Oh en als je vanaf Denver start, net iets rechtsboven Denver, achter Boulder, ligt het plaatsje Nederland. Erg leuk om even doorheen te rijden.
Als tip misschien niet, maar het was voor mij wel de aanzet om te gaan zoeken.
Joe Cocker en een restaurant in the middle of nowhere… en over een paar maanden hoop ik daar langs te rijden.
Nou weet ik niet veel over hem, maar het was een openbaring dat hij een Engelsman is.
Nog veel meer wetenswaardigheden ben ik tegengekomen, die zelfs voor mij als niet-fan-zijnde best interessant waren.
Dus dankjewel voor deze tip.
Groetjes,
Paul
Allen, bedankt voor jullie reacties.
Nog 2 vraagjes:
1) Vanuit Moab richting Denver willen wij overnachten in Durango en Gunnison.
Nu zit ik eraan te denken om Durango ertussen uit te halen en deze dag elders te benutten. (wellicht extra dag in Moab??
Is dit verstandig of vinden jullie Durango toch de moeite waard?
2) Alternatief is vanaf Salt Lake City (2 nachten teveel) naar Capitol Reef te reizen en na 1 overnachting naar Moab door te rijden voor 2 nachten.?
Graag jullie advies.
Gr
Sis
Over Durango kan ik je weinig vertellen, maar Moab is een extra dag meer dan waard.
In 2009 hebben wij dat rondje Yellowstone naar Cody in omgekeerde volgorde gedaan.
Wij kwamen toen uit Canyon Village (voor West Yellowstone moet je hier zo'n 64 km bijtellen) en verlieten het park door de Northeast Entrance.
Deze NE Entrance Road (212) gaat over in de Beartooth Highway en die hebben we gevolgd tot Rock Creek Vista Point, een schitterend uitzichtspunt waar je goed kan parkeren.
Hier zijn we omgekeerd en zijn die schitterende weg weer teruggereden, tot de splitsing met de Chief Joseph Scenic Byway (296).
Een prachtige weg die eindigde bij de 120, welke we opdraaiden en wat later in Cody aankwamen.
Wij vonden dit een schitterende route en die 307 km heel goed te doen.
Let wel, voor jou moet je deze route omdraaien en er nog ongeveer 64 km bijtellen (ik weet dus niet precies waar jij moet zijn) om in West Yellowstone te komen.
Groetjes,
Paul
1) Vanuit Moab richting Denver willen wij overnachten in Durango en Gunnison.
Nu zit ik eraan te denken om Durango ertussen uit te halen en deze dag elders te benutten. (wellicht extra dag in Moab??
Is dit verstandig of vinden jullie Durango toch de moeite waard?
Die keuze is persoonlijk. Wat wil je gaan doen in Durango ? De meesten gaan naar Durango voor de stoomtrein naar Silverton.
Een extra dag in Moab is nooit kwijt. Je kunt met gemak een week vullen in Moab
2) Alternatief is vanaf Salt Lake City (2 nachten teveel) naar Capitol Reef te reizen en na 1 overnachting naar Moab door te rijden voor 2 nachten.?
Graag jullie advies.
Da's wel een flink eind omrijden …………………………………. Vraag me af of dat slim is …………………….
Als je nu eens je complete route (met dagindeling) plaatst zodat we een totaaloverzicht hebben
Paul, Cees,
I.p.v Durango (wat ook omrijden is) geven wij toch denk ik de voorkeur aan Capitol Reef.
Mijn vraag is of het er zo goed uit ziet, en of er ergens nog winst te halen is?
Of het Rapid City of Keystone moet worden is nog niet duidelijk.
Gr
Sis
Denver
Estes Park
Estes Park
Lusk (om afstand te overbruggen)
Rapid City of Keystone?
Rapid City of Keystone?
Rapid City of Keystone?
Buffalo
Yellowstone (Cody)
Yellowstone (West)
Yellowstone (West)
Jackson Grand Teton
Jackson Grand Teton
Salt Lake City
Salt Lake City
Capitol Reef
Moab
Moab
Moab
Black Canyon Of the Gunnison
Denver
Ziet er aardig uit.
2 opmerkingen:
Waarom plan je 2 overnachtingen in Estes Park ?
Waarom niet de 1e overnachting van die 2 in (omgeving van) Granby bij de zuidelijke ingang van Rocky Mts national park ?
Kun je de volgende dag door Rocky Mts nat. park naar Estes Park rijden.
Zoals je hebt gezien bij de opmerkingen die ik heb geplaatst bij de route van Alus word ik niet wild enthousiast van Gunnison.
Ik zou dus nooit via Gunnison naar Denver rijden, maar liever via Colorado National Monument bij Grand Junction. (maar da's persoonlijk)
Via Colorado National Monument is ook wat minder rijden dan via Gunnison.
Wat linkjes met info over CNM
http://www.nps.gov/colm/index.htm
http://www.americansouthwest.net/colorado/colorado/national_monument.html
http://www.coloradonma.org/
Allen,
Mede door de goede tips op dit forum ben ik nu tot de volgende route gekomen.
Ik zit alleen nog met Salt Lake City, 2 nachten lijkt een beetje te lang, alleen waar kunnen wij deze dag dan tussenvoegen?
Jullie een idee?
Dank, gr Sis
Plaats KM
Denver
Estes Park 130
Estes Park
Lusk 397
Rapid City 241
Rapid City
Rapid City
Buffalo 347
Yellowstone (Cody) 302
Yellowstone (West) 236
Yellowstone (West)
Jackson Grand Teton 266
Jackson Grand Teton
Salt Lake City 420
Salt Lake City
Capitol Reef 378
Moab 221
Moab
Moab
Grand Junction 183
Denver 401
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?