san fransico en las vegas

• lotte

Hoi allemaal,

Ook wij gaan met z'n 2en naar de USA.

We zijn nog nooit geweest en gaan binnenkort naar een Informatiedag bij Jan Doets.

We gaan voor 3 weken en willen wel wat van Amerika zien.

We hebben 2 plaatsen waar we zeker heen willen en dat is Las Vegas en San Fransisco. We willen ook niet 500 km per dag rijden, het is tenslotte vakantie.

Waarschijnlijk gaan we met de camper maar misschien nog met de auto, wij hopen hier duidelijkheid in te krijgen na de informatiedag bij Jan Doets.

Nu heb ik een aantal vragen:

- wie heeft eerder bij Jan Doets geboekt en raad ons een bepaalde rondreis aan waarin we dus in iedergeval langs San Fransisco en Las Vegas komen.

- hoeveel dagen raden jullie ons aan om in San Fransico te blijven ivm met bezichtigen

- hoeveel dagen raden jullie ons aan om in Las Vegas te blijven ivm met bezichtigen

En verder zijn alle tips welkom.

Bedankt

Lotte

• Trudie

Wij zijn afgelopen jaar september geweest voor 23 dagen. We zijn begonnen in San Francisco, Las Vegas, diverse natuurparken(moet je echt doen, prachtig), waaronder de Grand Canyon(zooo mooiii) etc.. Wij waren een krappe drie dagen in San Francisco, maar hadden er best wat langer willen blijven, zo gezellig. O.a. Alcatraz bezocht, heel fascinerend. Ik raad je aan - als je erheen wilt - via internet de tickets te boeken, die je dan bij Pier 49(?) kunt ophalen. Degenen die via internet een ticket hadden geboekt, kregen bij de kassa voorrang. Dr staat zo'n lange rij daar, wordt je eng van en je zou bijna rechtsomkeerd maken. Daarom… via internet boeken.

In Las Vegas waren we ook een krappe drie dagen, maar wat ons betreft, had dit ook wel langer gemogen, omdat er zoveel te zien is, onvoorstelbaar. Maar je hebt natuurlijk niet onbeperkt de tijd, dus je zal keuzes moeten maken. Wij kwamen ook echt tijd tekort. We hebben de Hooverdam ook nog bezocht, maar dat zou ik je m.i. niet aanraden, kun je beter op de “Strip” gaan lopen, zoveel te zien.

Als je nog vragen hebt, zie ik het wel.

• Hans

Niks Jan Doetsen, gewoon een vlucht en auto boeken en verder zelf alles regelen. Is veel goed goedkoper en zó gemakkelijk!

Als je voor de eerste keer gaat is een rondje Los Angeles, Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, Los Angeles wel aan te raden. Een week of 3 ben je er wel mee kwijt. Hoelang je op welke plek moet blijven is moeilijk te zeggen. Ligt aan je voorkeuren, het weer, de vorm van de dag enzovoort. Bijvoorbeeld Las Vegas; ik vind het super dus kan er dagen doorbrengen maar ik ken ook mensen die het na 2 dagen echt gezien hebben en blij zijn dat ze er weer weg kunnen.

Als je niks van te voren boekt en alles ter plekke regelt heb je alle vrijheid om de reis zo in te delen als je zelf wilt. Motels/hotels zijn er overal meer dan genoeg, er is altijd wel een slaapplaats te vinden.

• tonyh

helemaal mee eens.Alleen vliegtickets en autohuur boeken.Hotels gewoon daar regelen.Gaat heel gemakkelijk en het scheelt je veel geld.Zeker nu de dollar zo laag staat.

succes Ton

• Trudie

Hee mensen, waar kun je dan het beste je vliegtickets regelen? Vorig jaar hebben we de hele reis via het reisbureau gedaan, was best veel geld. Doen we dus niet meer. Ben best benieuwd waar je de tickets incl. autohuur het allervoordeligst kan regelen……

• stan

Gebruik de zoekfunctie maar eens of kijk op www.cheaptickets.nl of com

www.eautohuur.nl

Hotelplan is ook niet duur.

• Will€m

Heb twee jaar terug ook zelf de reis geregeld. De vlucht via e-bookers en de auto bij Alamo. Het plannen van de reis en uitzoeken van leuke plekjes is bijna net zo leuk als de reis zelf. Ik heb toen een reis die werd aangeboden door een reisbureau als leidraad genomen. Als je wilt kan ik je mijn plan van toen wel mailen. Dat ging grofweg van LA via San Diego, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite naar San Fransisco. Vooral omdat het voor mij toen de eerste keer was heb ik de hotels van te voren geboekt, dat gaf wel wat rust. Ik zou het nu niet meer doen. Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar ik zou kiezen voor een auto en hotels i.p.v. een camper.

• Maria

SF 2 dagen

LV1 dag

JDoets verkoopt reizen

• hetty

Wat LV betreft: geweldig om alles te zien en te bekijken, 3 dagen is genoeg…

kijk voor onze belevenissen in LV: www.hetty.come2me.nl

succes en veel plzier bij de informatiedagen van Jan Doets (geen ervaring mee)

• Ingrid

Helemaal met Hans eens, niks niet boeken bij Jan Doets,

alles zelf regelen gaat heel gemakkelijk in amerika,

alleen gaat mijn voorkeur i.p.v. hotels naar een camper uit.

Dit nu 5x gedaan en bevalt prima!