rondje hoogtepunten nationale parken (zuid westen)

• Marloess

Hallo,

Volgend jaar mei/juni willen we het volgende rondje gaan doen.

Denken jullie dat dit te doen is?

dag 1 - aankomst Los Angeles (auto ophalen en zo ver mogelijk de stad uit)

dag 2 - Legoland (daarna naar San Diego)

dag 3 - Dierentuin

dag 4 - Sea World (op tijd vertrekken en doorrijden naar Yucca Valley)

dag 5 - via Joshua tree park naar Blythe

dag 6 - naar Williams

dag 7 - via de Grand Canyon naar Page (we willen geen hikes maken, alleen de uitkijkpunten bekijken)

dag 8 - tour naar Antelope Canyon en daarna door naar Kayenta

dag 9 - via Monument Valley naar Durango

dag 10 - met de trein naar Silverton

dag 11 - via Mesa Verde naar Moab

dag 12 - Dead Horse Point en Arches bekijken

dag 13 - van Moab naar Bryce Canyon

dag 14 - naar St George via Bryce en Zion (wederom alleen uitzichtpunten bekijken)

dag 15 - naar Las Vegas via Valley of Fire

dag 16 - Las Vegas

dag 17 - Naar Los Angeles (als het lukt eind van de dag nog naar Disney)

dag 18 - Disney

Dag 19 - terug naar huis

Zoals ik al schreef willen we graag de hoogtepunten zien en willen we geen lange wandelingen gaan maken.

Graag hoor ik jullie mening en tips.

Alvast bedankt

• Cees A

Je schrijft een paar keer dat je alleen uitzichtpunten wil bekijken.

Zo te zien is dat ook zo ongeveer het enige waar je tijd voor hebt.

Dit lijkt op een bustoerist-schema waarbij men af en toe de bus uitgejaagd wordt voor een foto en dan weer snel verder moet.

Qua rijafstanden is het (zonder tegenslagen en oponthoud) allemaal haalbaar en als dit jullie opvatting is van een ideale Amerikavakantie moet je 't gewoon doen.

Als ik echter een 19 daagse reis zou moeten samenstellen zou ik de route minder lang maken, wat langer op een plaats blijven en meer verdieping aanbrengen.

• Ada

Ik vind het te veel in te korte tijd. Je zit wel heel erg veel in de auto. Zelfs als je neit wandelt, zal je toch vaak stoppen en veel uitzichtsspunten e.d. willen fotograferen of gewoon rondkijken.

In San Diego, is meer te zien dan alleen de dierentuin.

Blyth is niet echt een geweldige overnachting, je kunt het park misschien logischer van zuid naar noord doorrijden en eerst in bijv. Palm Springs overnachten.

Na Joshua kan dan overnachten in bijv. Kingman of Lake Havasu.

Bovendien zou ik die nacht bij de gr. canon in Tusayan of in het park doen, dan heb je daar wat meer tijd.

De westkant van de grand canyon kan alleen per shuttlebus, daar heb je dus geen tijd voor nu.

Via de oostkant met wat uitzichtspunten kan je naar Page rijden.

Van Moab naar Bryce is een lange dag rijden, je slaat Capitol Reef NP over.

Zion kan je alleen per shuttlebus doen, vraagt dus een hoop extra tijd, die je nu niet hebt.

Naar Las vegas via Valley of Fire is ook flink doorrijden.

Voor Disney kan je makkelijk een hele dag (en niet een paar uur) uittrekken.

Kijk nog eens goed naar alle afstanden, weet dat je soms over 2-baanswegen rijdt en zeker niet overral kan opschieten.

Overweeg Moab en Durango te laten vallen, vul die tijd ergens anders is. Moab is leuk, biedt veel en vraagt meer tijd.

• monique1978

Hoi marloes,

Wij hebben zelf jullie gedeelte ahw opgesplitst.

1e keer amerika ronde LA-LV-Zion/Bryce-Grand Canyon-Hooverdam-LV (Rustdag)-Death Valley-Yosemite-Kings Canyon-Nappa Valley-San Fran. Mn Bryce daar zou ik meer tijd voor uittrekken om te wandelen. Idem voor Zion. Grand Canyon vonden wij te groots en druk. Was fantastisch maar wandelen was tezamen met heel veel anderen.

Jammer dat je Death Valley en Yosemite overslaat. Ook San Francisco is een prachtige stad!

2e keer zijn wij in 3 weken tijd van Phoenix, o.a. via Moab/ Arches, naar het noorden gereisd. Eindpunt Seattle.

Ik ben het eens met de andere reacties, dat het beter is om de route eventueel wat in te korten en meer tijd te nemen op de diverse plaatsen. Echter een dag langer in de auto zitten hebben wij in Amerika niet als vervelend ervaren. Maar zorg ervoor dat je genoeg tijd hebt om overal te kunnen genieten!

Succes met de voorbereidingen verder!

Monique.

• Marloess

Hoi Cees, Ada en Monique,

Dank je voor jullie mening.

Waar jullie het met elkaar mee eens zijn is dat het veel is en je niet veel tijd kan nemen om dingen te bekijken.

Ik ga nog maar eens goed kijken wat we willen en wat we dan met de route zouden kunnen doen.

