welke huurauto past bij ons?

  • jovanpaal

    Wij gaan rondtrekken met 6 volwassenen, en rijden zo'n 5 uren per dag. Welke auto zit comfortabel en heeft ruimte voor 6 bagagetassen, hoeven geen koffers te zijn. Ik heb al gekeken maar kom er niet zo goed uit. Ik wil graag weten wie hier ervaring mee heeft. Kan jij me helpen?

  • Cees A

    Je grootste probleem is niet het aantal te vervoeren personen, maar de bagage.

    Je praat over 6 bagagetassen, maar je vergeet je 6 handbagage-koffertjes.

    En 6 handbagage-koffertjes nemen meer ruimte in dan je denkt !

    Waarschijnlijk koop je in Amerika nog een koelbox voor drankjes of picknickbroodjes onderweg en dat ding moet ook ergens staan.

    Kortom: Er zijn genoeg auto's die 6, 7 of 8 personen kunnen vervoeren (mini Van of full-size SUV)

    Maar of daar ook nog eens 6 koffers/tassen en 6 handbagage koffertjes/tassen/rugzakken in kunnen is de vraag.

    Ik ben ooit eens met 4 personen in zo'n minivan op stap geweest en dat hield toen qua bagageruimte niet echt over

    Ik denk dat je moet gaan denken aan een (grote) Van waar 12 personen in kunnen.

    Zoiets als de Ford E-350 (google maar eens op afbeeldingen van die auto)

    Je kunt dan de achterste banken-rij neerklappen om extra bagageruimte te creëren.

    Je zou ook kunnen denken aan het huren van 2 normale personenwagens.

    Qua prijs ben je dan misschien nog goedkoper uit dan met een grote Van en je bent ook meer flexibel.

    Er zullen, vooral als je meerdere dagen in dezelfde plaats verblijft, best dagen bij zijn dat niet iedereen hetzelfde wil doen.

    Met 2 auto's kun je dan 2 groepjes vormen die die dag ieder hun eigen plan trekken.

    Nog even terzijde:

    Ik vraag me wel af of je met een Nederlands B rijbewijs mag rijden met zo'n 12 persoons ding.

    Vraag dat even goed na voor je er klakkeloos een huurt.

    Hou, wat je ook huurt, rekening met het toevoegen aan het huurcontract van eventuele extra chauffeurs.

    Tot slot.

    Je kunt hier in NL nog zo'n mooi en geschikt autotype uitzoeken, maar je huurt een auto uit een bepaalde klasse.

    Het kan dus best zijn dat je een ander type auto meekrijgt dan je hebt uitgezocht met een net iets andere stoelen-indeling dan je had verwacht.

    Vaak valt daar aan de verhuurbalie dan wel weer een mouw aan te passen, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

  • Maria

    Leuk idee om met z,n zessen erop uit te trekken.

    Ik zou een busje huren om de bagage en personen comfortabel in te kunnen vervoeren, hoeveel personen kruipen achter het stuur?,

    Tassen nemen inderdaad minder ruimte in, waar overnachten jullie?, misschien is een 30 f camper iets, ik zoe even de websites van de bekende verhuurders checken cq overleg plegen met een touroperator.

    Ik veronderstel dat jullie de vakantie tesamen wilt doorbrengen :)-D en niet in groepjes wilt opereren(tu)