teruggave luchthavenbelasting Los Angels e.a.

• Ton

annuleringsverzekering alleen geldig voor een combinatiepakket?

b.v. vliegreis met auto of camperhuur?

Ik heb dit volgens mij eens ergens gelezen, zelf boeken is goedkoper echter geen vergoedingen vanuit de verzekering,

reis via een reisbureua als bv. Travelhome, met een combipakket wel alles vergoed.

• Cees A

Onzin !!!

Een annuleringsverzekering keert ook bij apart en los geboekte reis-delen gewoon uit.

Dit annuleren moet natuurlijk wel gebeuren wegens een in de polis genoemde gebeurtenis.

Als je dus moet annuleren wegens ziekte, overlijden familielid en/of een andere in de polis genoemde annuleringsreden keert de verzekeraar gewoon uit.

• Alex

De reden waarom ik de reis niet kan maken wordt niet gedekt volgens de annuleringsverzekering EN dat bestrijd ik ook niet, vind het zelfs terecht. MAAR dat ik de bel;astingen voor een niet te makenn reis niet terug zou krijgen is volgens ons onredelijk en ook onrechtmatig.

• Mama Biebel

Ton Schreef:

——————————————————-

> annuleringsverzekering alleen geldig voor een

> combinatiepakket?

> b.v. vliegreis met auto of camperhuur?

>

> Ik heb dit volgens mij eens ergens gelezen, zelf

> boeken is goedkoper echter geen vergoedingen

> vanuit de verzekering,

> reis via een reisbureua als bv. Travelhome, met

> een combipakket wel alles vergoed.

Wij hebben twee jaar terug onze reis moeten annuleren wegens omstandigheden. De omstandigheden zelf stonden niet in onze reisverzekering beschreven maar onze tussenpersoon wist dat we hem konden annuleren onder het mom van “zonder werk te komen zitten en nieuw werk kunnen aanvaarden”. En ook wij hadden alles los geboekt, vliegtickets, vervoer en hotel voor de eerste nacht. Alles teruggekregen!

Dus het kan wel, vraag het eens na bij je verzekeringsagent.

• Ada

Misschien heb je hier iets aan:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=110624

• Alex

Ada, dank je wel en fijn dat je meeblijft denken en posten!!!

Het ziet er naar uit dat we hier verder mee zouden kunnen komen.

Dankbare groeten,

Hilke en Alex

• Alex

Mama Biebel,

De reden waarom we de reis niet kunnen maken wordt niet gedekt volgens de annuleringsverzekering EN dat bestrijden we ook niet. We willen niets doen onder “het mom van”, maar we willen ook niet dat er onterecht belastingen en toeslagen worden ingepikt… onder het mom van.

• Mama Biebel

Alex,

Het was een reactie op Ton's reactie. Hij suggereerde dat je niets terug zou krijgen als je alles los zou hebben geboekt. En dat is wat wij al jaren doen.

• Alex

Okee, ik had even de draadjes niet door.

Heel veel reisplezier toegewenst!

• Antony.

Dus World Ticket Center zet de poot dwars. Zoek uit bij welke branche-organisatie WTC is aangesloten en kijk daar bij de klachtenregeling. Vaak zijn er 2 mogelijkheden: het “bemiddelen” wat gratis is. En de “klachtencommisie”. Deze zal een bedrag in rekening brengen van bv 50 Euro, hetgeen door de verliezende partij betaald zal moeten worden.