internationaal rijbewijs??

• Martin E. van Doornik

Dat weet ik ook wel, alle papieren heb ik altijd bij me als ik over de grens ben waar ter wereld dan ook, voor het geval dát. Maar dit hier gaat om de autohuur.

• jona

Nou, dat zie ik echt niet in de oorspronkelijke vraag er bij staan, ze hebben het over rijden.

• Expat

Nou 46% van je (US Citizen) medeweggebruikers hebben (nog) geen driverslicence.Het is gebruikelijk dat rijlessen gegeven worden door iemand met een rijbewijs, en dat HOEFT dus geen rijschool te zijn maar van vader op zoon…enz enz.

Stel je krijgt een aanrijding…dan komt het wel van pas!

Maar wat weet ik ervan he, heb ‘maar’ 2,5 jaar ten noorden van NY in de VS gewoond.

Normaliter is je NL rijbewijs in de VS gewoon geldig.

• Janet

Jullie zeggen allemaal doodleuk dat het niet nodig is, maar ik ben vorig jaar aangehouden door de politie.. (niets ernstigs, iedereen werd langs de kant gezet) Ik heb de proef op de som genomen en ja hoor het nederlandse rijbewijs is NIET geldig, heb het internationale rijbewijs erbij gepakt en dat was in orde!!

Dus zo zie je maar, politie neemt echt niet altijd genoegen met nederlandse rijbewijs… Ik was bij dat ik die extra kosten heb gemaakt anders was het nog veel duurder uitgevallen waarschijnlijk

gr. Janet