Hallo,
In juni gaan wij 3,5 week rondtouren door West Amerika. Wij gaan met een huurauto van hotel naar hotel. Ik twijfel om een koffer mee te nemen of een grote reistas… kunnen jullie aangeven wat het handigste is?
Ik hoor graag jullie tips.
Yuri
Persoonlijk gebruik ik altijd een Samsonite koffer, doe ik altijd op slot. Ik weet namelijk dat men Samsonite koffers met een speciale tool open kunnen maken zonder dat je koffer beschadigd raakt! Let er wel op dat je koffers in je huurauto passen. Als je met zijn tweetjes gaat per persoon maximaal 1 koffer meenemen.
Overigens is een reistas geen overbodige luxe, zeker als je op de terugreis incheckt en het blijkt dat je koffer over de 23 kilo is. Dan kan je het overgewicht van 1 koffer in je reistas doen, dat mag namelijk wel want je mag immers 2 tassen/koffers van elk 23 kilo per stuk meenemen.
Mijn gesloten Samsonite koffer is diverse keren gecontroleerd. Dit weet ik omdat er een informatie folder in mijn koffer zat. Ooit heeft er op de tsa site een lijst gestaan met koffer merken welke de tsa met een ‘'tool’' ongeschonden open kunnen krijgen. Zelf vind ik het geen prettig gevoel als mijn koffer open is. Tegenwoordig kan je inderdaad koffers kopen met TSA Recognized Baggage Locks welke ongeschonden geopend kunnen worden.
Ik ga nu mijn 16° maal naar amerika en heb steeds minimaal 2 koffers meegenomen zonder problemen in een midsize wagen.Ik neem ook een kleine reistas mede om in de wagen te plaatsen voor schoenen en dgl. Deze kan ik dan bij de terugreis gebruiken voor hetgeen ik extra mee naar huis neem.Dit heb ik reeds elke reis nodig gehad
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?