ESTA niet uitgeprint..erg? Of ergens terug te vinden?

  • Tanja

    Hallo,

    Op de site staat erbij dat je niets hoeft uit te printen of mee hoeft te nemen als bewijs dat je dit formulier hebt ingevuld. Dit is enkel om te controleren dat je geen strafblad hebt of een terroristische aanval aan het plannen bent. In het vliegtuig krijg je een visum formulier aangereikt. Meer dan dat formulier invullen hoef je niet te doen.

    Groetjes, Tanja

  • Ada

    Ja volgens mij is dat genoeg en bewaar het als goud.

    Een kennis van ons had een fout gemaakt in zijn ESTA, had een hoofdletter O i.p.v. een 0 (het cijfer nul) ingevuld - het verschil is op een paspoort nauwelijks te zien….

    Bij inchecken bleek dus dat het niet klopte en werd hij bij de incheck geweigerd. Hij een print van die aanvraag/goedkeuring bij hem en zo kon men herleiden waar de fout gemaakt was….

    Op zijn laptop heeft hij in de vertrekhal alsnog een nieuwe ESTA aangevraagd en gekregen, kon daarna dus meteen inchecken.

    Hij had dus geen printer bij hem, maar had het nummer opgeschreven.

    Zoiets zal nu helaas niet meer lukken, omdat die aanvraag tegenwoordig dus minstens 3 dagen voor aankomst gedaan moet zijn.

  • Cees A

    Je loopt achter Tanja ……………………………

    Sinds half juli is het groene visumwaiverformulier dat je in het vliegtuig kreeg afgeschaft. (tenminste, als je de VS binnenkomt via zee of door de lucht)

    Je hebt nu dus alleen nog ESTA.

  • Tanja

    Cees, dat vind ik alleen maar mooi om te horen. Die formulieren vond ik toch al niet leuk om in te vullen.

  • Cees A

    Ho,ho, niet te enthousiast worden. Niet alle formulieren zijn afgeschaft. :)

    Het (witte) douaneformulier waarop je kunt aankruisen of je iets aan te geven hebt blijft gewoon bestaan

  • Ruben en Roxana

    Hi Cees,

    ik zal idd maar een x bij vrienden mn esta opnieuw openen en uitprinten. Kan t maar beter bij me hebben.

    Gr.

  • marga

    het esta formulier is uiterlijk 2 jaar geldig maar als je paspoort eerder verloopt is ook het esta formulier vervallen en moet je dus een nieuwe goedkeuring aanvragen met je nieuwe paspoortnummer

    marga

  • Antony.

    Wat een gek*t om tegenwoordig als terrorist de USA binnen te komen.

  • Fredjeburcht

    Je kan ook een pdf maken van de ESTA toelating en deze opslaan op je laptop zodat je deze ook altijd bij hebt indien je je laptop meeneemt.

  • Adama

    Hallo,

    ik heb een esta visum aangevraagd voor mij en mijn kinderen en het goedgekeurd. 

    Alleen ik wil ze uitprinten en ik kan ze niet meer vinden ,ze vragen mij opnieuw te invullen 

    de aanvraagnummers heb ik nog .wat moet ik nu doen om ze vinden.

    met vriendelijke groet Adama