Rondreis vanuit Las Vegas in 10 dagen

  • JvL

    Hallo,

    In begin mei 2014 willen we vanuit Las Vegas een rondreis gaan maken. We hebben hiervoor ca 10 dagen en het idee is om met een camper rond te gaan (2 volw en 2 kleine kids).

    In eerste instantie was het idee om naar San Francisco te rijden maar we hebben nu het idee om ten oosten van LV te blijven en daar een tour te maken. Na wat gepuzzel hebben we dit uitgedacht:

    Rondreis op Google

    (geen idee of het goed zichtbaar is, het komt op ca 1000 mijl uit)

    Mijn vragen:

    - Is dit haalbaar in 10 dagen met een camper en 2 kids?

    - Hebben we de must-sees dan gehad?

    Alvast bedankt,

    Jurgen

    Ps: nee helaas, we hebben niet meer dan 10 dagen de tijd…

  • Cees A

    Die vraag heb je op 07-05-2013 ook al gesteld en toen gaf ik je o.a. deze route:

    1: Rit naar Grand Canyon, Aankomst in de middag

    2: Grand Canyon

    3: Rit naar en bezoek aan Monument Valley,

    4: Rit naar en bezoek aan Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)

    5: Rit naar en bezoek aan Bryce,

    6: Rit naar en bezoek aan Zion

    7: Zion

    8: Rit naar en bezoek aan Valley of Fire,

    9: Naar Las Vegas, camper inleveren, vlucht naar huis.

    10: Aankomst in Amsterdam

    Ik zie nu dat je min of meer deze route gaat rijden, maar dat Page en Zion zijn geschrapt en dat je een extra omweg maakt via Natural Bridges en Capitol Reef.

    Je vergeet hierbij echter de mooie Hwy 12 in Utah en je rijdt met een rare bocht om Zion heen.

    Misschien kun je je reis eens uitzetten in een schema zoals hierboven, want nu is niet duidelijk wat je reisdagen zijn en wanneer je ergens een extra dag blijft

  • JvL

    Dank je Cees. Doordat onze focus toen op t westen lag was deze suggestie me ontschoten.

    We zullen het eens uitschrijven, Zion was eigenlijk wel degelijk de bedoeling om te bezoeken.

  • Cees A

    Dat verzoek om e.e.a. in een reisschema te zetten doe ik niet om je (extra) werk te bezorgen. ;)

    In zo'n schema vallen problemen en onmogelijkheden eerder op.

    Vooral als je er, met behulp van Google Maps ook de rijafstanden en de rijtijden bijzet. (PS: neem rijtijden gerust wat ruimer dan Google aangeeft en hou rekening met rust en lunchtijden)

    Als dan in zo'n schema bijvoorbeeld blijkt dat je op een bepaalde dag 6 uur onderweg bent naar park X dan kun je zelf ook wel bedenken dat je die dag in park X niet veel meer kunt doen.

  • JvL

    Snap het helemaal :)

    Maakt linksom ofr rechtsom nog wat uit?

  • Maria

    JvL Schreef:

    ——————————————————-

    > Snap het helemaal :)

    >

    > Maakt linksom ofr rechtsom nog wat uit?

    je kunt ook je navigatiesysteem gebruiken werkt handiger vlugger en heeft meer alternatieven, lijstjes maken kun je altijd nog :)

  • Cees A

    Linksom of rechtsom maakt niet zoveel uit. Er zijn wat kleine details die een rol zouden kunnen spelen.

    Als je bijvoorbeeld van Zion naar Valley of Fire rijdt win je een uur (Utah ligt in andere tijdzone dan Nevada) en als je dat andersom doet verlies je die dag een uur.

    In bepaalde plaatsen is het in het weekend ook altijd drukker dan door de week. Page, een watersportplaats, is bijvoorbeeld zo'n plaats.

    Als je nu bij “linksom” toevallig in het weekend in een dergelijke plaats bent, maar je wil de drukte vermijden zou je eens kunnen kijken hoe het uitkomt als je de route “rechtsom” rijdt.

  • Cees A

    In een ander topic heb ik wat meer uitgebreide info gegeven over een aantal plaatsen en parken die jij ook wil gaan bezoeken.

    Misschien heb jij ook nog iets aan die informatie. Zie —–> http://amerika.startpagina.nl/prikbord/16784183/16785551/re-reis-compleet#msg-16785551

    Ps: waar blijft je schema ? :D

  • Maria

    Cees A Schreef:

    ——————————————————-

    > In een ander topic heb ik wat meer uitgebreide

    > info gegeven over een aantal plaatsen en parken

    > die jij ook wil gaan bezoeken.

    > Misschien heb jij ook nog iets aan die informatie.

    > Zie —–>

    > http://amerika.startpagina.nl/prikbord/16784183/16

    > 785551/re-reis-compleet#msg-16785551

    >

    > Ps: waar blijft je schema ?:D

    Komt eraan :)

  • Jet

    De camper, 2 volw + 2kids en 10 dagen kwamen mij ook bekend voor.

    Ik zou de camper laten voor wat het is en rondreizen per auto en hotels/motels/cabins.

    Dit scheelt je al een halve dag camper ophalen, boodschappen doen en ook weer een halve dag om de camper in te leveren. Een huurauto heb je in 15 minuten opgehaald en ingeleverd.

    Afhankelijk van je aankomsttijd kan je dan op die dag al wat kilometers maken. Ook ben je de 1e dag waarschijnlijk vroeg wakken en kan je dan gelijk op pad, waarbij je met de camper moet wachten totdat je die mag ophalen (en dat kan zo maar in de middag pas zijn).

    Verder scheelt het per dag reistijd, een camper gaat nu eenmaal langzamer en rijdt minder comfortabel. Als je de hotels van tevoren reserveert hoef je eind vd dag niet te gaan zoeken, en je hoeft je niet te haasten, de gereserveerde kamer loopt niet weg. (bijna ieder hotelkamer is trouwens voor 4 personen geschikt, kies voor 2 double of 2 queen beds).

    Ook ‘s ochtends scheelt het tijd, je pakt je 2 tassen, ontbijt even in het hotel of naast gelegen tentje en stapt in de auto en gaat op weg. Kamperen heeft uiteraard wel de extra dimensie van in de natuur zijn, maar met zo’n gering aantal dagen heb je ook niet veel tijd om daar nou echt van te genieten, je gaat dan niet al om 16 uur gezellig met een wijntje bij je vuurtje zitten, dat wordt dan toch aankomen, eten maken en naar bed.

    Voor wat betreft uit eten moeten gaan met 2 (kleine) kinderen (mocht dat een punt zijn waarom je voor de camper zou kiezen): dat is in de US echt geen enkel punt, ze zijn zeer kindvriendelijk, overal kinderstoelen, kindermenu's, kleurplaten en potloodjes en ze vragen vaak of ze het kinder eten direkt moeten brengen of gelijk met jullie eten. Dat is echt zoveel betere service dan in Nld. En je kunt dat uit eten gaan zou uitgebreid of eenvoudig, zo duur of goedkoop houden als je zelf wilt. Voor het ontbijt (als dat niet inbegrepen is) en de lunch kan je een klein koelboxje aanschaffen, je neemt wat plastic bestek en servies mee, je koopt een pot chocopasta, pindakaas en een pakje ham of kaas, wat broodjes, fruit en drinken en je hebt voor weinig een uitstekend ontbijt en picknick lunch, je vindt ook overal prima picknickplekken. Op die manier houd je de kosten in de hand en hoef je ook niet iedere dag naar de Mac of een ander fastfood-ding.