WTC zegt wel dat ze de belastingen niet terug kunnen halen, maar dit doen ze natuurlijk wel voor zichzelf. Het is overigens wel zo dat je de brandstoftoeslagen weer niet terug krijgt van de airline (om onverklaarbare redenen).
Heb het zelf ook al een aantal keer meegemaakt om taxen terug te halen met wisselend succes. Mijn ervaring is dat de airline er vaak niet zo moeilijk over doet, maar de tussenpersoon (zoals WTC) wel. Die willen alleen maar geld innen, maar als het lastig en moeilijk gaat worden geven ze niet thuis!
Een jaar geleden had ik overigens weer een ticket (niet Amerika, maar gewoon in Europa) en had geen verzekering, dus kon fluiten naar mijn centen. Ik heb in het verleden 2 of 3 keer zelf de belastingen teruggehaald en dat ging ook wel (na veel bellen en mailen), maar laatst heb ik door zo'n claimbedrijfje laten doen. Moest 15 of 25 euro betalen en na 8 weken stond het geld op m'n rekening. Het kost je dus wel geld, maar ik had verder geen gezeik er meer van en dure 0900 nummer hoeven te bellen.
Volgens mij zijn ze zelfs Nederlands en zitten ze op Schiphol: www.re-ticket.com. Ik weet alleen niet of ze ook claims in behandeling nemen van ‘tussenpersonen’. Mijn ticket was toen direct bij Transavia geboekt, dus misschien zit daar nog wel verschil in? Veel succes in elk geval!