Amerika ongekend populair in 2008

• René

Vandaag hebben wij ondervonden dat vakanties in de USA komend jaar ongekend populair zijn. Zo zeer zelfs dat vrijwel alle vluchten al zitten volgeboekt, in ieder geval in de vakantieperiodes. En helaas zijn wij daar met onze kids nog aan gebonden. Het plan was om in de meivakantie een rondreis van 2 weken in Florida te gaan maken maar helaas zijn alle courante vluchten in deze periode dus al helemaal vol geboekt. Zowel bij onze speurtocht op internet als een bezoekje aan het reisbureau werd dit bevestigd. Zo heeft de lage dollar ook z'n negatieve effecten ;)

Mocht er iemand nog tips hebben om nog een vlucht eind april te kunnen boeken (tegen een redelijke prijs), wij horen het graag.

Zijn er onder jullie meer die hiermee vervelend genoeg zijn geconfronteerd?

Gr.

René

• peth

Delta airlines……………… vluchten genoeg

• Ada

Ook de zoekfunkties voor tickets bij www.atp.nl of d-reizen.nl gebruikt?

• Bushmaster

www.vliegtarieven.nl plek zat (467,00 incl toeslagen Delta)

als een reibureau zegt dat de vluchten “vol” zijn,

bedoelen ze de vluchten die zij hebben ingekocht.

• Cees

Ben ook stomverbaasd.

Heb eens gekeken bij de diverse sites, maar op alle data en bij vrijwel alle maatschappijen plaats genoeg.

Prijzen rond de € 500

• René

Uiteraard is er nog wel plek maar niet in de meivakantie wat betreft de courante vluchten en €500,- p.p. incl. tax kom ik al helemaal niet aan. De periode dat wij zouden willen reizen is vertrek 26-4, terugkeer 10-5 (mag evt. een dag verschillen).

Onder de €700,- p.p. of met een enigszins normale reisduur (dus niet 19 uur voor een vlucht naar Orlando) komen wij niet uit.

Ik heb o.a. gezocht bij KLM, D-reizen (ook op het reisbureau zelf geweest), Delta, Lufthansa, Martinair, North-West, Vliegtickects.nl en dergelijke websites, Dusseldorf, Antwerpen en Brussel maar bij geen van allen komen er nog voor ons acceptabele vluchten uit.

Zowel op het reisbureau als telefonisch bij OAD (hebben wij afgelopen zomer de vlucht bij geboekt) werd bevestigd dat, in ieder geval voor de vakantieperiodes, de USA (en Canada) een zeer gewilde bestemming is voor komend (vakantie)seizoen.

@ Cees: als jij ons een vlucht rond de €500,- op de boven aangegeven data kan tippen, ik hoor het heel graag.

• Edwin

Rene,

Probeer het eens bij exitreizen.nl

ik heb een aanbieding voor in die periode maar ga zelf niet omdat ik een rechtstreekse vlucht wil naar orlando. Martinair is daar mee gestopt.

Al mijn reizen naar amerika heb ik bij hun geboekt. zowel rondreizen als fly-en-drive.

Succes

Edwin

• Ben

Nou.. Ik heb ook eens gekeken maar ik zag een redelijke prijs staan bij World Ticket Centre hoor. 1899 euro voor 4 personen inclusief tax en andere bijkomstige dingen. Ik heb de prijs berekend op 2 personen en 2 kids naar Orlando op jullie gewenste datum. Ik weet niet of onderstaande link werkt die ik heb bijgevoegd.

• René

Ben, bedankt voor het meezoeken. Inderdaad is deze optie (tot mijn verbazing) nog open. Wel een wat lange reisduur maar de lage prijs maakt het weer aantrekkelijker!. Ik kende deze website nog niet. Ga hier snel verder mee aan de slag.

Nogmaals zeer bedankt!

• René

Edwin, dank voor de tip. Exitreizen was mij wel bekend. Zal eens vragen of zij nog iets “in voorraad” hebben.

Inderdaad stop Martinair met rechtstreekse vluchten op Orlando vanaf 1-3 dacht ik.

Maar Maimi of evt. Tampa is ons ook goed.