ESTA niet uitgeprint..erg? Of ergens terug te vinden?

  • Ruben en Roxana

    geldt die 14 dollar ook als ik hem in juni al heb aangevraagd/ingevuld op internet? of kost het mij dan geen geld. Ik ga in het najaar naar de VS

  • Ada

    Nee als je de ESTA al hebt. is die geldig 2 jaar na uitgifte en in jullie geval dus nog gratis.

  • Ruben en Roxana

    Hi,, dankje… en is die Esta dan ook geldig voor als ik bijv volgend jaar via Amerika naar Costa Rica reis?? Of moet ik daarvoor weer een nieuwe Esta aanvragen?

  • Ada

    Als het binnen die 2 jaar na aanvraag geldt wel, anders niet.

    Denk hierbij dus ook aan de terugreisdatum

  • Ruben en Roxana

    Ok, nou dan red ik het wel :-)

  • Ruben en Roxana

    Nog 1 vraagje

    Mijn moeder moet in oktober, vlak voor ons vertrek, een nw paspoort aanvragen. ik neem aan dat haar Esta dan niet meer geldig is? Ik heb haar Esta namelijk in april al aangevraagd.

    Ze wil nu morgen een nw paspoort gaan aanvragen. Is ze dan nog op tijd, want vanaf wanneer moet je betalen voor de Esta?

  • Ada

    Bij een nieuw paspoort moet je inderdaad ook een nieuwe Esta aanvraag indienen.

    Je kunt pas een esta aanvraag indienen als je het paspoort hebt omdat je het nummer e.d. moet opgeven.

    Dus als ze snel is, kan het nog net gratis.

  • Cees A

    Aanvulling op Ada's antwoord.

    Met ingang van 8 september 2010 moet voor ESTA 14 $ betaald worden.

    Bron: De vraag en antwoordpagina van Customs and Border Protection: https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1072/kw/esta

    Ergens onderaan op die pagina zie je deze zin:

    DHS recommends that you apply for ESTA authorization as soon as you know you will be traveling to the United States under the VWP.

    Beginning September 8, 2010, there will be a fee of $14.

    Note: Is it important to PRINT a copy of the document upon approval as it contains your ESTA number that may be needed for reference purposes.

    Belangrijk!!! Let ook op de laatste zin.

    Het is belangrijk om het formulier uit te printen. Men kan het (geprinte) ESTA nummer nodig hebben voor referentie-doeleinden

  • Ruben en Roxana

    Ik heb het nummer opgeschreven, aangezien ik , ja heel triest, geen printer heb……..

    is dat ook voldoende?

  • Cees A

    Ruben (of Roxanne) schrijft: >> Ik heb het nummer opgeschreven, aangezien ik , ja heel triest, geen printer heb…….. is dat ook voldoende? <<

    Geen idee.

    Dat je dat nummer hebt genoteerd is in ieder geval wat

    Met dat nummer kun je op de ESTA site je eigen ESTA formulier opnieuw oproepen.

    Misschien kun je dat een keertje doen op de computer van een familielid, vriend of werkgever die wel een printer heeft.