hulp gezocht bij planning rondreis

• lisa

Hoi allemaal,

Wij gaan naar Amerika en zijn bij een reisburo geweest, maar de prijzen zijn heel erg hoog.

Nu lees ik hier op het forum allerlei berichten van zelf boeken.

Nu zoek ik hierin een beetje hulp.

De bedoeling is autorondreis San Fransico - Las Vegas - Los Angeles.

Wie heeft dit al eerder gedaan en kan me tips geven over goed hotels graag met zwembad ivm met de hitte we gaan in juli 2008.

Of zelfs nog beter wie heeft voormij een compleet reisschema, zodat ik elgenlijk

alleen nog de hotels hoef te zoeken.

En wie weet wat het ongeveer zal gaan kosten. Want als het maar 200 euro de man scheelt dan laat ik het namelijk toch liever door het reisburo doen, scheelt me een hele hoop werk.

Bedankt

Lisa

• Ada

Ik heb het momenteel erg druk, maar kom er zeker op terug.

Probleem kan misschien zijn dat de tickets in Juli erg duur zullen zijn.

• tallie

A: ga eerst uitgebreid zelf op onderzoek uit, ga achter je pc zitten en google er op los. Voorbereiding is haast net zo leuk als de vakantie zelf.

B: Als je al wat wil weten zul je toch meer info moeten geven over hoelang je gaat, wat je vooral wil zien, en ook niet wil zien., of er kinderen bij zijn, waar je voorkeur naar uit gaat, enz.

C. leg niet alle hotels voor onderweg vast, hoe minder je bespreekt hoe vrijer je bent (dit is vast een eerste tip).

hatolex

• lisa

Hoi,

Nog even wat informatie.

Wij willen 23 dagen gaan, we zijn met zijn 2 personen, volwassenen.

We willen dus in iedergeval San Fransico - Las Vegas - Los Angeles.

En omdat het onze eerste keer is willen we echt alles vastleggen.

We weten helemaal niet wat we kunnen verwachten en zijn dus wat onzeker.

Groeten

Lisalisa schreef:

>

> Hoi allemaal,

>

> Wij gaan naar Amerika en zijn bij een reisburo geweest, maar

> de prijzen zijn heel erg hoog.

> Nu lees ik hier op het forum allerlei berichten van zelf

> boeken.

> Nu zoek ik hierin een beetje hulp.

>

> De bedoeling is autorondreis San Fransico - Las Vegas - Los

> Angeles.

>

> Wie heeft dit al eerder gedaan en kan me tips geven over goed

> hotels graag met zwembad ivm met de hitte we gaan in juli 2008.

> Of zelfs nog beter wie heeft voormij een compleet reisschema,

> zodat ik elgenlijk

> alleen nog de hotels hoef te zoeken.

>

> En wie weet wat het ongeveer zal gaan kosten. Want als het

> maar 200 euro de man scheelt dan laat ik het namelijk toch

> liever door het reisburo doen, scheelt me een hele hoop werk.

>

> Bedankt

> Lisa

• Bimmer E46

Eerste keer of niet, ik denk dat 90% het met mij eens is, als ik zeg dat je lekker op de bonnefooi moet gaan. In de US, met name in het zuidwesten, heb je heel veel hotelketens waar altijd wel een plekje is. Je hebt alle vrijheid als je op de bonnefooi gaat. En ik weet zeker dat je vele malen goedkoper uit bent dan dat je via een reisbureau boekt. Het enige wat je moet doen in NL is je vlucht, je auto en je eerste dag hotel/motel boeken. Onzeker hoef je echt niet te zijn, gewoon lekker doen, daar is de US echt heel erg geschikt voor!

Maar als je echt alles wilt vastleggen, dan moet je dat zeker doen. Niemand houdt je tegen.

In 23 dagen kun je heel veel zien, maar probeer rekening te houden met tijd. Neem de tijd voor dingen.

Dit rondje hebben heeeel veel mensen al voor jullie gedaan. Zoek dus eens goed op google of dit forum en je vindt vele routes. Bepaal wat jullie leuk vinden (stad, natuur, shoppen, attracties of combinaties ervan, etc etc.)

Veel plezier met uitzoeken!

• mai

Lisa, hoi!

Wij hebben dit rondje on 2003 gedaan.

we zijn naar LA gevlogen. Na 2 dagen LA zijn we via de PCH naar SF gereden. Vanaf daar naar beneden en via Death Valley naar Grand Canyon en dan naar Vegas.

We hebben een aantal hotels geboekt, de 1e 3 nachten in LA, een hotel in DeathValley en een hotel in Vegas.

Verder keken we sochtends waar we ongeveer terecht wilden komen die avond zodat we daar een hotel konden boeken. alle hotels hebben internet en als je in dezelfde keten wilt slapen, willen ze zelfs bij de receptie van het hotel waar je bent de volgende bellen en reserveren voor je!!

Wij waren voor onze 1e USA-trip ook een beetje onzeker over hotels en dat soort dingen, maar je zult echt merken (wat iedereen ook tegen je zegt) dat de VS echt een land is wat zich leent voor dit soort dingen. Je hebt in bijna elke plaats hotels, in de wat grotere plaatsen zitten hotels vaak ook nog bij elkaar (met restaurants erbij), echt ideaal!

Mail me anders even prive (info@uitkijk.com) dan kan ik je vast wel verder wat op weg helpen!

• Kees

Lisa

Zijn 2 jaar gelden naar USA Californie gegaan en hebben toen ook alles zelf via internet geboekt zoals vlucht auto en motels. Deze laatste via Best Western.

Je zit dan wel aan een route vast omdat je de hotels al geboekt hebt.

Wel willen dit jaar weer maar boeken geen motels. Een vlucht en een auto met navigatie (never lost erg belangrijk) en je kunt zelf bepalen hoelang je ergens wilt verblijven.

We hebben bv 2 dagen Grand Canyon en maar 1 dag Bryce Canyon geboekt.

Nu zeggen we allemaal hadden we maar langer in de Bryce Canyon kunnen blijven. (Moet je zeker heen)

Kijk eens op exitreizen.nl of andere maatschappiij voor een fly en drive naar bv San Fransisco of Los Angeles en boek dan gelijk een navigatie erbij.

Veel suc6

Kees.

• tallie

We zijn hier allemaal een eerste keer gegaan, en echt, hoe minder je vastlegt hoe vrijer je bent. Op elke staarthoek is een hotel/motel, dus daar zit het probleem niet.

Ga nu eerst eens uitgebreid zoeken op het web, je gaat pas in juni 2008 dus nog tijd zat.

Als je dan nog een gerichtte vraag hebt kun je altijd hier terecht, en helpen we je graag.

Je kunt natuurlijk altijd je vleigreis, autohuur en eerste overnachting bij een reisbureau boeken. (weer een tip).

hatolex

• annemiek

kan me niet anders aansluiten bij hatolex, twee goede tips

nog een belangrijke, bezuinig niet op je auto, je hebt nooit te veel plaats!

de meeste tijd breng je daar mee door

we horen het graag

annemiek

• Martin

Meld misschien eerst even wat je duur vind. Het kan ook je perceptie zijn en dan is zelf regelen via internet misschien ook niet echt goedkoop.

Tickets zijn rond de 900-1000 euro p.p. in het hoogseizoen. Autohuur (midsize) 600 euro voor 23 dagen. Hotels 50-75 euro per kamer per nacht.