Rondreis vanuit Las Vegas in 10 dagen

• JvL

Ook hier even laten weten wat het geworden is:

@Jet: Het is toch de camper geworden uiteindelijk… We denken dat de kids dan toch relaxter reizen, hebben alles bij de hand, kunnen makkelijker onderweg even eten, etc etc.

@CeesA: We hebben alles uitgetekend op kaart etc, en hebben obv de kilomters toch maar wat geschrapt. Maar het blijft twijfelen.

Optie1

Dag 1: camper ophalen LV, rijden tot ongeveer Kingman.

Dag 2: rijden naar Grand Canyon

Dag 3: Grand Canyon

Dag 4: Rijden naar Monument Valley

Dag 5: Rijden naar Nat. Bridges (twijfel nog of we met 30ft camper via Moki Dugway durven…)

Dag 6: Nat. Bridges, dagje rustig aan

Dag 7: Rijden naar Capitol Reef NP

Dag 8: Rijden naar Bryce

Dag 9: Rijden naar Zion

Dag 10: Zion

Dag 11: Rijden naar Valley of Fire

Dag 12: Inleveren

Optie 2

Dag 1: camper ophalen LV, rijden tot ongeveer Kingman.

Dag 2: rijden naar Grand Canyon

Dag 3: Grand Canyon

Dag 4: Rijden naar Monument Valley (evt Coal Mine Canyon meepikken)

Dag 5: Rijden naar Page

Dag 6: Page en omgeving, dagje rustig aan

Dag 7: Rijden Pink Sand Dunes

Dag 8: Rijden naar Bryce

Dag 9: Rijden naar Zion

Dag 10: Zion

Dag 11: Rijden naar Valley of Fire

Dag 12: Inleveren

Qua kilomters/mijlen maakt het elkaar nauwelijks iets uit. Welke versie zou jouw voorkeur hebben?

Groeten Jurgen

• Cees A

Als je nou met z'n 2en ging en je was allebei fanatieke wandelaars zou je voor optie 1 kunnen kiezen. Nu echter, vanwege je kinderen, kun je m.i. beter voor optie 2 gaan.

Page lijkt me, voor een rustdag, een aantrekkelijker plaats dan de van god en alleman verlaten campground van Natural Bridges.

Je hebt er Upper en Lower Antelope Canyon, Horseshoe Bend, de Glen Canyon dam, kleine strandjes bij Lake Powell, je kunt een rondvaart doen op Lake Powell of zelf een boot huren en je zit tenminste een beetje in de bewoonde wereld.

Maar ……………… Wat je ook kiest, ik wens je in ieder geval een fijne vakantie. Laat bij terugkomst nog even weten hoe het was.

• Jet

Ook hier goed dat je nog even terugkomt.

En wat betreft de camper, ik wilde je wijzen op de “keerzijde” van de camper (waar niet altijd aan gedacht wordt) en als jullie wel overwogen hebben wat jullie het beste lijkt, dan gaat het helemaal goed komen. Mijn motto is “je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt, dan komt het vanzelf goed, ook met de kinderen”

Net zo goed dat “men” zegt “ahhh met zo'n kleine moet je niet zo ver vliegen” of “zo'n huisje in zo'n park met tropisch zwemparadijs is zoo leuk voor de kinderen”…..als jij niet opziet tegen het vliegen met een kleine dan gaat het ook gewoon goed komen, als jij zelf een stresskip bent met vliegen, ja dan kan je er donder opzeggen dat de kleine dat voelt en ook uit z'n doen is. En als je mij in zo'n vakantiehuisje zet op zo'n park dan wordt ik niet blij en als ik niet blij ben dan wordt het zeker geen leuke vakantie. Om maar even 2 voorbeelden uit eigen ervaring te noemen!

• Jet

O, ja en misschien ook hier nuttig voor mede-lezers om na thuiskomst te laten weten hoe jullie het uiteindelijk ervaren hebben.

• JvL

Haha, dank je!

Wandelen is leuk, maar 2 kids idd niet zo praktisch. De lus via Capital Reef was eigenlijk vooral ook omdat we het zonde vonden om vanuit Monument Valley weer een stukje terug te rijden, maar achteraf is dat niet zo ver wat je dubbel rijdt. Verder vonden we Moki Dugway interessant, maar wordt achteraf afgeraden.

Overigens kan die dag rustig aan net zo goed ergens anders bij ingepland worden hoor, maar was zo mooie verdeling met 1 en 2 overnachtingen op dezelfde plaats. Als ik het zo hoor is Page niet zo'n verkeerde keuze.

Is de Blue Canyon nog een aanrader om een stuk van de route af te gaan, of voegt dat weinig toe?

• JvL

@Jet

Centerparcs is leuk voor een weekendje pasen, maar we willen wat zien. En zolang we niet het gevoel hebben dat de kids er iets onder lijden gaan we gewoon lekker ver weg. Toen de eerste net een jaar was door Noorwegen getrokken, ging ook als een trein!

Vliegen: We hebben de luxe dat we ivm bruiloft met 13 personen heen vliegen, dus we kunnen de kinderen doorgeven als ze lastig worden ;). Terug moeten we het echt zelf oplossen.

Wat betreft de camper: We hebben betaald voor een early pick-up, de kids blijven nog even bij opa en oma in hotel terwijl wij boodschappen doen etc. Als eea goed gaat kunnen we voor de middag nog vertrekken.

Bij terugkomst vliegen we smorgens al heel vroeg, dus moeten we dag ervoor al inleveren. Dat scheelt dus ook weer een hoop stress of je je vlucht wel haalt.

Kortom, gaat helemaal goed komen!

En ik zal zeker laten weten hoe eea bevallen is. Vind het zelf nl ook fijn om ervaringen van anderen te lezen.

• Cees A

Ik zou Blue Canyon schrappen, De belangrijkste reden voor dat schrappen is omdat je met een camper gaat.

Blue Canyon is alleen bereikbaar via een hobbelige (washboard) dirt road van ongeveer 25 km (enkele reis)

Tegen de tijd dat je aankomt bij Blue Canyon heb je geen enkel stukje serviesgoed meer dat heel is.

Je camperverhuurder zal hoogstwaarschijnlijk het rijden op dit soort wegen verbieden. Als er op zo'n weg iets gebeurt ben je niet verzekerd.

• JvL

Thanks, helemaal duidelijk. Dacht op google-maps te zien dat het wel moest lukken via normale wegen, maar niet dus.

• Cees A

Hebben we het over dezelfde Blue Canyon ? …………………………. Ik bedoelde deze: http://www.americansouthwest.net/arizona/blue-canyon/

• Jet

Goed geregeld allemaal ! Have Fun !