Wij hebben in juli al geboekt voor april/mei 2008 bij americanairlines.be . We hebben 280 euro betaald, retour inclusief alle taxen :-)
We vliegen vanaf brussel naar LA en terug van Las Vegas naar Brussel
Beste Rene,
In je eerste bericht noemde je geen vertrek / aankomstdata.
Ik heb dus inderdaad op andere, minder drukke, data gezocht.
(mijn eigen voorjaarsvakantie begint bv 1 week eerder)
Eerlijk gezegd, willen vertrekken op de dag dat iedereen vakantie krijgt is in mijn ogen ook vragen om problemen en topprijzen.
Je daarover verbazen is net zoiets als je verbazen over files in het spitsuur.
Ik heb vanmorgen nog eens even gezocht op andere vertrekdata en/of aankomstplaatsen en dan zit er best nog muziek in de prijzen.
Probeer maar eens met bijvoorbeeld vertrek op maandag 28-4.
En probeer eens een andere aankomstplaats (bv Miami)
Bovendien, de reactie van Ben bewijst dat er zelfs op de gewenste vertrekdatum nog mogelijkheden zijn.
En een overstap zul je zowiezo voor lief moeten nemen.
Zoveel maatschappijen vliegen er niet rechtstreeks op Orlando / Miami
Ik dacht dat je 9 maanden van te voren kan beginnen met het boeken van een ticket en als je dat doet op het moment van aanbieding, gelijk of nog net voordat de reisbureaus inkopen, dan kan je inderdaad goedkoop terecht. En hoe later je boekt, hoe duurder het wordt, gewoon de wet van vraag en aanbod.
Heb wel eens naast Floridagangers (laatboekers) gezeten die 350 Euro meer voor hun kerstticket hadden betaald dan wij. En die laatboekers reisden met zes man!!!
En de meivakantie van 2 weken is een piekperiode, hoogseizoen, dus wordt snel duurder. Net zoals altijd de kerst- en de zomerperiode.
Cees,
Dank voor je reactie. Uitraard heb je helemaal gelijk door te stellen dat vetrekken op de dag dat iedereen weg wil extra druk is en de spoeling daardoor snel dunner word (maar schoolgaande kids….). Mijn eerste post heb ik ook meer geplaatst doordat vanuit verschillende kanten werd aangegeven dat de USA voor het komend seizoen een zeer gewilde bestemming is, meer dan voorgaande jaren.
Vannacht heb ik toch een voor ons acceptabele vlucht met 1 overstap gevonden, vertrek 1 dag later, met een totale reisduur heen van 12 1/2 uur via Atlanta > Orlando en terug 13 uur via Detroit. En dat voor nog geen 420,- euro p.p. (alle in). E.e.a. geheel toevallig via een hotelprijzen vergelijkingswebsite http://travel.hotels-and-discounts.com/
Zo zie je maar, inderdaad zit er ook voor ons “laatboekers” nog muziek in de prijzen. Nu snel kijken of er nog bedden vrij zijn in de Sunshine State .
Groet,
René
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?