Even een vraagje die ik zelfs niet kan vinden via google o.i.d. Ik probeerde een kennis in Amerika uit te leggen wat kruidnoten zijn. Maar ehh.. hoe noemen ze deze dingen eigenlijk in Amerika.. of hoe kan ik ze in hemelsnaam beschrijven.
Ben ik met je eens Harm, maar ik bedoel met de pepernoten de echte, dus de kruidnoten, die halve knapperige rondjes en niet die dobbelstenen van taai taai die weinig of geen smaak hebben. Ik weet niet waarom opeens die taaie taaie noten opeens pepernoten heten, want er valt geen pepersmaak aan te bekennen. We praten dus over de echte. Laten we zeggen, de gekruide pepernoten. Anders denken die mensen in Amerika, vinden ze dat nou lekker…
Nu loop ik pas 64 jaar rond op deze aardkloot en in mijn jeugd werd alleen gestrooid met pepernoten, die nu opeens kruidnoten heten. Geeft niet, maar ik geef de voorkeur aan de kruidnoten, die geen pepernoten meer heten. Of mogen heten. Zijn we dus in onze jeugd allemaal belazerd. Wat bleek, Sinterklaas bestaat evenals de pepernoten ook niet. Maar Amerika bestaat wel. Gelukkig, anders was ik op mijn vele reizen daarheen in het niets beland. En op mijn volgende reis neem ik pepernoten, pardon, kruidnoten mee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?