overstappen

• Paul

Chicago O"Hare van International naar Domestic 90 min. is officieel voldoende, maar vind ik krap. Beetje tegenzit douane is het rennen rennen rennen en een hoop stress. Als je keuze hebt latere doorvlucht.

• Peter W

>>probeer dat niet in Minneapolis. Daar moet je komend van Europa en bij doorvliegen naar een andere luchthaven voor binnenlands verkeer in de VS. Dat gebeurt overigens vrij snel, Een ritje van 10 minuten met de bus….<<<

Dat is al jaren voorbij. NW/KLM komt aan in de “gewone” terminal en er is geen bus meer nodig. Je gaat zoals bij elke US arrival wel weer door de security (ze vertrouwen geen security van buiten de VS) en dat kost wat tijd. Met 1,5uur redt je het ruim.

Overigens tracht ik altijd elke overstap te vermijden: de vertraging begint vaak al op Schiphol en dat zit ik maar in de zenuwen. Zonder overstap kan het me weinig bommen.

• jan

nou paul,ik heb 1uur en45min.,tickets al gekocht,kun je me zeggen wat de procedure is?stap in chicago over voor de vlucht naar houston,is de aankomst in terminal 1 en vertrek interminal 5?

• Kareltje

Ik zou mij absoluut geen zorgen maken, qua tijd red je het beslist.

Of je moet net zo doen als het stel Nederlanders in Washington deze zomer, die na uit het vliegtuig gekomen, meteen bij de gate, eerst uitgebreid koffie gingen drinken bij Starbucks . De koffie in het vliegtuig smaakte hun niet en zonder koffie konden ze niet verder. En toen ik hun vroeg hoe laat ze verder gingen, wisten ze het antwoord niet zo snel maar dat was niet zo belangrijk want ze hadden toch al ‘kaartjes voor de volgende vlucht’ en dan kon je toch zo doorlopen.

• Gerrit

Het is net andersom, je komt aan op de Internationale terminal 5, gaat daar door immigration en customs, reist een paar minuten met een treintje naar United's Domestic terminal 1 (Concourse B of C) om aldaar in te schepen voor Houston.

http://www.flychicago.com/ohare/concessionsohare/TerminalMapsORD.shtm

• lucas

heey coole mensen.

heel erg bedankt allemaal voor de tips.

ik weet gelijk een stuk beter.

GR.lucas