Jet schrijft: Ik had overigens uberhaupt het gevoel dat je veel heen en weer reed in Yellowstone.
Precies daarom geef ik ook altijd het advies om Yellowstone niet vanuit 1 vaste locatie te bezoeken !
Voor Svenn is hetgeen nu volgt niet van toepassing, want Svenn heeft te maken met afgesloten wegen en Svenn komt Yellowstone vanaf een andere kant binnen.
Svenn doet echter wel iets soortgelijks. Hij bezoekt het noordelijke deel vanuit Cooke City en het zuidelijke vanuit West Yellowsone
In een eerder topic over dit onderwerp schreef ik dit: (even kopie en plak)
Als je vanuit het oosten aankomt bij Yellowstone zou je het volgende kunnen doen:
Zie ter orientatie dit inzoombare kaartje: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/yellowstone_park98.pdf
Je begint met een overnachting in Cody. Na aankomst in Cody kun je nog naar het Buffalo Bill Historical Center (aanrader !! ) en 's avonds naar de “shootout” bij het Irma hotel
Op je 1e dag in Yellowstone rij je van Cody naar Gardiner. Je rijdt Yellowstone binnen door de East Entrance
Je ziet op deze dag o.a. Fishing bridge, Natural bridge (bij Bridge bay), Mud volcano, Sulphur caldron, Yellowstone Canyon en Tower falls.
Overnachting in Gardiner.
2e dag van Gardiner naar West Yellowstone.
Je ziet dan o.a. Mammoth hot springs, Roaring mountain, Norris geyser basin, Steamboat geyser,
Artists paintpots, Monument geyser basin en Beryl spring.
Overnachting in West-Yellowstone.
3e dag naar West Thumb en dan terug naar West Yellowstone.
In dit deel van het park liggen de meeste geysers in de Lower, Midway, Upper, Biscuit en Black sand geyser basins.
Verder zie je hier Old Faithfull, de Grand Prismatic ring en de Fountain paint pot.
Overnachting weer in West-Yellowstone
Voordelen:
Op deze manier rij je niet onnodig van hot naar her.
Je hebt meer dan voldoende tijd om in 3 dagen alle populaire plaatsen uitgebreid te bezichtigen.
Er is ook nog meer dan genoeg tijd voor een aantal korte en middellange wandelingen.