rondje hoogtepunten nationale parken (zuid westen)

• leentje3

Zweertje?

• marja

Hoi Marloess, ik weet niet hoe oud je dochter is, maar toen wij een paar jaar geleden een rondreis door het westen van de USA maakten en we de parken met onze toen 10jarige zoon bezochten, heeft hij vaak deelgenomen aan de “junior ranger”programma's.

Op de ene plaats werd het leuker gebracht als de andere maar over het algemeen maakten deze programma's het voor onze zoon ook een stuk aantrekkelijker. Na afloop krijgen ze ook iets een badge, oorkonde enz.

Veelal meld je je aan bij het visitorscentrum en krijgen de kinderen dan een lijstje met vragen/opdrachten en uiteraard kan je als ouder helpen. Wij vonden het meestal ook leuke opdrachten.

Het kan zo zijn dat je dochter er nog te jong voor is, maar anders is dit iets om aan te denken als je de parken bezoekt.

Veel plezier.

• Marloess

Hoi Marja,

Dit is zeker een leuke tip. Ik heb er wel eens iets over gelezen maar dacht dat ze dan iets in groepsverband gingen doen.

Maar als je gewoon met het gezin bezig kunt zijn is het wel heel leuk.

Zelf denk ik dat ze wel te jong zal zijn (4 jaar) maar met wat hulp kun je de leuke dingen doen.

Dank je

• jona

Wij hebben dat met onze jongens ook gedaan, die waren toen 8 en 10. Volgens mij hadden ze de programs voor verschillende leeftijdsgroepen. Wij hebben toen in 7 weken heel veel parken gedaan en de jongens hadden van die mouwloze vestjes vol zakken voor spulletjes waar ze alle badges opspelden, hangen nog als souvenir aan de muur en nu zijn ze 21 en 23 !!

Het leuke is dat je er zelf ook nog wat van opsteekt want je bent veel bewuster bezig en moet ze door de taal ook af en toe helpen.Besef wel dat je er langer over doet om het park te bezoeken.