Ik wil geen afbreuk doen aan jullie voorpret maar het ziet er uit als een schema uit een reisgids waarbij je iedere dag naar het volgende vertrekt en waarbij in de omschrijving staat “u kunt vandaag dit OF dat bekijken” en waarbij je het OF letterlijk moet nemen want er is voor EN onvoldoende tijd. Of het is een schema waarbij om 6 uur de wekker gaat en om 7 uur de motor van de camper gestart wordt. Met name in de 1e week. Nu gaf je aan dat jullie zo snel mogelijk naar de bergen willen en dat hetgeen je nu niet kan zien een volgende keer kan doen, maar je gaat dan neem ik aan niet weer dezelfde route rijden, dus je zult wel degelijk plaatsen passeren waar je niet zo snel weer komt.
Ik heb in vet mijn suggesties toegevoegd aan je route.
dag1 vliegen A'dam - Chicago
Afh. van je aankomsttijd zou je nog iets van de stad kunnen zien. Chicago is toch wel de moeite van het aanzien waard en 1 hele dag zou je daar toch zeker wel voor mogen uittrekken
dag 2 camper ophalen tijd nog niet bekend dus deze dag niet zo lang rijden ook ivm boodschappen doen.
Misschien kan je in de ochtend nog wat van de stad zien ??
Idealiter zou ik dag 2 Chicago bezoeken en dag 3 pas beginnen met het schema
dag 3 van Chicago naar St. Louis hier een nachtje blijven en de arc bezichtigen.
aangegeven rijtijd op google: 4,5 uur, pure rijtijd, tel er voor de camper maar wat bij op en dan nog wat tijd voor plassen/eten/drinken, zit je zo 1,5 uur verder uur en dus op 6 uur, is het ruim voorbij het middaguur als je in St louis aankomt, rest vd middag om iets te bekijken
dag 4 vsn St Louis naar St. Joseph.
vergelijkbaar aantal uur rijden met hierboven, vergelijkbaar hoeveeltijd om St Joseph te bekijken
Dag 5 van St. Joseph naar Grand Island
4 uur pure rijtijd, dus 1/2 uurtje meer tijd om iets te bekijken
Dag 6 van Grand Island naar Rocky mountain Nat. Park
6,5 uur pure rijtijd nar Estes Park
Dag 7 Van Rocky Mountain NP naar Arches NP
7 uur rijtijd naar Arches. Per saldo heb je dan eigenlijk op dag 6 en dag 7 geen tijd gehad om achter het stuur vandaan te komen, laat staan iets gewandeld te hebben of iets nader bekeken te hebben in Rocky Mnts NP. Jullie wilden zo snel mogelijk naar de bergen, maar met dit schema zijn jullie er ook zo snel mogelijk weer uit……. Ik zou hier zeker 1 dag aan toevoegen
Dag 8 in Arches
Dag 9 van Arches naar Capitol Reef NP
hier begint het schema rustiger vorm aan te nemen. 2,5-3 uur rijtijd, rest van de dag ter besteding aan Capitol Reef
Dag 10 Van Capitol Reef NP naar Bryce Canyon NP
3 uur rijtijd, rest van de dag voor Bryce, als dat alleen voor Bryce is, is dat voldoende tijd
Dag 11 in Bryce Canyon
Deze dag zou je kunnen laten vervallen en toevoegen aan Rockies
Dag 12 van Bryce Canyon naar Zion NP
circa 2 uur rijtijd, rest vd dag voor Zion
Dag 13 Van Zion NP naar Valley of Fire voor de zonsondergang
ongeveer 2,5 uur rijtijd, voldoende tijd Valley of Fire.
Dag 14 Van Valley of fire naar Las Vegas
1 uur rijden, voldoende tijd om onderweg nog eea te doen, vraag is of hier nog veel dingen zijn om te stoppen. Dit ritje kan je ook nog aan einde dag 13 plakken of dag 14 kom je in ochtend al op camping/hotel in LV aan en kan je de rest van die dag gebruiken om te luieren. Hiermee win je een dag luieren die je beter elders kunt inzetten.
Dag 15 camper inleveren en 3 dagen luieren in Vegas
Misschien kan je hier 2 dagen luieren van maken en 1 dag toevoegen aan Chicago…..