camper+pakketten van cruise america

  • Maria

    volgens mij is die niet van Cruise America maar van zijn concurrent LOL :)

  • Caroline

    Vorig jaar hebben wij (2 volwassen en 3 kinderen) voor 3 weken een camper gehuurd bij Cruise America (in San Francisco). We hadden zelf ons beddengoed en handdoeken meegenomen. Het camperpakket hadden we er wel bij gehuurd, achteraf gezien hadden we dit beter achterwege kunnen laten. De pannenset welke we erbij kregen was splinternieuw; alles zat nog in een doos. Echter na één keer koken trok de bodem van de bakpan al krom en de handvaten moesten regelmatig aangedraaid worden. Dus toch beter onze eigen pan(nen) mee kunnen nemen. Verder zat er bij het bestek geen goed mes om groentes of vlees mee te snijden en een snijplank was ook van harte welkom!

    Tevens was het niet nodig de camper te wassen, af te tanken of sceptic tank te legen. Dit werd ons niet direct vermeld, maar stond ergens vermeld in de kleine lettertjes.

  • Maria

    Caroline<

    Ik huur al zo,n 10 jaar bij Cruise America, jouw verhaal komt niet erg bekend bij mij over, het is wel zaak om de persoonlijke paketten te controleren op volledigheid, er zit namelijk altijd een snijmes met plank in, kijk eens op de website van Cruise America.

    Natuurlijk maak je faecalien tank zelf leeg voor het inruilen van de camper.

    De camper dien je schoon en gepoetst af te leveren,je krijgt zelfs een wasstraat met roure ervoor mee van de verhuurder.

    Het verbruik van de diesel voor het stroomaggregaat wordt verrekend.

    Het benzinestand in de tank dient gelijk te zijn aan de vullingsgraad van de tank bij het wegrijden met de camper, de verschillen worden verrekend.

    Momenteel is de controle van het aantal bagage incl het gewicht van de bagage strenger en is het formaat van de handbagage ook vastgesteld, bijn afwijkingen moet je bijbetalen bij het inschecken, om voor 5 personen beddengoed,handdoeken,bbq,koffiemachine,koffiefilter, bestek,potten en pannen etc mee te slepen lijjkt mij niet zo,n goed advies, je hebt er al een aanhangwagen voor nodig om het spul op het vliegveld te krijgen.

    Wij kopen altijd de missende spullen bij en rekenen dat af met de verhuurder.

    De euro 80,- voor de verschillende paketten wegen niet op tegen het gemak in vergelijking met het sjouwwerk,winkeluren om het zelf te kopen en daarna weg te gooien en het totale vakantiebudget, pl.m 1 % van de reiskosten

  • Caroline

    Ik wilde alleen maar aangeven dat wij het een volgende keer anders zouden doen en de spullen zelf meenemen.

    Maar….ja, er zat een snijmes in, maar als dat ding dan ook zijn werk deed….helaas. En als je nieuwe pannen meekrijgt verwacht je ook dat deze goed zijn. Dit is van te voren niet te controleren en moet je nadien toch nog een pan kopen. M.b.t. de snijplank, ik kan hem niet terugvinden in de lijst van Cruise America. Een bbq was in de meeste gevallen op de campingplaats voorhanden en een koffiezetapparaat hebben we niet meegenomen, maar was ook niet in de camper aanwezig.

    Tevens vond ik het toch wel een aardige besparing: 5x $35 voor het beddengoed en tel daarbij het bedrag voor het keukengerei van $85 bij op. Voor die 200 euro kun je toch weer leuke dingen doen.

    In totaal hadden wij met zijn vijven 1 koffer en twee tassen bij. Teveel meeslepen was voor ons geen optie, aangezien we ook nog drie kinderen (van 5) in de gaten moesten houden. Overigens volgens ons ticket mochten twee koffers per persoon meenemen!! Hoezo luxeprobleem! Dan heb je echt een aanhanger nodig.

    De camper hebben wij dus niet schoon ingeleverd (aan de buitenkant bedoel ik dan). De sceptic tank hadden we wel geleegd, maar er werd ons bij het inleveren duidelijk gemaakt dat dat niet nodig was. Misschien een soepeler beleid bij het retourkantoor (in Seattle)?

  • Maria

    Caroline,

    Teveel slepen was geen probleem met kindertjes erbij?.

    Eigenlijk ben jij ontevreden over Cruise America ?, de door jouw genoemde bedragen komen niet overeen met de door mij betaalde bedragen, misschien komt dat door mijn rechtstreeks bij Cruise America boeken, waar ik tevens ook een hotel boek.

  • Caroline

    Nee hoor ik ben niet ontevreden met Cruise America, integendeel de rest was goed. Zoals ik al eerder heb aangegeven zou ik de pakketten er niet meer bijboeken. Thats all. Als ik rechtstreeks boek bij Cruise America worden de door mij genoemde bedragen voor de pakketten zo verrekend. Misschien is het bedrag afhankelijk van wanneer je boekt en voor welke periode.

    En teveel gesleep hebben we echt niet gehad. Dat eindje van het vliegveld naar het hotel (pet trein) en vandaaruit naar het vertrekpunt van de camper (per taxi) is te verwaarlozen. Een aantal spullen moet je toch meenemen als je met z'n vijven gaat. En oké als ik het pakket met het beddengoed etc. erbij had geboekt, had me dat waarschijnlijk één tas gescheeld.

    Maar goed zoals ik al aangaf, het is mijn persoonlijke ervaring van het wel of niet boeken van de pakketten.

  • Maria

    Okido Caroline, zo heeft iedereen zijn eigen redenen om een reis samen te stellen

  • lekkervaakweg

    Bij Cruise in Las Vegas hoef je de camper van buiten niet schoon in te leveren. We hadden dat wel gedaan maar bleek later niet nodig te zijn. Ze hebben zelfs liever niet dat je het doet omdat er regelmatig dingen beschadigen aan de camper.

    Dus blijkbaar wijkt het beleid af per vestiging. Check het gewoon even voordat je vertrekt. Scheelt ook weer 25 eur aan de extra grote/hoge wasstraat!

  • F.Kreuk.

    Ik ga in september 2008 voor negende maal met een cruise Canada camper

    zamen met mijn vrouw voor 5 weken naar Canada.

    Wij zijn 6 maal in het westen geweest, en nu voor de 3" maal naar het oosten.

    Wij vinden cruise Canada een fijne verhuurder.

    Ik vind dit prikbord trouwens ook leuk om te lezen, het is alleen wat verouderd.

    Het is nu winter hopelijk hebben de reisfanaten van afgelopen zomer nu de tijd

    hun reiservaringen op dit prikbord te prikken.

    Met vriendelijke reisgroeten F.Kreuk.

  • Robert Tromp

    wij hebben in juli 2008 een camper gehuurd in Las Vegas. We zijn met 2 kinderen (10 en 11 jaar) en 2 volw. Ik heb eeb vraag over de kwaliteit van de campers. Op somminge site lees ik dat mense een afgeleefde camper meekrijgen. Ik denk er dus over om een early brid special te nemen. Je kan dan eerder je camper ophalen en dus eerder kiezen.

    Heeft iemand ervaring met uitgewoonde campers of zijn dit verhalen uit het verleden….

    Groeten Robert