retail

• Sophie

Mijn camera heb ik 4 jaar geleden via internet gekocht bij camerasandelectronics.com een bedrijf in Brooklyn NY. Ik heb de camera af laten leveren op een adres in de VS. Het check, check en re-check heeft nogal wat tijd gekost (3 weken) voordat de camera daar was. Ik heb hem laten controleren bij de familie ter plaatse om te zien of er geen problemen mee waren dit om hem eventueel direct terug te kunnen laten sturen op kosten van het bedrijf.

Wellicht is het beter om te doen wat Cees zegt: kopen bij een zaak in de stad waar je bent. Kun je ook onmiddellijk terug als er een probleem is. Electriciteits is nooit een probleem. Opladers werken praktisch altijd en voor de trafo is er een verloopstekker.

Ik heb nu 2 keer een probleem gehad met mijn camera en de camere is beide keren in (via) Nederland gerepareerd (eerst Minolta en kort geleden Sony). Beide keren gratis.

Waar de douane naar vraagt bij controle op schiphol is: een rekening en de gebruiksaanwijzing ( als dat geen Nederlandse is, komen er vraagtekens!!). Als ze al iets vragen trouwens.

Succes.

• Renay

Het bericht om 11.22 was van Renay en niet Sophie. Was aan Sophie.