ook dit is amerika

• tallie

Ja ik kan me het van de familie wel voorstellen maar niet van een overheid.

hatolex

• mar

sorry hoor maar als jij iemand vermoord, weet je de consequenties, doodstraf, levenslang, of je nou terminaal bent of niet ennuh na 11 jaar wastie niet zo terminaal ? mogen ze hier ook wel eens mee beginnen wat strenger optreden en wat strengere straffen knapt het hier misschien ook eens op.

• tallie

De doodstraf heeft nog nooit een moord voorkomen hoor, zie het aantal executies en het aantal moorden.

hatolex

• mar

heeft misschien geen moord voorkomen, maar ik geloof wel dat als je iemand vermoord je ook een gepaste straf moet krijgen

• Ben

Alleen al het afschrikeffect. Kijk. Als je hier iemand vermoord, krijg je misschien wel 10 jaar cel, maar op z'n minst wel kabel tv met een aantal zenders. Die man mag dan wel terminaal zijn geweest, hij was dat waarschijnlijk 11 jaar geleden nog niet. Dus gewoon uitvoeren die doodstraf. Had hij dat 11 jaar geleden maar beter moeten nadenken.

• Francien

Ben het totaal met Ben eens. Of het 11 jaar geleden was of niet ze hadden hem alleen niet zo lang moeten laten wachten. De family heeft er genoeg onder geleden.

• tallie

Ben blij dat ik jullie mentale instelling mis.

hatolex

• anne

Goed punt Ben?! Ligt het aantal moorden in de VS niet veel hoger dan hier… Dat afschrikken werkt dus niet echt!

• mar

als je iemand vermoord geef je op dat moment je rechten op, wat dat betreft mogen ze van mij wat strenger gaan straffen hier, de gevangenen hebben het hier beter dan menig bejaarde, zakgeld, kleding, voetbal, magnetron en ga zo maar door, en dit is niet hatelijk bedoeld, ik ben blij dat ik die instelling wel heb, het zal je moeder/vader/kind zijn die vermoord is, nee wegwezen met die hap, op de stoel, injectie maakt me niet uit had hij/zij maar beter moeten nadenken.

niks geen slechte jeugd/geen fietsje , tbs en die zooi

• tallie

Ik zou zeggen, koffers pakken en op naar Iran, daar hebben ze de sharia, moet jouw wel aanspreken.

hatolex