Wij hebben zeker 16x gevlogen de afgelopen 15 jaar. Afgelopen keer voor het eerst met British Airways. Op de terugweg is een van ons koffers die we hebben ingecheckt, zoekgeraakt. We hebben op het vliegveld zelf melding gemaakt van de verloren geraakte koffer en de benodigde formulieren ingevuld. Vervolgens hoor je er niets meer van. Nadat we een telefoontje hadden gepleegd waar veel tijd in gaat zitten (doorverbinden, wachten, verhaal vertellen, doorverbinden, wachten…etc….) wordt de volgende stap in gang gezet. Weer hoor je niets meer van BA. Pas weer na een telefoontje van ons kant, (doorverbinden, wachten, verhaal vertellen, doorverbinden, wachten…etc….) komt er weer actie. Van ons kant hebben wij 6 keer moeten bellen om te vragen of er nog iets gaat gebeuren. Kortom het heeft 4 maanden (17 weken) geduurd en 3x formulieren opsturen, voordat wij een (onvoldoende) vergoeding hebben ontvangen voor de geleden schade. Wij konden van het merendeel van de spullen geen bonnen overleggen, deels omdat er aankoopbonnen in de koffer die BA zoek heeft gemaakt zaten en deels omdat wij de bonnen gewoonweg niet meer hebben. British Airways meent vervolgens maar 50% van de schade die wij hebben geleden te moeten vergoeden. Dat zijn eenzijdige spelregels. Hoe dan ook zij hebben mijn spullen zoek gemaakt. Het gaat om bewijs dat wij de spullen daadwerkelijk kwijt zijn geraakt. Ook de koffer zelf word maar voor 50% vergoed. Dit is natuurlijk totaal niet waterdicht en helemaal iet reëel. Ik heb thuis veel bonnetje die ik zou kunnen overleggen, maar wij zijn eerlijke mensen dus dat doe je niet. Je vertrouwd erop dat het eerlijk en reëel zal aflopen. Er werkt ene Bernard Loos bij Customer relations van BA Nederland. Met deze man hebben wij te maken en met helemaal niemand anders van heel BA. Wanneer men hem een adres of telefoonnummer vraagt waar wij bezwaar kunnen maken, dan zegt hij dood leuk ?dat heeft geen zin want het komt uit bij mij, en het antwoord weet je al?. Wanneer ik vraag of hij me wilt doorverbinden naar zijn leidinggevende, dan zegt hij ook dood leuk. ?Nee doe ik niet.?
Als je iemand anders wilt spreken van BA dan zal je Engeland zelf moeten bellen want de enige persoon waar alle telefoontjes op uit komen is de arrogante zelfingenomen medewerker van BA die luistert naar de naam Bernard Loos. Ons advies is: vlieg niet met BA.