ook dit is amerika

• Ben

Ik ben het volledig met Mar eens. Het is een ander verhaal als die persoon “Geestelijk gehandicapt” zou zijn geweest. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. In dit gewoon is hij gewoon een moordenaar die allang kassiewijlen had moeten zijn. Ik vind inderdaad ook dat men de doodstraf allang had moeten volstrekken. De familie heeft nu 11 jaar lang moeten lijden. Dat was ook niet nodig geweest. Kijk, de doodstraf is het uiterste. Maar in sommige gevallen mag men het hier meteen invoeren. Als voorbeeld wil ik Suzanne W. noemen. Dat kind is hier 3 kilometer van ons huis vandaan verkracht, aangerand en toen ze hem een pedo noemde, vermoord doordat hij willens en wetens met zijn camper 2x over haar heen is gereden. De rechtbank noemde hem “Minder toerekeningsvatbaar” omdat hij spanningen had. Hij stond al bekend als een crimineel. Moet ik in zo'n geval nog medelijden hebben met zo'n vent? Als het mijn dochter was geweest had ik allang de doodstraf bij hem voltrokken, en ik kan garanderen dat het bij mij pijnlijker was geweest dan in Amerika.

• tallie

Ik wens me niet te verlagen tot dit niveau, dus ik ben weg uit dit topic.

hatolex

• mar

helaas is dit niveau werkelijkheid, er gebeuren hier dingen die veel zwaarder bestraft zouden moeten worden, en ja, ik geloof wel dat in meerdere gevallen als de “criminelen ”van te voren weten wat voor straf erop staat dat ze wel 2x na zullen denken voordat ze het doen, maar juist omdat er zo makkelijk “gestraft ”wordt, daalt het niveau hier in sneltreinvaart, klein voorbeeld, Arabische Emiraten, kan je je sleutels in je auto laten, gestolen wordt hij niet, de criminaliteit is daar zo laag juist vanwege de strenge straffen !!

• Ben

Heeft niets te maken met “niveau” Hatolex. Is gewoon realiteit. Nederland is gewoon een veels te “soft” landje. Wil men de criminaliteit hier een halt toeroepen? Begin dan eerst maar eens met harde hand optreden. Niets geen soft beleid maar gewoon er keihard bovenop. Maar goed. Ieder mag zijn of haar mening geven.

• Jo

Ik moet Hatolex hier toch even steunen.

Het afschaffen van de doodstraf is in mijn ogen een teken van beschaving. In de Emiraten is de sociale controle nog aanwezig en daarom wordt er niet gepikt. Niet door de zwaardere straffen. Dat is wetenschappelijk bewezen. Sind de dagen van Pim F. laait het “Gesundenes Volksemfinden” hier lekker op. Maar gelukkig zal de doodstraf hier geen kans meer maken.

• tallie

Gelukkig zijn er ook nog mensen die de nuance weten te vinden.

hatolex

• fendoor

De vraag is wat wil je bereiken met je straf, wraak, eye for an eye, je heb gelijk dooschieten die hap, maar op het moment dat hij/zij dood neer valt is zij straf teneinde, . maar wil je het echt straffen, laten beseffen wat er hij/zij gedaan heeft, moet je hem op sluiten in een hok van 3x3 en de sleutel weg gooien.

Het is maar wat je verstaat onder “gerechtigheid”

Bij de doodstraf straf je ook de familie van de dader mee, allen staan die niet tercht sterker nog, die hebben niets gedaan maar worden wel gestraft.

Nu zal je zeggen dat de familie van het slachtoffer ook maar daar voor moet niet bij de dader zijn en niet bij zin famlie.

Wat hier gebeurt is niet goed, als een rechtbank vindt dat iemand dood moet, moet je hem/haar tegen de muur zetten en doodschieten en hem/haar niet op deze manier nog 11jaar cel meegeven.