rondje vanaf Denver

• rina03

Hallo allemaal,

Net terug uit Canada en nu alweer plannen voor Amerika, het moet niet gekker worden. We hopen volgend jaar (ook de crisis nog even afwachten) voor 4 weken naar Amerika te gaan.

Wij gaan in iedergeval met de auto, wij zijn geen camper mensen.

We willen een rondreis vanaf Denver, waarom Denver, ja dat weet ik ook eigenlijk niet, een gevoel.

Ik heb nu een hele ruwe schets van onze tocht en hoop dat jullie er eens op willen schieten.

- Denver

- Steamboat springs

- Grand teton NP

- Yellowstone NP

- Bozeman

- Glacier NP

- Great Falls

- Cody

- Ucross

- Devils Tower

- Mount Rushmore

- Guernsey

- Cheyenne

- Denver

Wij zijn al eerder aan deze kant van Amerika geweest en Bryce Canyon, Zion en de Grand Canyon hebben we al gezien.

Wij staan nog overal voor open, eigenlijk heb ik deze route een beetje gecopieeerd uit een reisgids, ja je moet toch ergens starten.

Ik ga ook het forum nog eens doorbladeren want er zijn vast meer vragen geweest over een route bijna gelijk aan die van ons.

Maarrrr ik kan het niet afwachten, alle reacties

Bedankt alvast

Groeten

Rina

• Cees A

Bij het woord “Denver” denk ik altijd als eerste aan het rondje van Alus.

Lees dat topic eens door. Misschien kun je (delen uit) die route gebruiken.

Het begint hier met een basis-idee: ———-> http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14156218/14388655/re-nieuw-rondje-usa-#msg-14388655

Als je vanaf dat bericht alle berichtjes leest die daaronder staan kom je vanzelf alle aanvullingen, tips en latere wijzigingen tegen.

• rina03

Top, dank je wel Cees.

Scheelt mij een hoop zoeken en jou waarschijnlijk een hoop tikken.

Klopt het dat ik je naam op het Canada forum ook heel vaak voorbij zag komen.

Een echte liefhebber denk?

Nogmaals bedankt

Rina

• Cees A

Scheelt inderdaad wat tikwerk.

Ik noem die route wel meer als voorbeeldroute omdat die gewoon goed en compleet is uitgewerkt (bedankt Alus)

Je kunt die route ook vrij gemakkelijk inkorten of anderszins aanpassen aan je eigen wensen. (als je bv minder tijd zou hebben)

Kan best zijn dat je m'n naam wel eens op 't Canadaprikbord hebt gezien.

Ik ben echter meer een Amerika- dan een Canadaliefhebber.

Succes met plannen. Als je nog vragen hebt zien we 't wel

• eric

> Ik ben echter meer een Amerika- dan een

> Canadaliefhebber.

He Cees , dat had ik nou niet achter je gezocht….:D

Eric

• Cees A

Ja, errug hé :D

Maarre, Plaats jij nou ook eens een mooie route vanaf Denver voor Rina.

Jij was toch zo'n noord-west liefhebber ! Kan Rina tenminste kiezen.

• eric

Haha , Denver is niet noord genoeg !!! (maar wel het bereizen waard) :D

Enne , Alus had toch een stukje van onze 2010 route als voorbeeld gebruikt ? Van Seattle naar Denver ? Alleen jammer dat jij 'm helemaal verbouwd hebt ! (tu)

Rina , ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan de reactie's van Cees. Ik zou zonder te controleren en verder te spitten zo de voorstellen van Cees implementeren ! Altijd goede tips…..

Het enige wat ik Rina kan bieden zijn een groot aantal foto's die ze hier kan bekijken….da's alles !

Gr. Eric

• Cees A

Mooie foto's. (tu)

Wat me opvalt op die Labrador-foto's zijn de vele lege wegen. Woont daar eigenlijk wel iemand ?

Wordt het weer niet eens tijd dat je weer eens wat zuidelijker streken van de VS opzoekt ?.

Je weet wel: Mooi weer, zon, warmte, truien en jassen thuislaten.

De laatste keer dat je in het zuiden van de VS was, was (als ik 't goed gezien heb) Florida in 2004 ………………. 8 jaar geleden ::o

De laatste keer zuidwesten zelfs 12 jaar geleden ……………….. 12 Jaar ::o …………….. de mooiste regio van de VS …………….. ::o

• eric

Cees ,

klopt….maar ja , je moet keuzes maken:S En natuurlijk wil ik ook weer naar het mid westen ! Maar ook weer naar Alaska ! En ook weer naar Glacier en RMNP ! En ook willen we nog iets doen rondom de Hudson Bay ! En Chili/Patagonie…..en……

Om je bezorgdheid een beetje weg te nemen , volgend jaar staat Florida weer op de de rol :D , en misschien nog een kort tripje richting NY en/of SF…

Keuze's maken…bah !

Oeps , ik zie nu dat dit topic de verkeerde kant op gaat ! Sorry Rina !

Gr. Eric

• alus

Cees, Mijn rondje staat nog altijd in een status quo in de wachtrij.

Het wachten is op het volpruttelen van onze grote spaarpot.

T.z.t indien hij goed gevuld is zal ik me weer wenden op dit forum.

Dan zullen er definitieve keuzes gemaakt worden.

Alle op of aanmerkingen op mijn rondje Denver in de tussentijd zal ik met belangstelling volgen.

Ben benieuwd hoe Rina uitkomt.

Groetjes, Alus

p.s. Cees niet te “neutelig” ( brabants) doen tegenover Eric. Hebben we hard nodig op dit forum. ( Altijd goeie tips, en mooie site.)