Utah en Yellowstone

• Cees A

Jet schrijft: Ik had overigens uberhaupt het gevoel dat je veel heen en weer reed in Yellowstone.

Precies daarom geef ik ook altijd het advies om Yellowstone niet vanuit 1 vaste locatie te bezoeken !

Voor Svenn is hetgeen nu volgt niet van toepassing, want Svenn heeft te maken met afgesloten wegen en Svenn komt Yellowstone vanaf een andere kant binnen.

Svenn doet echter wel iets soortgelijks. Hij bezoekt het noordelijke deel vanuit Cooke City en het zuidelijke vanuit West Yellowsone

In een eerder topic over dit onderwerp schreef ik dit: (even kopie en plak)

Als je vanuit het oosten aankomt bij Yellowstone zou je het volgende kunnen doen:

Zie ter orientatie dit inzoombare kaartje: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/yellowstone_park98.pdf

Je begint met een overnachting in Cody. Na aankomst in Cody kun je nog naar het Buffalo Bill Historical Center (aanrader !! ) en 's avonds naar de “shootout” bij het Irma hotel

Op je 1e dag in Yellowstone rij je van Cody naar Gardiner. Je rijdt Yellowstone binnen door de East Entrance

Je ziet op deze dag o.a. Fishing bridge, Natural bridge (bij Bridge bay), Mud volcano, Sulphur caldron, Yellowstone Canyon en Tower falls.

Overnachting in Gardiner.

2e dag van Gardiner naar West Yellowstone.

Je ziet dan o.a. Mammoth hot springs, Roaring mountain, Norris geyser basin, Steamboat geyser,

Artists paintpots, Monument geyser basin en Beryl spring.

Overnachting in West-Yellowstone.

3e dag naar West Thumb en dan terug naar West Yellowstone.

In dit deel van het park liggen de meeste geysers in de Lower, Midway, Upper, Biscuit en Black sand geyser basins.

Verder zie je hier Old Faithfull, de Grand Prismatic ring en de Fountain paint pot.

Overnachting weer in West-Yellowstone

Voordelen:

Op deze manier rij je niet onnodig van hot naar her.

Je hebt meer dan voldoende tijd om in 3 dagen alle populaire plaatsen uitgebreid te bezichtigen.

Er is ook nog meer dan genoeg tijd voor een aantal korte en middellange wandelingen.

• Jet

Dit is inderdaad zo'n beetje het meest ideale plaatje en komt dicht overeen met mijn laatste zin

“behalve als je steeds een stukje verderop langs de route zou kunnen kamperen, of steeds een lodge zou kunnen opschuiven, maar dat is redelijk prijzig, dan wel niet te boeken”

met de door jou genoemde plaatsen kun je buiten de parken toch steeds een stukje opschuiven. Zou ideaal zijn!

Moet je wel ruim op tijd je reis plannen en niet 3 dagen voordat je in het vliegtuig stapt;)

• Cees A

Op tijd beginnen met plannen is inderdaad beter en vooraf boeken is in dit soort plaatsen ook niet verkeerd.

Hoewel ………….. De keren dat ik in Yellowstone ben geweest heb ik in zowel Gardiner als in West Yellowstone zonder problemen via de laptop de avond van tevoren voor redelijke prijzen iets kunnen boeken.

Probleem waar Svenn mee zit is dat de accommodaties in het park zelf nog gesloten zijn en dat dus iedereen in die periode naar omliggende plaatsjes moet voor overnachting.

Dat geeft natuurlijk extra drukte in de hotels in die omliggende plaatsjes.

Met die wetenschap zou ik, als ik in april / mei naar Yellowstone zou gaan, ook ruim van tevoren iets vastleggen

• Svenn

Tot nog toe is er in West Yellowstone en Gardiner nog voldoende plek. We zijn ook niet zo kieskeurig. Dus wat ik doe is in Moab even het weer in Yellowstone volgen. Ziet het er goed uit, dan boek ik de eerste nacht in West Yellowstone. Daar rijden we dan in 1 dag naartoe. Van daar uit zien we wel verder. Het is geen druk seizoen want het valt na het winterseizoen en voor het zomerseizoen. Ik gok het er op. Is het weer slecht, dan gaan we naar Colorado of richting Monument Valley etc. Is ook geen straf.

• Cees A

In Gardiner heb ik eens in de Super 8 overnacht. Beetje basic, maar voor de rest was dat hotel best goed. http://www.super8.com/hotels/montana/gardiner/super-8-gardiner-yellowstone-park-area/photos-video?partner_id=&hotel_id=03315&campaign_code=&checkout_date&brand_id=SE&children=0&corporate_id&teens=0&affiliate_id=&iata=&rate_code&adults=1&checkin_date&rooms=1

In West Yellowstone is overigens ook een Super 8, ook best goed, maar hij ligt wel een stukje buiten het dorp.

Vanwege die ligging is de prijs vaak een stuk lager dan die van de hotels die in het dorp liggen.

Als je het niet erg vindt om een paar km buiten het dorp te zitten zou je eens kunnen kijken of het iets is voor je. http://www.super8.com/hotels/montana/west-yellowstone/super-8-west-yellowstone/hotel-overview.

In ieder geval veel plezier en een fijne vakantie gewenst gewenst.