internationaal rijbewijs??

• angie

Inmiddels hebben we 5 keer een autoreis door W.Amerika gemaakt. De laatste keer met een internationaal rijbewijs. Mijn vraag is nu: is dit echt nodig? Heeft iemand er ervaring mee?

• Bushmaster

Nee, is absoluut niet nodig,

dat roze geval uit nederland kennen ze daar echt wel.

• Merel

Kijk eens in het archief: http://www.prikpagina.nl/search.php?f=6&globalsearch=0&search=internationaal+rijbewijs&match=3&date=0&fldsubject=1&fldbody=1

De vraag is al 4342389 keer eerder gesteld. En het antwoord is nee, tenzij je aandeelhouder van de ANWB bent, maar in dat geval zou ik er een paar kopen, voor in iedere tas één.

• Maria

Merel schreef:

>

> Kijk eens in het archief:

> http://www.prikpagina.nl/search.php?f=6&globalsearch=0&search=internationaal+rijbewijs&match=3&date=0&fldsubject=1&fldbody=1

>

> De vraag is al 4342389 keer eerder gesteld. En het antwoord

> is nee, tenzij je aandeelhouder van de ANWB bent, maar in dat

> geval zou ik er een paar kopen, voor in iedere tas één.

Merel : slecht geslapen??

• angie

Sorry hoor! Ik heb inderdaad niet in het archief gekeken, maar geldt dit dan niet voor heel veel onderwerpen??

• loes

Int Rijbewijs is niet nodig.. zonde van het geld

• Jeroen

Maak je niet druk over dit soort reacties :-)

Internationaal rijbewijs -> niet nodig inderdaad. Ik ga over 3 weken die kant op en bij mijn reispapieren staat zelfs vermeld dat een NL rijbewijs volstaat!

Veel plezier!

• René

Maar waarom pas na 5 autovakanties in de USA gaan twijfelen?

Is wat ook wat mij betreft zonde geld en moeite.

• Martin E. van Doornik

Ik heb een paar keer in the USA een auto gehuurd, de eerste keer in 1977 in Missouri. Bij de ANWB een internationaal rijbewijs aangevraagd en gekregen, maar de Amerikaanse autoverhuurders hebben daar nooit om gevraagd. Zelfs bij de laatste keer in California werd mijn roze papiertje gewoon weggewuifd. Mijn naam, adres en geboortedatum, that is all.

• jona

Een rijbewijs heb je voor meer dingen nodig hoor dan autohuur. Je kunt bijvoorbeeld ook aangehouden worden door de politie voor te hard rijden, bumperkleven, etc.maar ook dan is het niet nodig om een internationaal rijbewijs te hebben.