retail

• Sophie

Hoi,

Ik heb komend voorjaar een overstap (en een paar dagen) in de VS voordat ik doorvlieg naar Zuid-Amerika. Nu wilde ik in de VS een digitale camera kopen.

Iemand tips qua welke winkels goede prijzen hebben?

• Peter W

>welke winkels goede prijzen hebben?

http://www.wolfcamera.com/

• Harm

Je hebt al rekening gehouden met de problemen zoals 110 V- 220 V voor het opladen garantie en invoerrechten bij terugkomst in Nederland?

• Maria

Harm schreef:

invoerrechten bij terugkomst in Nederland?

welke invoerrechten ?, camara uiteraard uitpakken en gebruiken, de kans op controle van een gebruikte camara is bijzonder klein (*_*) !

• Nell

De douane weet heel goed of je camera hier is aangeschaft of in Amerika. Soms zijn de type namen net weer even anders dat ook. Ze hebben er een geoefend oog voor.

Maar veel kunnen gewoon doorlopen. Je hebt superpech als ze je eruit pikken want dan ben je de klos. Boete betalen, camera inleveren en daar ga je dan met je voordeel. De verpakking wegdoen, alle aankoopbonnen wegmoffelen, niets helpt.

Gelukkig hebben wij dat nooit aan de hand gehad, hebben op alle 7 reizen daar naar toe gewoon door kunnen lopen.

• Gerrit

Camera inleveren ?? Waarom, die is toch van jou.

Als je er uitgepikt wordt mag je invoerrechten en BTW betalen over je camera, en als je pech hebt nog een keer hetzelfde bedrag aan boete. Maar de camera mag je gewoon houden, hoor.

Wij zijn er een keer uitgepikt en hadden een camera (Canon spiegelreflex, nog voor het digitale tijdperk) die hier niet eens op de markt was. Dus ook moeilijk te classificeren voor de invoerrechten :-) . Dus mocht ik “op de gok” invoerrechten en btw betalen, en werd de boete vergeten, maar de camera mocht gewoon mee naar huis.

Stukje van het voordeel weg, maar nog zeer de moeite waard om te “smokkelen”, al zal dat tegenwoordig niet meer opgaan. De prijzen ontlopen elkaar geen tientallen euro's meer i.v.t. 20 jaar geleden. Toen nog guldens uiteraard.

• Maria

Natuurlijk geef je als toerist niets aan, nog nooit gecontroleerd door Hatolex (*_*), die hebben wel wat anders te doen bij het KLM personeel. :)

• Harm

De douane is mestal erg soepel maar niet altijd en smokkelen is illegaal dus beveel ik dat niemand aan iedereen moet zelf maar uitmaken of hij het risico wil nemen. Het promoten van illegale acties op is eigenlijk niet toegestaan

• tallie

Harm, heel verstandige reactie, en Sophie let vooral niet op de reactie van Maria.

Die zit hier meestal een beetje dom mee te l*ll*n

hatolex

• Maria

Hatolex schreef:

>

> Harm, heel verstandige reactie, en Sophie let vooral niet op

> de reactie van Maria.>

> Die zit hier meestal een beetje dom mee te l*ll*n>

> hatolex

Hatolex is terug van een weekend kamperen in park Kempervennen, zijn toon is niet veranderd, natuurlijk geef je geen camara o.g spullen aan bij de douane. (*-*) , even googlen en je weet waarom :)