vooraf boeken of niet...

• Dave

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan in april een rondreis maken via de Oost kust,

Voor New York en Washingthon hebben we al een hotel.

Voor de tussen liggende plaatsen zijn we aan het twijfelen. Wel vooruit boeken of onderweg een motel pakken? Wat is wijsheid. Uiteraard hebben we op Google earth gekeken en zien dat er genoeg motels zijn. Maar is het wijs om daar op het laatste moment binnen te vallen.Of wordt er dan de hoofd prijs betaald En zijn er wellicht meer Motels/Hotels dan Google earth aangeeft.Met andere woorden is het te doen om op de bonefooi te reis door de states??

• tallie

Dan is m.i de beste optie, je bent dan namelijk volkomen vrij, om ergens te blijven of niet, of om bv langer te blijven als het je bevalt.

hatolex

• Linda van Oosterwijk

Goedemiddag,

Mijn vriend en ik willen juist de westcoast zien. L.A., San Francisco en Vegas. Maar ook wij twijfelen daaraan. Moeten we een startpakket boeken of juist alles vooraf boeken. Wij zijn van plan om eind augustus te gaan. Kunnen jullie nog laten weten wat jullie doen, of laten weten hoe het jullie bevallen is?

Groetjes Linda

• Ada

In April hoef je niet vooraf te boeken, dat moet lokaal lukken.

Eind Augustus - westkust - kan een ander verhaal zijn. Het is in Amerika ook nog vakantie, die eindigt pas na het 1e weekend in September.

Op toeristische punten - zeker IN de Nationale Parken - kan het soms erg druk en vol zijn, zeker rond het weekend. Je loopt dan het risico al vroeg op zoek naar een hotel te moeten gaan, want niet alles ligt dichtbij elkaar.

Buiten de parken (maar dan kan soms een best eind zijn) - zal het lukken.

kijk eens rond op Internet bij de site van bijv. Days Inn, Super 8, Holiday Inn, Choice Hotels etc.,Als je rechtstreeks boekt, kan je nl. meestal gratis annuleren tot 1 dag voor aankomst. Dus kan je de route altijd nog aanpassen.

• loes

wij hebben in 2004 de westkust bezocht; we hadden alleen besproken in de plaatsen waar we langer dan één dag verbleven.. achteraf gezien was dat helemaal niet nodig; en wij waren er in het hoogseizoen, juli en augustus.

We gaan dit jaar weer, alleen iets minder westelijk, en we bespreken niets..

groetjes Loes

www.kellersreizen.web-log.nl

• Cees

Ga al 18 jaar naar de USA.

Boek altijd alleen de eerste nacht vlakbij het vliegveld, verder niks.

Soms is er in een plaats een evenement, een congres o.i.d. en dan is er weinig keus in hotels en betaal je ook nog eens de hoofdprijs.

Maar die hoofdprijs betaal je dan ook bij vooraf boeken !!!!.

In zo'n geval gewoon doorijden tot het volgende plaatsje en je hebt weer keuze genoeg.

• Linda

Bedankt voor je reactie.. Denk dat we dan op LA zullen vliegen en 1 of 2 nachten vooraf boeken. Kun je daar dan ook gemakkelijk een auto huren? En hoe zit het met eventuele routebeschrijvingen? Ook willen we onze autorondreis verlengen met 1 week hawai. Kunnen we dit dan beter wel van tevoren boeken of niet?

Alvast bedankt.

Groetjes Linda

• Linda

En wat kunnen jullie vertellen over de prijzen van de hotels in LA gemiddeld. Wat kunnen we verwachten? Want op hotels.com zie ik alleen maar tarieven van 200 dollar per nacht?!!!?!

Thanks

• Gerb0

Hoi Cees,

Wij willen deze zomer naar de US richting Memhis - New Orleans

Heb je misschien tips, waar een ticket te boeken via welk vliegveld en autohuur en wat kosten de motels gemiddeld?

Alvast dank,

Gerben en Shirley

• Ada

Een auto moet je niet daar, maar vanuit NL huren, dat is een goedkoper.

Bovendien kan je meteen eventl. de nodige verzekeringen en/of extra bestuurder regelen.