1 dag nodig, maar beter 2 dagen (zeker vanwege het hele eind er heen rijden, beetje zonde voor 1 dagje). Dus dat ga je allemaal niet redden om op dag 21 even naar Tofino te gaan.