Laptop in de VS kopen

• Harm

Maria schreef:

>

> dat gokje neem ik altijd,ben nog nooit om de factuur van m,n

> laptop gevraagd door de douane mennekes.

Heel goed gezegd het is een gok. Als de douane mennekes het je wel vragen is het niet meer echt leuk. Daarbij komt dat je elke keer als het apparaat meeneemt en weer Nederland binnen komt je de kans loopt alsnog voor het apparaat invoerrechten te moeten betalen.

• tallie

Harm, Maria kun je op dit punt beter niet serieus nemen.

Die verward de wettelijke regelingen met haar persoonlijke ervaringen, en verklaart die dan als regel voor iedereen.

Maar daar hebben we het hier al heel vaak over gehad, dus daar reager ik maar niet meer inhoudelijk op.

hatolex

• René

Hmmm, Hatolex word verstandig! Overigens weten we nu de regels en als je dan aangehouden word bij de douane moet je ook sportief zijn en gewoon betalen. Thats the game… (regels zijn regels)…

• tallie

:D,

maar over dat sportief zijn kan ik je nog wel het e.e.a vertellen hoor.

hatolex

• Harm

I hoop altijd maar dat de oogkleppen af zullen vallen zodat ze de dingen eens in een goed perspectief ziet.

En dat haar waarheid alleen voor haar geld en geen algemeen goed is.

• Martin E. van Doornik

Denk maar eens aan de reuzenkat Shin-Shan, uit the USA ingevoerd met eerlijke papieren, maar toch bij aankomst op Schiphol in beslag genomen en verbeurd verklaard. De Eindovense eigenaren 27.000 euro kwijt…. Ik als kattenliefhebber vraag me af: leeft de reuzenkat nog?

• tallie

Zo'n beest komt in quarantaine in een asiel of opvangcentrum, in afwachting van een beslissing over de bestemmig van het beest.

hatolex

• Antony

Die kat zal wel verdwenen zijn met die 300asiel-Chinezen. Ik vrees het ergste.

• ABS

Je kunt het erop wagen … maar … als je wordt gecontroleerd bij de douane (nothing to declare) heb je toch een aardig groot probleem.

Tip : mocht je het wel willen proberen … STUUR dan de faktuur, de bijgeleverde boekjes, garantiebewijs en dergelijke PER POST naar NL.

• ABS

Hatolex schreef:

>

> Ah maria met haar gouden tip………………

>

> hatolex

Zo werkt het wel … ;)

Maar je moet een beetje een pokeface hebben hahaha …