Amerika Noord Oost

• Cees A

Uit je vraag kan ik niet opmaken of je je trip in Canada start of in Amerika.

Toch is dat belangrijk !!

Als je naar Amerika vliegt en je start je trip in Amerika moet je minimaal 72 uur voor vertrek (online) ESTA invullen.

Bij binnenkomst in Amerika krijg je een stempel in je paspoort en daarop staat dat je max 90 dagen in Amerika mag verblijven

Als je tijdens je trip de Canadese grens passeert kan dat zonder problemen. Voor Canada heb je geen visum nodig.

Bij terugkeer naar Amerika geldt dat stempel in je paspoort nog steeds en mag je zo Amerika weer binnen.

Let op ! De dagen dat je in Canada bent tellen gewoon mee voor de 90 dagen termijn.

Als je naar Canada vliegt en je start je trip in Canada hoef je geen ESTA of iets dergelijks in te vullen.

In het vliegtuig krijg je wat formulieren die je invult en bij binnenkomst in Canada wordt je paspoort afgestempeld.

Als je dan tijdens je trip (over land) de Amerikaanse grens over gaat moet je aan de grens een I94W visawaiverformulier invullen.

Een deel van dat formulier wordt in je paspoort geniet.

Vergeet niet dit deel weer in te leveren aan de grens als je terugkeert naar Canada anders denkt men in Amerika dat je (als illegaal) in Amerika bent gebleven.

Een ander haakje en oogje is dat niet alle autoverhuurders grensoverschrijding toestaan. (de meeste gelukkig wel)

Kijk voor vertrek dus even na of jouw verhuurder toestaat dat je van Canada naar Amerika of van Amerika naar Canada gaat.

• Maria

Je betaalt extra voor de camper of huurauto als je de grens wilt overgaan ivm de bijbehorende verzekeringen

• Cees A

V.w.b. huurauto zou dat dan hooguit gelden voor de maatschappij die problemen heeft met passeren van de grens.

Meeste verhuurders hebben er echter geen probleem mee als je met hun auto de Amerikaans / Canadese grens overgaat en je hoeft bij deze verhuurders dan ook zeker GEEN extra (verzekerings)kosten te betalen.

De bewering van Maria dat er (altijd) betaald moet worden voor grensoverschrijding klopt dus niet

Ben zelf vele malen met een Hertz huurauto de Amerikaans / Canadese grens overgegaan.

Wel altijd gemeld bij afhalen huurauto dat ik dat van plan was, maar nog NOOIT 1 cent extra betaald.

Off topic:

Het is overigens wel aan te raden om van te voren in de voorwaarden van je verhuurder te kijken wat je mag en wat je niet mag.

je kunt soms vreemde dingen tegenkomen.

Op het Canadaprikbord is onlangs gesproken over de voorwaarden van Alamo:

In die voorwaarden staat letterlijk dat je met een Alamo auto die je in British Columbia huurt alleen in British Columbia, Alberta en Washington mag rijden.

Vreemde bepaling …………………………… Nog nooit van gehoord …………………

Bron: https://www.alamo.nl/av/

Zoek bovenaan bij: “Download hier de land-specifieke algemene voorwaarden in PDF formaat” Canada op en download het pdf document.

Op bldz 3 van dat document zie je dan bij punt 15 de volgende zin staan:

Rentals originating at all licensee operated locations in British Columbia may only be driven in the provinces of British Columbia and Alberta and the state of Washington.

• hettyG

hallo

Als je de grens over gaat moet je wel 6$ betalen(p.p)

Met Canadream betaal je 10$ per dag Je belt bij de grens dat je de grens over gaat

dan gaat pas de prijs werken

Met een auto heb ik nooit iets moeten betalen(hertz)

Ze betalen ook de rekening mocht je daar iets moet laten maken(denk alleen aan de usa $ of ca$)

• Maria

hettyG Schreef:

——————————————————-

> hallo

> Als je de grens over gaat moet je wel 6$

> betalen(p.p)

> Met Canadream betaal je 10$ per dag Je belt bij de

> grens dat je de grens over gaat

> dan gaat pas de prijs werken

> Met een auto heb ik nooit iets moeten

> betalen(hertz)

> Ze betalen ook de rekening mocht je daar iets moet

> laten maken(denk alleen aan de usa $ of ca$)

Bij het ophalen van de camper bij Canadream werd ons gevraagd:

rij je met 1 of 2 personen

ga je de grens over

voor beide ja antwoorden kwam er een geldbedrag bij de huurprijs van de camper, Cees A moet dat maar van me aannemen of de google tour opgaan :)(:P)X(

• Cees A

Maria Schreef eerder:

——————————————————-

> Je betaalt extra voor de camper of huurauto als je de grens wilt overgaan ivm de bijbehorende verzekeringen <

Nogmaals:

Bovenstaande zin suggereert dat er ALTIJD, dus zowel voor een huurauto als voor een campertje, extra verzekeringskosten moeten worden betaald bij grensoverschrijding.

Ik blijf erbij, ook zonder “Google tour” , dat dit niet klopt.

Misschien dat er voor campertjes van bepaalde verhuurders extra verzekeringskosten betaald moeten worden, maar dat schrijf je niet.

Jij schijft dat er ALTIJD (zowel voor huurauto's als voor campertjes) extra verzekeringskosten betaald moeten worden.

In mijn eerdere reactie betoog ik dat dit v.w.b. huurauto's in ieder geval niet klopt.

Hetty maakt in haar reactie (terecht) (tu) WEL onderscheid tussen verzekeringskosten bij grensoverschrijding met huurauto of camper.

• Fredjeburcht

Mijn laatste grensovergang met canada dateerd van 2008 met een wagen van National.Ook dan heb ik niets extra moeten betalen.Het zou wel kunnen dat de voorwaarden in Canada verschillen met deze in de Usa. .Bij de wagen die ik dit jaar gehuurd heb bij Alamo in Newark werd bij de voorwaarden enkel vermeld dat ik In Canada mocht rijden maar niet in Mexico.Ik huur reeds in de Usa sinds 1976 en heb nog nooit iets extra moeten betalen,voor een grensovergang behalve voor Mexico.Bij sommige maatschappijen is dit echter wel toegelaten

• Maria

Cees A Schreef:

——————————————————-

> Maria Schreef eerder:

> ————————————————–

> —–

> > Je betaalt extra voor de camper of huurauto als

> je de grens wilt overgaan ivm de bijbehorende

> verzekeringen <

>

>

> Hetty maakt in haar reactie (terecht) (tu) WEL

> onderscheid tussen verzekeringskosten bij

> grensoverschrijding met huurauto of camper.

Lol :) Hetty bedankt voor de correctie op mijn lijntje

• hettyG

Heb iets vergeten te vertellen.Als je weer terug komt in Canada moet je weer melden

Dan kunnen ze zien hoeveel dagen je in Amerika bent geweest.

Ik weet niet of je een camper in usa huurt of je dan ook over de grens mag

zonder te betalen.Wij willen misschien dat gaan doen(volgend jaar)

Zover is het nog niet.Moet nog uitzoeken

• Cees A

Hetty, even iets totaal off-topic.

Ik zie dat jij je priveberichten nooit leest.

Ik heb jou op 1 april (nee, geen 1 aprilgrap) een privebericht gestuurd en ik zie dat je dit bericht nog steeds niet hebt geopend.

Nu is het onderwerp waar dat over ging niet echt actueel meer, maar misschien zou je toch af en toe je prive berichten eens moeten lezen