Laptop in de VS kopen

• Ferdi

Ik ben van plan om komend zomer een laptop in de VS te kopen. Bij de modellen die ik heb bekeken scheelt dit al gauw zo´n 200 á 300 euro.

Nu vroeg ik me af of dit problemen op kan leveren bij de douane. Officieel moet je zulke aankopen geloof ik aanmelden en er dan belasting over betalen maar kan dit ook voorkomen worden?

bedankt,

• Bushmaster

ja, dat kan problemen geven bij de Douane.

Dit is te voorkomen door:

- geen laptop in de US te kopen

- laptop netjes aan te geven bij terugkeer op schiphol (volg de bordjes “Declare”)

- niet meer terugkomen naar Nederland, maar in een bananenrepubliek gaan wonen

• Antony

Nee, dat kan geen problemen geven bij de Douane.

Dit doe je als volgt:

- een laptop in de US te kopen, veel krassen op maken en vlekken op het scherm

- lang wit gewaad aantrekken met een zwarte plakbaard en de laptop er onder verbergen. Op schiphol met de douane grappen maken: “Kijk, ik heb geen bom!”

- snel terugkomen naar Nederland met uitpuilende koffers met jeans, schoenen, overhemden, camera's, wasautomaat en peanuts.

't Is wat werk, maar dan heb je ook wat!

• Maria

Laptop niet aangeven en zichtbaar vervoeren in een gebruikte laptop tas, de douane heeft wel wat anders te doen !!!!

• tallie

Ah maria met haar gouden tip………………

hatolex

• Harm

Wat nu als de douane toevallig even niks anders te doen heeft?

• Maria

Hatolex schreef:

>

> Ah maria met haar gouden tip………………

>

> hatolex

de douaneman antwoord :(

• Bushmaster

dan betaal je de laptop twee keer, en heb je even lekker de tijd om schiphol van een andere kant te zien ;-)

• Maria

dat gokje neem ik altijd,ben nog nooit om de factuur van m,n laptop gevraagd door de douane mennekes.

• René

Lees dit even op de douane site:

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-06.html#P115_6958