Wie komt er wel eens bij Walmart?

• hdeweert

Maria Schreef:

——————————————————-

> Of de vraagstelling nu slim is of minder slim doet

> er toch niet toe, dit is een openbaar PB.

> De TS zal heus wel weten dat een toevallige

> vakantieganger of in de VS werkzame Nederlander

> meer dan een beetje moeite moeten doen op een

> pakket te versturen,afgezien van het financieel

> probleempje, succes HVLX(

Maria

Openbaar vandaar dat ik ook reageer.

Of de vragensteller het weet blijkt niet uit zijn antwoorden die geven alleen maar blijk dat men voor een dubbeltje

op de eerste rang wil zitten. Daar is niets mis mee, maar in Amerika is het alle waar is naar zijn geld. Ik hoop echt

dat er iemand is die de hoes van een paar euro op wil sturen. Uit mijn antwoorden blijkt al dat ik ze weinig kans

geef, maar ik hoop echt dat er een Ned Amerikaan is die dat wil doen.

• jona

Kan het niet laten dit te melden maar ik schik me altijd rot van de portokosten als mijn familie iets naar mij op stuurt!! Zelfs een simpele postzegel is al veel duurder daar dan hier.Is €15,00 dat waard en is het echt niet hier verkrijgbaar??

• hvl

Is hier niet verkrijgbaar. USPS heeft standaardtarieven voor veel soorten zending. Via Ebay loopt het altijd vlot en goedkoop. Alleen heeft de fabrikant van deze hoezen de markt naar Europa dichtgetimmerd. Met zoals Weber bijvoorbeeld. Om maar eens wat te noemen. Maar goed, hier zal ook wel weer commentaar op komen… :-)

• Loek

Ik kom weleens bij Walmart.

Laten we zeggen dat ik als barmhartige samaritaan bereid ben voor een volkomen vreemde dit “even” te regelen. Ik koop dus het artikel bij Walmart voor 15 Euro (~ $19.50 momenteel). Er komt nog 8% tax bij dus kosten voor het artikel is $21.06. Walmart is zo'n 10 miles van mijn huis, dus een retourtje kost mij aan benzine 1 gallon a $3.79/gallon (ik reken even de afschrijving en slijtage van mijn bolide niet mee). Kosten tot nu toe $24.85. Vervolgens het artikel overpakken in een flatrate box van USPS; dit doe ik dus uit de goedheid van mijn hart aangezien ik niets beters heb te doen met mijn tijd. Vervolgens naar het postkantoor, een rit die gezien de afstanden hier jammer genoeg weer met de auto moet plaatsvinden. De afstand (retour) kan wederom worden verrekend met 1 gallon benzine a $3.79: totale kosten nu $28.64. Bij het postkantoor ga ik er even vanuit dat het in de flatrate box past voor internationale verzending, kosten: $58.50. Nu is de totale rekening al $87.14. De laatste keer dat ik geld uit NL middels PayPal liet overmaken was ik 1.85% aan kosten kwijt, dus die gooi ik er toch nog maar even bovenop: $88.75

Ik vraag me af of je bereid bent om nu $88.75 te betalen voor dit hoesje, en eveneens vraag ik mezelf af of ik wel bereid ben om al de hierboven genoemde moeite te doen voor een vreemde. Om eerlijk de waarheid te zeggen bedank ik voor de eer. Gezien de eerdere reacties in deze thread zal ik nu wel worden gezien als een zak die niet bereid is iets voor een ander te doen…

• Maria

Loek Schreef:

——————————————————-

> Ik kom weleens bij Walmart.

>

> Laten we zeggen dat ik als barmhartige samaritaan

> bereid ben voor een volkomen vreemde dit “even” te

> regelen. Ik koop dus het artikel bij Walmart voor

> 15 Euro (~ $19.50 momenteel). Er komt nog 8% tax

> bij dus kosten voor het artikel is $21.06.

> Walmart is zo'n 10 miles van mijn huis, dus een

> retourtje kost mij aan benzine 1 gallon a

> $3.79/gallon (ik reken even de afschrijving en

> slijtage van mijn bolide niet mee). Kosten tot nu

> toe $24.85. Vervolgens het artikel overpakken in

> een flatrate box van USPS; dit doe ik dus uit de

> goedheid van mijn hart aangezien ik niets beters

> heb te doen met mijn tijd. Vervolgens naar het

> postkantoor, een rit die gezien de afstanden hier

> jammer genoeg weer met de auto moet plaatsvinden.

> De afstand (retour) kan wederom worden verrekend

> met 1 gallon benzine a $3.79: totale kosten nu

> $28.64. Bij het postkantoor ga ik er even vanuit

> dat het in de flatrate box past voor

> internationale verzending, kosten: $58.50. Nu is

> de totale rekening al $87.14. De laatste keer

> dat ik geld uit NL middels PayPal liet overmaken

> was ik 1.85% aan kosten kwijt, dus die gooi ik er

> toch nog maar even bovenop: $88.75

>

> Ik vraag me af of je bereid bent om nu $88.75 te

> betalen voor dit hoesje, en eveneens vraag ik

> mezelf af of ik wel bereid ben om al de hierboven

> genoemde moeite te doen voor een vreemde. Om

> eerlijk de waarheid te zeggen bedank ik voor de

> eer. Gezien de eerdere reacties in deze thread

> zal ik nu wel worden gezien als een zak die niet

> bereid is iets voor een ander te doen…

tja je moet niemand de woorden in de mond leggen :)

inhoudelijk zul jewel gelijk hebbebX(

• bushmaster

en nu de makkelijke versie:

ik ga vanuit Nederland binnenkort op vakantie naar de US.

Bij de Walmart kom ik sowieso, aangezien ik er zelf ook nog iets moet kopen.

Ik leg ook even die hoes in mijn winkelwagen, en gooi deze aan het eind van de vakantie in mijn koffer.

Terug in Nederland rijd ik vanaf Schiphol bij TS langs, welke mij trakteerd op koffie+appelgebak.

Het appelgebak smaakt mij zo goed, dat ik hier wel 15 euro voor over heb.

Saldo € 0,00

• hvl

Jongens, het is gewoon een vraag aan iemand die toevallig bij de walmrt komt.

En ja. De genoemde prijs is nog steeds een goede. Fltatrateboxen zijn er in diverse maten.

En ompakken is.niet.nodig.

Dus nogmaals: ik zoek iemand die toch bij de walmart.komt.

Het is blijkbaar een gevoelig onderwerp. Ik stel gewoon een vraag. Vrijheid blijheid.

• hvl

Haha. Dank! Kan ik je.even prive.mailen?

• ikke

En zo zijn we allemaal blij en is de hele discussie voor niets geweest hihi. Goed gedaan hvl en bushmaster! Het kan dus nog steeds. Jammer van alle tekst, wel vermakelijk om te lezen dat iedereen altijd zijn mening wil geven. En ik ook!

Einde topic?

• hvl

Inderdaad, helemaal prima opgelost, ondanks een verbluffende berichtenstroom… :-)