Wel hoor ik jullie ook nog over andere steden/plekken maar in 2008 hebben we al een ander rondje gedaan.

LA-SF-yosemite-dead valley-LV-SD-LA

Daar hebben we dus die steden al grondig bekeken. Daarnaast is het voor ons soms ook gewoon genoeg om even te kijken en dan weer door te gaan.

Maar ik ga me in bepaalde dingen nog maar eens goed verdiepen.

Heel erg bedankt voor jullie mening.

groeten Marloes

• Ada

Als je wel Moab e.d. wilt doen, (maar dan minstens 1 nacht extra daar!) kan je ook overwegen de reis in Phoenix te beginnen (en dus San Diego e.d. overslaan), vandaar naar de grand canyon enz.

Van Las vegas of Phoenix terugvliegen. Dan is het allemaal beter te doen.

• Cees A

Precies !! Goed plan van Ada.

Andere plaatsen om je tour te beginnen en te eindigen en je problemen zijn opgelost.

Je schrijft bovendien dat je LA, SF en SD al eens hebt bezocht dus je zit dan ook niet met een gedeeltelijke overlap van je vorige tour.

Je route zou dan grofweg zo worden: Phoenix-Sedona-Grand Canyon-Page-Monument Valley-Moab-Goblin valley-Capitol Reef- Bryce-Zion-las Vegas

Je schrijft dat je niet van wandelen houdt. Dat kan.

Er zijn echter, naast wandelen, nog genoeg andere dingen die je kunt ondernemen.

In Moab zou je bijvoorbeeld een dagje kunnen gaan raften.

Of je zou hier een jeep kunnen huren en hiermee afdalen in canyonlands. (hoef je geen meter voor te lopen)

Geloof me, van benedenuit ziet Canyonlands er heel anders uit dan vanaf het uitzichtpunt boven. Je “beleeft” Canyonlands veel intenser.

Om je een idee te geven:

http://www.youtube.com/watch?v=mxQzPk_QIY4

In page zou je een bijna-prive tocht per Hummer kunnen boeken naar Secret Canyon. (max. 4 personen per Hummer)

Weer eens wat anders dan de tegenwoordig overvolle Antelope canyon en ook bij deze activiteit hoef je (afgezien van je wandeling door de canyon) geen meter te lopen.

http://www.hummeradventures.net/ (bekijk ook de video op hun site)

Dit zijn maar enkele voorbeelden, maar in vrijwel iedere plaats kun je dingen ondernemen die je reis een toegevoegde waarde geven boven het van uitzichtpunt naar uitzichtpunt racen.

Je kunt dat soort dingen echter alleen doen als je voldoende tijd neemt ………………………………………….

• Marloess

Cees en Ada,

Wat super hoe jullie met me mee denken.

Ik ben zelf ook gaan denken om een ander begin en eindpunt te gaan doen maar we willen heel graag Disney, SD Zoo en LV doen.

Daardoor ben ik op aankomst Phoenix gekomen en vertrek San Diego. Of het wat is weet ik nog niet maar het lijkt me het uitzoeken waard. Je spaart namelijk heel veel dagen door niet van SD naar de Grand Canyon te hoeven. En Joshua Tree wil ik daar wel voor schrappen.

Maar ik ga ook met jullie andere tips aan de gang.

Ik weet dat ik nog goed moet kijken wat er allemaal precies te doen is in de parken en waar dat dan weer ligt.

Overnachten in de Grand Canyon. Mesa Verde laten vervallen. Ook dit zijn zijn denk ik dingen die we moeten doen.

En haha, jullie zullen wel schrikken maar we willen de reis met onze jonge dochter maken. Daarom willen/kunnen we niet hele wandelingen maken maar wel veel bekijken.

Maar jullie hebben gelijk. Heel goed kijken hoe lang je in de auto wilt zitten. Ik heb nog even om alles uit te zoeken. Niets ligt vast, alleen dat we een mooie vakantie willen.

Groeten Marloes

• Ada

Als je met een jonge dochter reist, is misschien een bezoek aan Legoland bij Carlsbad - tussen LA en San Diego ook een leuke stop.

Met kinderen reisden wij 's ochtends in de auto en zorgden uiterlijk om 2 of 3 uur in een hotel met zwembad te zijn. Op die manier hadden zij geen bezwaar tegen een paar uur autorijden. Zeker dan niet meer dan ca. 300 km. per dag rijden zou ik zeggen.

Eventueel kan je Disney overslaan en dat dan in Frankrijk ooit eens doen.

Succes met de planning.

• Marloess

Ada,

Ik was een beetje bang voor ieders mening over dit soort reizen met een kind.

Maar wat jij aangeeft ben ik het helemaal mee eens. Het mooist is als je in de middag lekker kunt zwemmen of gewoon spelen. Zal vast niet altijd lukken maar dat moet ook kunnen.

Legoland had ik ook ingepland. Dat is dus een goede keus zo te horen.

Zelf vond ik Disney helemaal fantastisch door het zweertje. Ook ben ik drie keer in Frankrijk geweest, maar ik moet toegeven dat de toewijding die de amerikanen hebben het wel heel speciaal maken daar. Het personeel/figuren maken het gewoon helemaal af. Disney blijft er voor ons dus in.

Groeten marloes