Amerika Noord Oost

• monique1978

Hallo allemaal!

In augustus gaan we voor de vierde keer naar Amerika, dit kaar gaan we het noord-oosten verkennen. Ik ben bezig met de route uit te zetten, maar ik kom erachter dat volgens mij in de steden in Canada niet veel hoogtepunten te zien/ beleven zijn.

Wie kan mij vertellen of het de moeite waard is om Quebec City, Montreal, Ottawa, Toronta te bezoeken?

Of is het mooier/ leuker om na de Niagara Watervallen richting Cleveland & Indianapolis te rijden? We vliegen heen en terug op en vanaf Washington. We hebben er geen problemen mee als we ooit een dag lang in de auto moeten zitten.

Verder gaan we iig bezoeken:

- Washington

- Lancaster (Amish)

- er is nog ergens een plaatsje dat bekend staat om de chocolade (ben de naam ff kwijt)

- Philidelphia

- New York

- Boston

- Hamptons (??? nog niet zeker)

- Cape Cod

- Wale Watching

Heeft iemand nog meer ideeen?

BEN HEEL ERG BENIEUWD NAAR DE REACTIES!

Hartelijke groeten van Monique

ps we hebben 3 weken de tijd!

• jona

Vlakbij Boston is Plymouth Plantation, oude nederzetting van de eerste Pelgrims en Natives. Ook een replica van de Mayflower waarmee de eerste pelgrims aankwamen ligt daar in de haven van Plymouth.

In Boston kun je het Freedom trail lopen, kom je langs alles wat er te zien is en kun je bij Cheers zelfs nog een biertje gaan drinken.

En ik denk dat je Hershey's bedoelt in Pennsylvania wat betreft de chocolade.

• Cees A

Naar wat ik op het Canadaprikbord lees zijn de Canadese steden toch echt wel de moeite waard om te bezoeken.

Stel je vragen over die steden maar eens op dat Canadaprikbord. Je krijgt dan waarschijnlijk antwoord van mensen die daar wonen

Ik vind overigens je route nogal ambitieus. Je doorkruist (snel geteld) 9 Amerikaanse staten en 2 Canadese provincie's

Ik ga ervan uit dat je toch wel minstens 2 dagen in een stad moet verblijven om in ieder geval de belangrijkste dingen te zien.

Als ik dan zie hoeveel steden je wil bezoeken, gaan je 3 weken volledig op aan stedenbezoeken.

Tijd voor andere dingen dan stedenbezoek en reistijd is dan nog niet eens meegerekend.

Ben je desondanks van mening dat er best nog wat bijkan:

Ik mis in het rijtje te bezoeken plaatsen nog Gettysburg (op slechts 1 uurtje rijden van Lancaster) en Acadia National Park in Maine.

• maryde

Wij waren vorig jaar in Lancaster en bezochten vandaar uit, met overnachtingen, Pittsburgh (Fallingwater) en Gettysburg, Philadelphia, Washington en New York.

Jaren eerder vanuit Vermont, Montreal en Ottawa, Acadia National Park en Boston. Zoals je ziet verschillende reizen van elk ruim 3 weken.

• monique1978

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad is de planning te ambitieus. Onze ervaring heeft inmiddels ook geleerd dat het beter is om onderweg de planning aan te passen als we tijd over houden. Wat zijn jullie ervaringen/ meningen over:

- finger lakes

- Green Mountains

- Shenandoah NP?

En vanaf waar kunnen we het beste gaan Whale Watchen???

Alvast bedankt!

• jona

Wij zijn vanuit Porthsmouth (NH) gaan whalewatchen ,met succes.

Shenandoah is mooi, niet zo spectaculair als menig ander park maar we hebben er de skyline drive gereden, mooi gewandeld, beren gezien, en zaten in een leuke “lodge”,Big Meadows. Daar vlakbij is een groot veld waar 's avonds tegen zonsondergang heel erg veel herten liepen.

• Tina

Wij gaan in augustus ook ongeveer deze route nemen (of het teveel is, moet nog blijken, maar we hebben goed rekening gehouden met wat we willen zien en het aantal km's per dag, dus ik denk dat het wel meevalt, maar dat moeten we nog zien). Wij gaan 4 weken en spenderen de eerste week in New York (daar vliegen we ook op en af). Daarna ziet onze route als volgt uit:

- Cape Cod

- Boston

- Whale Watch vanuit Newburyport en door naar Portland, Maine

- Lake Winnipesaukee

- Mount Washington en Kancamagus Highway

- Waterbury

- Ottawa (mijn zus woont daar)

- Niagara Falls

- New Wilmington, Pennsylvania (Amish - is minder toeristisch dan Lancaster blijkbaar)

- Skyline Drive

- Washington

- Atlantic City

- New York.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen met de route! Succes met de planning. Als je nog niet uit ben w.b. de whale watch, hier de site die ik gebruikte www.newburyportwhalewatch.com. Heb natuurlijk nog geen ervaring mee, maar de prijzen zijn redelijk. Groetjes Tina

• Daan

Probeer ons web log daanenjeannine.web-log.nl over onze reis in 2009 in het noord oosten

• Jet

Wij hebben vanaf Provincetown op Cape Cod met succes een whale watch tour gedaan.

• Anita

Moet je om naar de Canadese grens over te gaan een visum hebben?

Wij gaat ook zoiets doen en toen hoorden wij dat je een visum nodig hebt.