hulp gezocht bij planning rondreis

• loes

Hoi Lisa,

wij hebben dat rondje in 2004 gedaan; was onze eerst grote reis.. we hadden een aantal hotels/motels besproken; dat doen we niet meer.. was ook niet nodig.

als je het leuk vindt om ons verslag te lezen:

www.kellersreizen.webolog.nl

veel plezier met de voorbereidingen

groetjes Loes

• Maria

deze reis heb ik 5 jaargeleden gemaakt met een camper, route is te mailen.

in 2002 kostte de reis all in zo,n 15.000- gulden voor 2 personen

• eric

Lisa ,

heel veel zaken zijn al gezegd ; als je vragen hebt , mail maar prive hoor….

Eric

http://home.wanadoo.nl/eric.michielse of http://www.ericencarin.nl ( onder constructie )

• Nell

Wij waren voor onze vliegreis naar Honolulu ruim 850 euro kwijt p.p. in juni 2004, maar met een tussenstop van 5 dagen in Las Vegas. Wij waren voor onze vliegreis naar Orlando 2005 met United 675 euro kwijt (met Martinair) Wij waren voor onze vliegreis naar Las Vegas met Delta begin dit jaar 575 euro kwijt.

Kijk vooral eens op de site van D-reizen, daar hebben wij steeds de goedkoopste tickets kunnen krijgen. Maar er zijn nog veel meer ticketsaanbieders.

Je kan ook (zie reactie Hatolex) de vliegreis, auto en beginnacht boeken via een bureau en dan lekker gaan kijken wat de defnitieve rout wordt en daar dan de hotels via internet boeken. Vind ik zelf een heel stuk vakantie-voorpret. Voor Las Vegas moet je regelmatig kijken op de hotelsites en de aanbieders van hotelkamers. Schrijf je in voor een nieuwsbrief en de aanbiedingen krijg je vanzelf binnen. Let wel : het weekend is een stuk duurder dan zondag t/m donderdag. Dan betaal je voor een achterafhotelletje hetzelfde als op de Strip door de week.

Nog een laatste tip : kijk eens op andere forums voor info, b.v. het forum van AllesAmerika daar staan ook reisverslagen per regio. Ook daar kan je een schat aan info verzamelen.

• Hetty

Op mijn website staan tips en truuks voor het voorbereiden van een dergelijke reis: www.hetty.come2me.nl.

groeten en veel plezier..

• Peter H.

Leuke site Hetty, al heb ik hem nog niet helemaal gelezen. Wat betreft tips voor de VS. Lees de kranten. Er zit vaak veel reclame materiaal bij, met reductiebonnen voor winkels, restaurants en pretparken. Soms wordt er een nieuwe Mall geopend en kun je er voor soms 25 tot 50 dollar gratis kopen. Ze willen nl. klanten trekken. Ook in de hotels liggen vaak veel folders met reductiebonnen. Allemaal meenemen en dan ga je kijken, waar je heen wilt en of er ook een reductiebon voor dat restaurant is of bezienswaardigheid. Dat kan je op een rondrreis van 3 tot 4 weken honderden dollars schelen als je met een gezin bent.

• Frans

Het is wel leuk natuurlijk om alles zelf uit te zoeken en te regelen.. maar is ook een hoop werk.

En ik denk dat je qua kosten niet echt veel goedkoper uit zal zijn.

Ga eens kijken op verschillend site's die fly en drives hebben en probeer daar eens info in te winnen.

Heb er even een opgezocht die volgens mij wel overeen komt met de route die jij wil gaan doen.. http://www.americatravelguide.nl/rondreizen/california_las_vegas/

Alleen is deze reis 14 dagen, maar misschien kunnen ze hem wel aanpassen.