vooraf boeken of niet...

• Ada

Voor hotels rondkijken bij de sites van bijv.

Daysinn, Super 8, Holiday Inn, Choicehotels e.d.

Prijzen verschillen nu eenmaal van plaats, seizoen, weekend e.d.

• jan

kijk voor autohuur en hotel-boekingen op EXPEDIA , ik ga ieder jaar naar de U.S.A. en regel de auto en eerste hotel overnachting altijd via deze site.

Mijn plan is om alle staten van Amerika te bezoeken en ben al over de helft.

• Peter H.

Auto´s kun je beter voraf boeken, evenals een ticket naar Hawaii. De hotels zijn in LA wat duurder dan elders, maar voor 2 personen voor 2 nachten moet je makkelijk iets kunnen vinden voor 150 dollar. Kijk eens onder cheap hotels LA, vind je tientallen. The Wilshire Grand is plm 160 dollar voor 2 nachten, zo zijn er nog velen. Ik heb jarenlang in nog een ander hotel gelogeerd op Wilshire Boulevard, mooie lokatie vlakbij Westwood, dat was 120 dollar per nacht. Weet de naam niet meer, want het is inmiddels een paar keer van naam gewisseld. Maar 160 dolar is net iets meer dan 100 Euro, dat voor 2 nachten. Zo goedkoop vind je nauwelijks in Amsterdam. is nog een 4 sterren hotel ook.

• Will€m

Wij zaten 2 jaar geleden in Best Western Hollywood Hills Hotel. Goede locatie, op loopafstand van Walk of Fame enz. Niet te duur.

Zoals de anderen ook al zeggen, auto in Nederland boeken. Als je rechtstreeks bij (bijvoorbeeld) Alamo boekt lijkt het goedkoper, maar ben je niet verzekerd. Als je dat er bij rekent, ben je in Nederland veel goedkoper uit.

• Cees

Het meeste is al gezegd.

Auto het beste al in NL boeken (bv eautohuur.nl)

Hotels NOOIT bij een hotelboeksite als hotels.com of expedia boeken.

Via de site van het hotel of de hotelketen zelf is meestal (eigenlijk bijna altijd) een betere prijs te krijgen.

Ook de annuleringsvoorwaarden zijn veel beter (bv gratis annuleren tot 18.00 uur op de dag van aankomst) en betalen doe je pas als je, na je overnachting, uitcheckt.

Een site als expedia is alleen mooi om te zien welke hotels er in een bepaalde plaats liggen.

Wat ik altijd doe is het volgende:

Ik ga naar Yahoo.com (de Amerikaanse Yahoo)

Klik op Maps en zoom in op de gewenste plaats (bv vliegveld)

Vul “hotel” in bij “find a business on the map” en je ziet alle hotels in de omgeving van dat vliegveld.

Bovendien zie je hoe de startbanen lopen, zodat je kunt vermijden om in het verlengde van zo'n baan te slapen

E.e.a. kan natuurlijk ook bij Google maps, maar Yahoo is mijn favoriet.

• Marcel

je noemt een bedrag van plm 160 dollar voor de The Wilshire Grand. Klopt het dat als je kijkt op de website van bv. dit hotel dat je altijd duurder uit bent? Maw, is dit het tarief als je op de bonnefooi langs dit hotel gaat en daar ter plekke boekt?

Ik heb overigens gekeken in de periode juli (was 160 dollar per nacht). Is het jullie ervaring dat hotels als je ter plekke boekt altijd een stuk goedkoper zijn dan als je van tevoren op de site van een hotel kijkt?

Alvast bedankt voor de info! Ook wij plannen een rondreis… “helaas” is het niet anders mogelijk dan in juli/augustus…