Hallo Cees. Leuk dat je dit wilt doen.
Ik heb zelf al veel uitgezocht, maar hoor het ook graag van andere mensen die er geweest zijn.
Ik had graag de havasu falls willen zien, maar laat ik nu vallen omdat het 3 dagen kost.
De bedoeling is om volgend jaar juni te vertrekken.
ik zat te denken aan de volgende road trip.
starten in San Fransisco
de volgende dag door naar Yosemite park 300 km
daar twee dagen blijven
dan door naar deathvalley 400 km
deathvalley naar vegas (kom je toch langs) 200 km maar kunnen ook in eens door naar kanab
vegas kanab (grand staicase escalante) 300 km
zeker nog 1 dag blijven. veel hiken
kanab via de 89 omhoog en dan via de 12
(zeer mooie weg) naar capitol reef 200 km inlusief de tochten die je maakt in staircase escalante
capitol reef Provo 250 km
provo - Yellowstone 600 km tussenstop in Salt Lake City
Yellowstone een dag of 2 blijven
yellowstone - Great Falls montana 400 km we willen graag even wat van Montana zien. moet mooi zijn
Great Falls - Glacier nat. Park 250 km hier de “going to the sun” route rijden. 50 mijl
Glacier - Banff 400 km
Banff - mount robson 300 km tussen door de colombian icefield op
mount robson - kamloops 350 km
kamloops - Vancouver 350 km
al met al zitten wij hier al op ruim 4300 km
tot nu toe hebben we hier al +/- 19 dagen voor nodig
kan ook de volgende route;
vanaf death valley naar kingman onder Vegas
van Kingman naar Grand Canyon
Grand Canyon naar Kanab.
In de escalante willen we zoveel mogelijk dingen bekijken. Bv. De wave. Maar ik heb begrepen dat je daarvoor uitgeloot moet worden.
Dus een personen auto bv chrysler 300 kan dat op de cottonwood road? Zonder high clearance.
dan weer omhoog naar yellowstone en dan of canada in of door de staat Washington weer naar Vancouver. dat maakt ons niet zo veel uit.
SF hebben we al gezien en daar hoef ik geen tijd voor uit te trekken
Ook het gedeelte tussen yosemite en death valley hebben we al gezien en een zabrinsky point in DV ook al. We willen nu iets anders zienin DV.
Vegas hebben we al 3 x gezien dus slaan we verder ook over, behoudens 1 nacht.
Heb jij ervaring met de north rim van de Canyon? Is dat mooi? Ik neem aan dat die half juni geopend is?
We hebben er ooit voorgestaan en toen.was hij dicht in mei
De weg nr 12 door de escalante hebben we ooit eens gereden, maar veel te weinig tijd aan besteed. Die willen we zeker uitgebreid doen.
Al wat daar na komt hebben we nog niet gezien.
Ik ben erg benieuwd naar jou suggestie en voorste
Groet bert