navigeren met IPhone/Ipad

• Jet

Ikke, kan je uitleggen wat dit voor ding is en waarom je dit extra zou moeten hebben?

De oplader van je auto (de plug die in de aansteker gaat) en het snoertje van je oplader zijn toch voldoende om je i-phone/pad op te laden?

• ikke

Jet Schreef:

——————————————————-

> Ikke, kan je uitleggen wat dit voor ding is en

> waarom je dit extra zou moeten hebben?

> De oplader van je auto (de plug die in de

> aansteker gaat) en het snoertje van je oplader

> zijn toch voldoende om je i-phone/pad op te laden?

Jet, dat klopt. Voor alleen een iPhone is het genoeg.

Maar “moeten” hoeft niet, dit apparaat kan handig zijn. Het maakt van één 12 volt aansluiting (voorheen sigaretten aansteker in de auto) meerdere aansluitingen waaronder 2 usb aansluitingen. Wij gebruiken deze voor onze navigatie maar ook voor nood om batterijen op te laden bijvoorbeeld van je lege iPhone / iPad maar ook de fotocamera. Mocht je kinderen hebben kan je ook direct je nintendo bijvoorbeeld opladen. Je hebt ze in diverse uitvoeringen. Het is een verdeeldoos voor 12 volt.

• Jet

Thanks voor de duidelijke uitleg! Kan inderdaad erg handig zijn.

• leentje3

Is het niet zo dat je dan data kosten kwijt bent? Je moet toch verbinding hebben met internet?

• Cees A

Voor navigatie heb je geen (verbinding met) internet nodig.

Navigatie gebeurt d.m.v. positiebepaling t.o.v. navigatie-satellieten die rond de aarde cirkelen.

• ikke

Er zijn “gratis” navigatie apps welke wel internet nodig hebben zoals Waze. Navigator is gratis en heeft geen internet nodig. Net als de betaal navi's als Tomtom, Primo (iGo) en Garmin, zoals Cees A aangaf. deze werken met gps satellieten. Installeer maar een Navigator en zet je data (mobiele gegevens) en wifi uit en je gps zender aan. Je zal zien dat het werkt.

• Cees A

Interessante aanvulling. Ik kende Waze niet.

Als ik de beschrijving lees krijg ik het idee dat Waze die internetverbinding niet zozeer nodig heeft voor navigatie, maar vooral voor het “community-gebeuren” dat eraan vast hangt.

Zie ik dat goed ?

• ikke

In Waze kreeg ik geen adressen ingevoerd om te navigeren zonder internet verbinding. Met internet verbinding (zowel wifi als 3G/4G) kon ik adressen ingeven en wegrijden. Ik ben er toen mee gestopt. Heb 2 systemen op mijn gsm waaronder Primo en daar ben ik heel tevreden mee.

Let dus op welke “gratis” navigatiesystemen je gebruikt. Test deze eerst goed in NL.

• Cees A

Ah, oké. Thanks