Buiten zwemmen?

  • Astrid T.

    Weet iemand of je bij Cape Cod de zee in kunt of is het water daar te koud (in augustus)? En zijn er in de White Mountains plekken waar gezwommen wordt?

    We nemen onze zwemspullen mee voor de zwembaden bij de hotels, maar ik vroeg me af of ik ook badlakens en waterschoenen mee ga nemen.

    Ik ben een beetje vroeg met mijn vragen, maar we zijn de reisboeken ingedoken gisteren na de Boekenbeurs. De voorpret is begonnen.

    groet,

    Astrid

  • leentje3

    Als je googelt kom je er van zelf achter.

    veel plezier alvast

  • Ada

    Indien nodig kan je het altijd ter plekke kopen. Scheelt een hoop gesjouw en scheelt in het gewicht van de bagage. Op de terugreis eventueel achter laten daar.

  • Jet

    Hoi Astrid,

    Heb je inmiddels wat kunnen vinden? Leentjes antwoord komt een beetje kort door de bocht over, maar via google kan je inderdaad wel het e.e.a vinden. Ik kwam dit tegen:

    http://www.currentresults.com/Oceans/Temperature/connecticut-rhode-island-massachusetts-average-water-temperature.php

    http://nhvacationhome.net/images/White_Mountains_Natural_Swimming_Areas.pdf

    Ik weet niet of je (nog) in bezit bent van teva's, die kan je ook als waterschoenen gebruiken. Zelf neem ik wel badlakens mee, maar dan de oude versleten en wat kleinere, niet van die lekkere dikke en eenmaal ter plaatse hou ik de zwemspullen apart in een tas, als we dan onverwacht langs een zwemplek komen, dan heb je ze binnen handbereik, zonder de halve achterbak te hoeven ontruimen of te hoeven zoeken in een koffer. Ook handig als je in een hotel aankomt, kunnen de kinderen meteen het zwembad in!

  • Astrid T.

    Hallo Jet,

    Dank je wel voor de tips.

    Ja, ik had al gegoogled voordat ik de tip kreeg (:P). Bij Cape Cod staan echter verschillende berichten. Er zijn mooie stranden, maar het water zou te koud zijn om er te zwemmen. Dus ik was benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn. De zwemplekken in de White Mountains zien er erg aantrekkelijk uit, zeker in combinatie met een kano.

    We zijn doorgewinterde reizigers en ik neem meestal sarongs mee ipv grote handdoeken. Erg multifunctioneel. En nog plek in de koffer op de terugweg voor de aanwinsten uit de Outlets.

    groet,

    Astrid

  • Jet

    Ik ben alleen in mei op Cape Cod geweest dus toen was het zeker nog te koud.

    Goed idee die sarongs!