koffer of reistas?

• Yuri

Hallo,

In juni gaan wij 3,5 week rondtouren door West Amerika. Wij gaan met een huurauto van hotel naar hotel. Ik twijfel om een koffer mee te nemen of een grote reistas… kunnen jullie aangeven wat het handigste is?

Ik hoor graag jullie tips.

Yuri

• Ada

Een tas handiger omdat die makkelijker in de huurauto gaat, buigzaam is e.d.

Zowel een koffer, of tas mag niet op slot zoals je wellicht weet. Tenzij je ergens een “TSA goedgekeurd ” slot kunt kopen, die mag je wel gebruiken

• tallie

Een midsize amerikaan heeft een kofferruimte als een garage, daar gaat echt wel een koffer in hoor.

Wij vinden een koffer hamdig omdat als hij open is je overal bijkan.

We hebben een stevige doos voor de dagelijkse benogidheden, werkt fantastisch.

hatolex

• Peter H.

Nog handiger, een koffer en een kleine reistas. Hoef je niet elke dag je koffer uit de auto te halen en voor de dagelijkse benodigdheden stop je alles in de reistas. Kan ook een kleine trolley zijn.

• René

Persoonlijk gebruik ik altijd een Samsonite koffer, doe ik altijd op slot. Ik weet namelijk dat men Samsonite koffers met een speciale tool open kunnen maken zonder dat je koffer beschadigd raakt! Let er wel op dat je koffers in je huurauto passen. Als je met zijn tweetjes gaat per persoon maximaal 1 koffer meenemen.

Overigens is een reistas geen overbodige luxe, zeker als je op de terugreis incheckt en het blijkt dat je koffer over de 23 kilo is. Dan kan je het overgewicht van 1 koffer in je reistas doen, dat mag namelijk wel want je mag immers 2 tassen/koffers van elk 23 kilo per stuk meenemen.

• Ada

Ik heb helaas opengebroken Samsonite koffers gezien. Als je geen risico wilt lopen, niet op slot doen die koffer.

De jongens van de TSA hebben niet altijd veel geduld…

• René

Mijn gesloten Samsonite koffer is diverse keren gecontroleerd. Dit weet ik omdat er een informatie folder in mijn koffer zat. Ooit heeft er op de tsa site een lijst gestaan met koffer merken welke de tsa met een ‘'tool’' ongeschonden open kunnen krijgen. Zelf vind ik het geen prettig gevoel als mijn koffer open is. Tegenwoordig kan je inderdaad koffers kopen met TSA Recognized Baggage Locks welke ongeschonden geopend kunnen worden.

• Freddy

Ik ga nu mijn 16° maal naar amerika en heb steeds minimaal 2 koffers meegenomen zonder problemen in een midsize wagen.Ik neem ook een kleine reistas mede om in de wagen te plaatsen voor schoenen en dgl. Deze kan ik dan bij de terugreis gebruiken voor hetgeen ik extra mee naar huis neem.Dit heb ik reeds elke reis nodig gehad

• Yuri

Dank voor jullie reacties.

We hebben een full size auto, dus 2 koffers moeten er dan wel inpassen. Verder zal ik wel een grote reistas meenemen, zodat we lekker wat kunnen shoppen!!

Ik heb er erg veel zin in, nog 4 weken…

Yuri

• Freddy

Yuri,neem een reistas die je bij het vertrek kan opvouwen en in je koffer steken.Bij het huiswaarts gaan kan je ze gevuld met je andere bagage meesturen(3° stuk)